[XP] Muis werkt overal goed behalve explorer.exe-based apps

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik heb al een paar weken een heel vreemd probleem, wat ik niet kan verklaren en ook niet opgelost krijg.

Wat wil het geval? In alle applicaties werkt m'n muis (MX700) goed (hiermee bedoel ik accelleratie en snelheid-instellingen). Enkel, wanneer de windows verkenner of het startmenu actief zijn (standaard windowsdingen die onder explorer.exe draaien naar m'n idee) is de muiswijzer zo traag als dikke stront. Ik kan proberen wat ik wil, maar krijg er niet meer beweging in. Dit probleem doet zich niet altijd voor, na een reboot werkt alles eventjes goed, maar na verloop van tijd (denk een dag of twee ofzo) is het weer zover. In sommige gevallen wil de muiswijzer in firefox ook z'n "instellingen kwijt zijn", dit is dan op te lossen door firefox af te sluiten en opnieuw op te starten. Voor explorer.exe is dat een minder aantrekkelijke (en bovendien nog steeds maar tijdelijke) oplossing.

Ik heb al geprobeerd om de mouseware drivers opnieuw te installeren. Dit leverde (uiteraard) een reboot van m'n pc op, waardoor alles even leek te werken. Alleen, ook daarna keerde het probleem weer terug.

Heel zeker weet ik het niet (omdat ik ook niet ieder moment gebruik maak van de verkenner/startmenu), maar zou het kunnen zijn doordat Acrobat en Firefox voor geen ene meter met elkaar samenwerken? Elke keer als ik een .pdf heb geopend in Firefox mag ik zowel acrobat.exe als firefox.exe in het taakbeheer sluiten. (de hele zooi hangt dan namelijk) Ik weet het niet zeker, maar voor m'n gevoel vernachelt dit misschien iets meer aan m'n systeem dan alleen firefox/acrobat, en zou wellicht hierdoor m'n muisdriver om zeep geholpen kunnen worden? Ik kan (over beide problemen) niets vinden dat andere mensen dit ook al eens is overkomen, wat me eigenlijk verbaast, omdat ik verder niet echt vreemde dingen op m'n pc heb staan voor zover ik me kan bedenken.

waar zou ik kunnen zoeken naar een oorzaak van het probleem met m'n muis? Heeft dit inderdaad misschien wat met de acrobat/firefox troubles te maken?
En anders: waar kan ik zoeken naar een oplossing voor de acrobat/firefox troubles?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
^^ niemand die dit dus weet? ^^

;(

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
en na weer even rustig gewerkt te kunnen hebben met een goed reagerende muis, is 't weer zo ver...
Voor zover ik nu heb na kunnen gaan ligt het wel ergens aan acrobat, aangezien de muis opeens góed reageert wanneer ik een pdf op de achtergrond heb geopend. En als ik die weer sluit, reageert mn muis weer zoals in m'n startpost omschreven....

hoe kan acrobat nou weer m'n muisdriver op de kast jagen :?

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Heb je het ook al zonder de Mouseware drivers geprobeerd?

Ik installeer ze bij voorkeur wel, maar die dingen geven wel vaker van dit soort dingen. (verschillende sensitivity instellingen ed)

Probeer ook mouseware advanced eens. (ook te vinden bij logitech)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Fart schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:54:
Heb je het ook al zonder de Mouseware drivers geprobeerd?

Ik installeer ze bij voorkeur wel, maar die dingen geven wel vaker van dit soort dingen. (verschillende sensitivity instellingen ed)

Probeer ook mouseware advanced eens. (ook te vinden bij logitech)
het heeft even geduurd voordat ik tijd had om je tip uit te proberen, maar ik heb m'n muis nu (volgens mij) wel goed aan de praat, door Mouseware Advanced. Ik heb daar 'spelherkenning' uitgeschakeld, en dan gaat het opeens goed. Blijkbaar worden er applicaties ten onrechte aangemerkt als 'game' en gaat de mouseaccelleratie er dan uit. Vreemd... eigenlijk is dit dus een workaround, maar geen oplossing voor het probleem dat mouseware blijkbaar dingen verkeerd classificeert. Is daar verder niets aan te doen?

Verwijderd

F.W.I.W. Ik heb deze muis nu al een jaar of 2 schat ik en heb hem om te beginnen al nooit als usb-muis gebruikt maar gewoon met het verloopje boven het keyboard plugje gestoken.
Dit was de enige manier waarop deze muis mijn boeltje niet liet vastlopen.
Die Logitech software heeft er nooit op gewerkt.
Verder vind ik dit eigenlijk de duurste en de SLECHTSTE %"$%_(" muis die ik ooit heb gehad.
Wat een waardeloos kansloos prulapparaat.
Ik heb hem nu eindelijk lang genoeg om mijn hak er eens fors op te zetten en het verhaal Logitech te beeindigen, want ditzelfde verhaal heb ik ook met mijn webcammetje gehad " altijd problemen".
Maar die staat nu al heel erg lang stof te vergaren.
Kortom, die Zwitsers kunnen misschien leuk koekkoeksklokken bouwen van computers hebben ze schijnbaar weinig (zwitserse) kaas gegeten.
Rampbedrijf.
Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en zullen er ongetwijfeld mensen zijn die betere ervaringen hebben met dit merk, maar voor mij geldt:
NOOIT MEER LOGITECH!!!!! :r :r :r

sorry voor het schreeuwen.
_/-\o_

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:16:
F.W.I.W. Ik heb deze muis nu al een jaar of 2 schat ik en heb hem om te beginnen al nooit als usb-muis gebruikt maar gewoon met het verloopje boven het keyboard plugje gestoken.
Dit was de enige manier waarop deze muis mijn boeltje niet liet vastlopen.
Die Logitech software heeft er nooit op gewerkt.
Verder vind ik dit eigenlijk de duurste en de SLECHTSTE %"$%_(" muis die ik ooit heb gehad.
Ik heb hem nu eindelijk lang genoeg om mijn hak er eens fors op te zetten en het verhaal Logitech te beeindigen, want ditzelfde verhaal heb ik ook met mijn webcammetje gehad " altijd problemen".
Maar die staat nu al heel erg lang stof te vergaren.
Kortom, die Zwitsers kunnen misschien leuk koekkoeksklokken bouwen van computers hebben ze schijnbaar weinig (zwitserse) kaas gegeten.
Rampbedrijf.
Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en zullen er ongetwijfeld mensen zijn die betere ervaringen hebben met dit merk, maar voor mij geldt:

_/-\o_
Wat voor muis? Wat voor Webcam?

:) Ik ga nooit meer van logitech af ;) naar mijn idee perfecte muizen (heb MX700) ligt goed in de hand.
Mijn Logitech Webcam heb ik ook al bijna 5/6jr en doet het nog steeds :)

;) Het kan dus ook anders ;)

Al contact gehad met logitech, wat zeggen zij van de problemen die je ondervindt?

Je moet naar mijn idee, niet direkt op een bedrijf schelden, of rare beoordelingen loslaten, als je ze niet eens de kans hebt gegeven er iets van te zeggen/ onderzoeken ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

ThunderNet schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:21:
[...]

Wat voor muis? Wat voor Webcam?

Sorry had ik dat niet gezegd?
MX700!!
Tja en Webcam, zucht , die heb ik ooit gekregen "Logitech Quickcam Express"
Daar verwachtte ik sowieso al niets van.

:) Ik ga nooit meer van logitech af ;) naar mijn idee perfecte muizen (heb MX700) ligt goed in de hand.
Mijn Logitech Webcam heb ik ook al bijna 5/6jr en doet het nog steeds :)

Lucky bas%%3rd ;)

;) Het kan dus ook anders ;)
Zoals ik al zei dat er ongetwijfeld ook andere ervaringen zijn ;)

Al contact gehad met logitech, wat zeggen zij van de problemen die je ondervindt?

Wat "ze" (dus niet alleen Logitech) zeggen als ze geen benul hebben waar het over gaat.
" Als U de laatste updates download en installeert, moet het probleem verholpen zijn" 8)7

Je moet naar mijn idee, niet direkt op een bedrijf schelden, of rare beoordelingen loslaten, als je ze niet eens de kans hebt gegeven er iets van te zeggen/ onderzoeken ;)
Je moet naar mijn idee, niet direkt op mij schelden, of rare beoordelingen loslaten als je niet weet dat ik toendertijd wel zo een beetje alles heb gezegd en onderzocht. 8)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:16:
F.W.I.W.
[...]
[...]
Rampbedrijf.
[...]

_/-\o_
Geachte heer ThijsV,

Hartelijk dank voor uw zeer constructieve bijdrage in dit topic.

Verwijderd

Als je ondanks mijn waarschuwing toch iets besluit te kopen van Logitech, zul je zien dat dit toch een erg nuttige bijdrage is.
Typ voor de lol maar eens logitech in de zoek, dan zal je verbaasd staan hoeveel slechte ervaringen er zijn met dat merk.
overigens vraag ik me ook af wat er nuttiger is aan jouw reply op mijn klacht,dan mijn klacht zelf

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
- ik heb al vaak genoeg Logitech producten gekocht en zal dat ook zeer zeker blijven doen. Dit probleem is een reeds omzeilde driverissue die volgens mij te maken heeft met een te overgevoelige "game-herkenning". Niks om gelijk een merk af te moeten vallen.
- Verder is de logitech hardware echt wel betrouwbaar en stevig. De optical mouseman wheel was m'n vorige muis, en die doet het nu nog steeds. Alleen ben ik overgegaan naar de MX700 omdat de mouseman gewoon versleten was (gewoon érg vaak gebruikt, jaren-en-jaren achter elkaar, dan mag dat ook wel). Maar ondanks dat de onderkant gewoon versleten is (en daardoor de rubberen zijkant over je muismat gaat, wat het muizen nogal lastig maakt), doet die mouseman het verder nog steeds perfect. Mijn toetsenbord, een internet navigator second edition, is ook een pracht van een toetsenbord. Stevig, betrouwbaar, menig klap heeft-ie al overleefd. Kan ik niet zeggen van het b-merk multimedia-toetsenbord dat ik daarvoor had: na een jaar of anderhalf begonnen daar al toetsen van te haperen, en werkte het gewoon niet meer zo lekker als in het begin. Logitech hardware blijft gewoon een stuk langer bruikbaar dan heel veel andere dingen.

- Vreemd hè, dat je, als je op een productnaam zoekt op een forum, voornamelijk problemen tegenkomt. De meeste mensen die tevreden zijn met een product, hoeven dit niet op een forum kwijt. Ze hebben dan ook per slot van rekening geen probleem om op te lossen. Totaal geen steekhoudend argument wat je daar gebruikt dus.
- Jouw "klacht" is geen klacht maar simpelweg een regelrechte flame richting logitech. Als je klachten hebt of iets dergelijks, kun je dat soort dingen net zo goed op een nette manier posten in plaats van direct zo tekeer te gaan.

Verwijderd

jwbagger schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:07:
. Als je klachten hebt of iets dergelijks, kun je dat soort dingen net zo goed op een nette manier posten in plaats van direct zo tekeer te gaan.
Maar geluukig heb ik jouw
een door Logitech geinspireerde politiek correcte op de vingers tikker.
En over tikken gesproken ik type vast al veeeeel langer dan jij op mijn ibm toetsenboardje.
Desondanks toch een prettige zondag, ze zeggen dat het fijn weer wordt.
Ik ga even een weekje een cd,tje opnemen in Frankrijk met Bob (Fosko)
En dat doen we niet met Logitech maar gewoon met Pro-Tools en Apple. :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:57:
[...]

En over tikken gesproken ik type vast al veeeeel langer dan jij op mijn ibm toetsenboardje.
Zo he! Fijn toetsenbord heb jij :)
Je toetsen blijven hangen, je ' wordt vervangen door een , en het gaat vanuit het niets over frankrijk :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:57:
[...]

Pardon? "een door Logitech geinspireerde politiek correcte op de vingers tikker" ??
Waarom moet dit opeens op-de-man gespeeld worden? Een goede discussie voeren is blijkbaar niet mogelijk. Beginnen te flamen, vervolgens mijn verhaal aan de kant schuiven en mij nu dus uitmaken voor een op-de-vingers-tikker...
Sorry dat ik dan toch nieuwsgierig werd en in je profiel ben gaan kijken naar je leeftijd. Daar schrok ik nogal van eigenlijk, want dit soort gedrag had ik toch eigenlijk alleen maar verwacht bij mensen onder de 17. Niet bij iemand van 48.

Verwijderd

Wat maak jij je nou opeens druk man.
Misschien nog een paar jaartjes erbij?
Relativeren is een kunst
Daarom staan er zoveel :) O-) _/-\o_ :+
En trouwens moet je je als je 48 bent als een "verantwoordelijke" ouwe lul gedragen?
Ik ben niet te jong voor mijn leeftijd, jij bent gewoon te oud. :r

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 01:24 ]

Verwijderd

ThunderNet schreef op zondag 10 juli 2005 @ 01:03:
[...]

Zo he! Fijn toetsenbord heb jij :)
Je toetsen blijven hangen, je ' wordt vervangen door een , en het gaat vanuit het niets over frankrijk :)
Lol ;)
Zo dan ? ´
En heb jij deze dan ¢ of deze · of ¸ of ¾ etc. :*) ;)

Oh ja en dat Frankrijk verhaal was meer om duidelijk te maken dat ik dus niet meer kan reply´en.
Maar iets zegt me dat je dat helemaal niet zo erg vindt. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 01:22 ]

Verwijderd

Goed, voordat dit topic helemaal de verkeerde kant opgaat ga ik hem sluiten. Willen we in het vervolg proberen de topicstarter te helpen met z'n probleem in plaats van offtopic discussies te houden over hoe slecht of goed bepaalde hardware is?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.