Hoe mijn graka koel houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Yoe,

Voor het moment, met deze hitte, is het echt bijna onmogelijk om mijn passief gekoelde graka koel te houden. Ik heb dan ook geen enkele airflow in mijn case. Buiten mss die flow veroorzaakt tussen mijn cpu fan en een blow hole ;).
Nu een bijkomend probleem is dat ik een shitty case heb met maar een fanhole op een plaats waar ik twijfel of het wel enig effect zal hebben op de temp van mijn graka.
Oordeelt u zelf;
Afbeeldingslocatie: http://img257.echo.cx/img257/7238/pc00113jc.jpg

Opdat er geen verwarring zou ontstaan heb ik met kleurtjes aangeduidt wat wat is.
Voor wie het niet vanzelve zou weten;
Geel = Graka
Rood = Blowhole
;) ;) (mind the ;) )

En stel dat het volgens u wel degelijk effect zou hebben. Moet ik die fan daar dan als intake of outtake zetten. Ik weet wel dat het dom is om een intake boven aan in een case te zetten maar een outtake fan zonder intake lijkt me zo dom :d

[ Voor 32% gewijzigd door gianada op 22-06-2005 20:38 ]

gianada

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
graka :? 8)7

schrijf gewoon grafische kaart of video kaart oid, dan snapt iedereen het tenminste.. ;)

In de faq fan DOC staan genoeg plaatjes over goede airflow, daar al naar gekeken?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• gianada
Zeker en vast maar daar staan naar mijn weten geen voorbeelden bij waarin er maar één fanhole is :X

gianada

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Ik maak de kast niet al te vaak open, maar volgens mij bestaat de grafische kaart uit meer dan wat gaatjes in de kast, die jij dus geel hebt omcirkeld. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat dacht je van een leuke zalman VF700CU, is lekker stil en koelt erg goed.

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

gewoon een standaard 80mm fan die naar buiten blaast plaatsen. Dit zou al een hoop warmte van je case moeten afvoeren

Verwijderd

gianada schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:35:
En stel dat het volgens u wel degelijk effect zou hebben. Moet ik die fan daar dan als intake of outtake zetten. Ik weet wel dat het dom is om een intake boven aan in een case te zetten maar een outtake fan zonder intake lijkt me zo dom :d
een fan kan wel helpen hoor, zet die dan outtake
een outtake zonder intake vind je dom, maar een intake zonder outtake niet :?

offtopic: ik gebruik ook de afkorting graka...
en het was wel uit de context op te maken...

hoe warm wordt je videokaart trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 20:47 ]

Verwijderd

als het om een tijdelijke oplossing gaat voor dit warme weer, kan je die ene pci kaart volledig vanonder plaatsen, alle brackets deruit gooien dat je toch iets van plaats hebt, en dan plaats je tss je vga en da ander kaartje een fan... zeer amateuristisch, ma gemakkelijk realiseerbaar als het maar weekske zo moet blijven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:45:
als het om een tijdelijke oplossing gaat voor dit warme weer, kan je die ene pci kaart volledig vanonder plaatsen, alle brackets deruit gooien dat je toch iets van plaats hebt, en dan plaats je tss je vga en da ander kaartje een fan... zeer amateuristisch, ma gemakkelijk realiseerbaar als het maar weekske zo moet blijven...
dat is ook een idee, die brackets eruit, en dan een outtake fan op de plaats die je zelf hebt aangeduidt, dan gaat er waarschijnlijk wel een airflow gaan van de opening van de brackets naar de outtake fan
en die flow gaat dan langs je videokaart

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Thandor

SilverStreak

Wat voor een kaart is het ?
Een GeForce FX 5200 :?

En wat is de aanleiding dat 'ie te warm wordt ?. Veel passief gekoelde videokaarten worden onzettend warm maar kunnen het wel hebben ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

Of zet zo'n slot-systeem-fan onder je VGA kaart. Die dingen maken wel een tering herrie maar dat is met een fancontroller wel op te lossen.
Een fan in de out-take zou ook al een stuk helpen omdat dan de warmte van je CPU beter wordt afgevoerd.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

gianada schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:35:
Yoe,

BLALBALBLA..
Opdat er geen verwarring zou ontstaan heb ik met kleurtjes aangeduidt wat wat is.
Voor wie het niet vanzelve zou weten;
Geel = Graka
Rood = Blowhole
;) ;) (mind the ;) )
Ik dacht toch echt dat het andersom was ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

NBK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:52:
Of zet zo'n slot-systeem-fan onder je VGA kaart. Die dingen maken wel een tering herrie maar dat is met een fancontroller wel op te lossen.
Een fan in de out-take zou ook al een stuk helpen omdat dan de warmte van je CPU beter wordt afgevoerd.
Dat kan je zelf mooier maken. Als je een stuk plastic (ABS) pakt, dat bevestigd aan een standaard 80x80mm fan aan beiden zijden en het plastic zo vormt dat het in de twee ondergelegen PCI brackets past. Dan kan je de fan heel makkelijk eruit halen en schoonmaken en hij zit perfect bevestigd zonder dat je rare kunsten uit moet halen. Heb ik bij mijn ouders ook gedaan, werkt perfect en koelt als de beste.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

graka? Je komt zekers van de games.telenet.be forum?
een fan kan wel helpen hoor, zet die dan outtake
een outtake zonder intake vind je dom, maar een intake zonder outtake niet
Outtake zonder intake is de onderdrukkoeling, outtake trekt lucht uit je kast en zonder intake zal dat lucht van allerlei spleetjes/gaatjes moeten komen, dat zorgt voor veel stop.

Intake zonder outtake is de overdrukkoeling, de fan duwt lucht in je kast zodat de overbodige lucht langs spleetjes/gaatjes buiten moeten gaan. Filter op de fan en een stofvrije kast.

Normaal is het intakes en outtakes om een goede airflow te voorzien: Er wordt lucht binnengeduwd en lucht buitengetrokken => airflow.

• gianada
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:41:
offtopic:
Ik maak de kast niet al te vaak open, maar volgens mij bestaat de grafische kaart uit meer dan wat gaatjes in de kast, die jij dus geel hebt omcirkeld. ;)
Ja ik weet het, het is echt een foto voor de gevorderde informaticus/computer freak en daarbij dan nog het gebruik van het woord "graka" gelukkig dat er nog een paar zijn die het verstonden :P

Daar had ik idd nog niet aan gedacht een pci slot fan onder die graka. Ik denk dat ik het meteen ook ga combineren met een outtake fan. Merci voor de hulp he :)

gianada

Verwijderd

rapture schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:24:
graka? Je komt zekers van de games.telenet.be forum?

[...]

Outtake zonder intake is de onderdrukkoeling, outtake trekt lucht uit je kast en zonder intake zal dat lucht van allerlei spleetjes/gaatjes moeten komen, dat zorgt voor veel stop.

Intake zonder outtake is de overdrukkoeling, de fan duwt lucht in je kast zodat de overbodige lucht langs spleetjes/gaatjes buiten moeten gaan. Filter op de fan en een stofvrije kast.

Normaal is het intakes en outtakes om een goede airflow te voorzien: Er wordt lucht binnengeduwd en lucht buitengetrokken => airflow.
maar hij zelf dat hij maar 1 plaats heeft om en fan te zetten, daarmee dat ik het zo raar klonken vond
kwam over precies ofdat hij toch nog 2 fans dacht te zetten

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51

_Ernst_

Mark It Zero!

Iedereen die zit te mierenneuqen om het woord Graka, ik vind het opzich een redelijk normaal woord :P Net als mobo en tobo enzo.

Maar on topic, een 80 mm fan er op richten zal voldoende zijn. Desnoods, als je een beetje handig bent, maak je een blowhole in de zijkant van je kast voor de aanvoer van koele lucht.

Last.fm

Verwijderd

_Ernst_ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:50:
Iedereen die zit te mierenneuqen om het woord Graka, ik vind het opzich een redelijk normaal woord :P Net als mobo en tobo enzo.

Maar on topic, een 80 mm fan er op richten zal voldoende zijn. Desnoods, als je een beetje handig bent, maak je een blowhole in de zijkant van je kast voor de aanvoer van koele lucht.
een blowhole is idd goed doenbaar en helpt goed
heb dat ook gedaan met men minitower: daarop dan een 120mmX120mmX38mm fan op 220V tegen 10 000rpm , dat koelde goed, kon de fan wel door heel het huis horen met alle deuren toe :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

'Graka' klinkt absoluut walgelijk. Maar dat is een kwestie van smaak...

Minder smaak en meer beleid is het feit dat Overige Hardware geen dumpbak is en noch het subforum is voor Videokaarten danwel Koeling. Uit de topicstart blijkt evenmin eigen inzet of gewoon fatsoenlijke specs. Het is hier geen helpdesk, begin maar eens met zelf te zoeken (allereerst naar relevantere subfora...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.