Toon posts:

[Mandrake 10.1] Install is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ff een vraagje:

Ik ben zojuist begonnen met een linux installatie op een amd 2400+ 1gb ram asus mobo pc (gewoon up to date systeem). Nou is hij zeer traag bezig met het laden van installatie onderdelen(Taal > Licentie > Security etc..) Is dit een veel voorkomend probleem ? hij is nu al een 30 minuten bezig om in Licentie onderdeel te komen en om de setupgui te starten was ie ook lang bezig met please wait a moment....

Opheldering iemand?

Verwijderd

Nee dat is niet normaal. (normaal is volledige installatie in 30 minuten)

Probeer het gewoon nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
al 4 x opnieuw geprobeerd.... misschien een foutje met de dvd ofzo.... maar eens een andere dvd downloaden dan....

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Op welke snelheid heb je de RW gefikt? Probeer het eens op 1x

Verwijderd

Topicstarter
op 1 speed de dvd fikken ? of zou ik beter af zijn met de 3 cd versie ?

EDIT: Heb net opnieuw de dvd gebakken maar hij blijft weer veel te lang "laden" (idlen) oid...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 21:22 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

check je virtual consoles eens ;)

als het goed is komt daar een error te staan (hoop ik voor je ).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Of probeer met: linux noapic etcetc (ipv 'enter' geef je 'F1' in het opstart-scherm)

CD-Rom/DVD problemen: met de snelle internetverbindingen tegenwoordig is het niet nodig om cdroms of dvds te downloaden. Doe gewoon een netwerk-installatie en je hebt geen gezeur met md5sums, cd branders etcetc. Download een boot.iso, maak er een cd-tje van en installeer via FTP (geen configuratie nodig).

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:17:
Of probeer met: linux noapic etcetc (ipv 'enter' geef je 'F1' in het opstart-scherm)

CD-Rom/DVD problemen: met de snelle internetverbindingen tegenwoordig is het niet nodig om cdroms of dvds te downloaden. Doe gewoon een netwerk-installatie en je hebt geen gezeur met md5sums, cd branders etcetc. Download een boot.iso, maak er een cd-tje van en installeer via FTP (geen configuratie nodig).

Succes.
kzal het eens proberen... ben nu ook ff de Mandriva LE 2005 aan het downloaden.... das toch 10.2 hè? Of kan ik toch beter 10.1 pakken dan...? omdat LE al vanaf april beschikbaar is...

EDIT: Even een update

Kheb de logs even bekeken en dit zeggen ze o.a.

*missing module keybdev
*erroropeningfile install/patch-oem.pl

*running: /usr/bin/insmod_ /tmp/usbhid.ko (dit is de laatste line waar hij mee bezig blijft denk ik)

vanaf dat punt zit er nauwelijks vooruitgang meer in.... (in graf mode springt hij dan na een tijd naar setup maar in setup zit er na het 1e schermpje geen beweging meer in)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm hij kon waarschijnlijk niet tegen men switchbox usb doorlink ofzo.... ik trekte het usb stekkertje eruit en dee ff reset en voila... hij werkte zonder problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:28 ]

Verwijderd

Installatie meldingen: unplug alle usb aansluitingen en probeer opnieuw.

Le2005 of Mandrake 10.1: le2005 is het nieuwst en het best. Mandrake 10.1 is van oktober vorig jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bla nu boot ie Linux niet..... komt wel in lilo in het selectie menutje en gaat na een keuze gewoon verder maar blijft vervolgens staan op.

Uncompressing Linux.... Ok, Booting The Kernel

Zou lilo verkeerd staand ingesteld ? Als ik HDE als main schijf heb moet hij dan op HDE1 Staan ingesteld bij de bootloader?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:43 ]

Pagina: 1