[ubuntu] xmmms + Oggvorbis, equalizer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Als ik met xmms ogg bestanden afspeel, werkt de equalizer niet. Hetgeen resulteerd in een nogal slap geluid, schuiven met de eq heeft geen enkel effect. Mp3 daarentegen werkt wel goed.

Op google en hiet kan ik er eigenlijk niks over vinden. Iemand enig idee wat ik hiet tegen kan doen, want zo klinkt het nergens naar.

Ik heb overigens libvorbis 1.0.11, en updaten naar 1.1 via de package manger werkt (nog) niet.
(ben verder nogal noob op gebied van Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Hier ook getest, Ubuntu Hoary en de 3 standaard output plugins geprobeerd (ALSA, eSound en OSS) en ze werken allemaal prima. Het enige wat ik aan geluidsdingetjes heb veranderd sinds de installatie is het installeren van sox, maar ik kan me niet voorstellen dat dat wat uitmaakt. Nouja, het is 't proberen waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Schijnbaar is het een bekende bug
Dan snap ik niet dat hij het bij jou wel doet.

De bug bestaat al sinds 2001, BeepMP doet het overigens wel goed

[ Voor 22% gewijzigd door Suepahfly op 23-06-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
In xmms werkt de equalizer direct op mp3 data. Daardoor werkt het ook alleen bij mp3's. Beep media player gebruiken dat gaat wel goed.
Note that only MP3 will then be equalized, as the XMMS equalizer operates directly on the MP3 data.

[ Voor 32% gewijzigd door riotrick op 23-06-2005 14:54 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm ja je hebt gelijk, mijn fout. Ik meende dat ik een lijst OGG-bestanden had geladen in XMMS, waren toch MP3's. Sorry.