[Ervaringen]Nieuwe UPS accu's

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik ben binnenkort van plan om mijn huidige APC accu's van 12v 7,2ah te vervangen. Op de APC site staan ze voor €100, wat in mijn ogen een belachelijke hoge prijs is.
Nu ben ik gaan kijken bij een online electronica site en die boden zowel Panasonic als het merk HQ(b-merk?) aan. Alleen die HQ is veel goedkoper, namelijk €17 tegenover €28 van Panasonic.

Ik wou wel eens weten wat de ervaringen zijn met de goedkopere accu's en natuurlijk ook nieuwe accu's. Heb jij bijvoorbeeld nieuwe accu's gekocht en gaat jou ups nu weer 3 jaar mee?

De search leverde mij geen relevante resultaten op.

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

toevallig afgelopen week een accu uit een APC vervangen. Ik had gekeken wat voor type er in zat en deze bij een electronica groothandel besteld, ik denk dat het incl btw 40 euro was. Op de lange termijn heb ik dus helaas geen ervaring.

Ik zou gewoon een goedkopere accu erin zetten met de zelfde specs en afmeting, je hebt zelfs kans dat dat dezelfde accu is als die je via APC besteld.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
ik zeg maar 1 ding, de goudse accu centrale, zoek hem op in de goude gids.

Kopen er nu al jaren accu's voor in onze upsen waar geen support meer op zit en er is er nog geen 1 die faalt of defect is geraakt door 1 van deze accu's

al met al positief

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je kan zonder problemen andere merk nemen.
Maar 1 ding moet je even onthouden, er zijn 2 soorten accu's:

- Accu's voor normaal gebruik (geen grote stromen vereist in korte tijd)
- Accu's voor zwaarder gebruik (waarbij grote stromen mogelijk zijn)

UPS hebben tweede type accu nodig. Staar niet blind op laagste prijzen ondanks goede afmetingen. Deze accu's zijn dan niet ontworpen voor grote stromen en kunnen in UPS dus oververhit raken.
Vraag dus ernaar zodat je weet dat je juiste accu's koopt. Panasonic accu's bijvoorbeeld.

Met andere merk / alternatief kom je inderdaad ongeveer 40-50% goedkoper uit dan originele APC accupakket.