Toon posts:

Cooler 9600xt > geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ben hier bezig met een pctje upgraden voor m'n ouders en daarin zit een Aopen PA256 Deluxe; een geforce 2 GTS 32mb DDR. Oud kaartje, maar prima voor waarvoor zij de pc gebruiken! nu zit er op dit kaartje zo'n klein rotcoolertje wat onderhand zo onder de stof zit dat ik em nieteens schoongeblaasd krijg! (kaart maakt dus ook een redelijke herrie en wordt flink heet!).
Nu heb ik laatst mijn eigen kaart, een Club3d 9600xt voorzien van een ati silencer 2.. werkt prima! en nu heb ik dus de stock cooler van deze kaart over.
Nu had ik ze net even naast elkaar (de cooler van de 9600xt en de geforce2 GTS) en toen viel het mij op dat de gaatjes van de bevestigingsschroefjes precies goed zaten en dat hij dus, voor zover ik kon zien, in principe op de Geforce2 zou moeten passen.
Voordeel van de 9600xt is dat hij ook het geheugen coolt (zitten coolblockjes op en er gaat over sommige van deze blokjes een beetje airflow) in tegenstelling tot de normale cooling van de Geforce2 GTS welke enkel de core koelt en het geheugen niet (ook geen coolblockjes).

Nu vraag ik mij af of dit zo gaat passen? Moet ik iets speciaal na kijken?

Verdere vraag: op de 9600xt zaten de geheugengedeeltes van de cooler vast met een soort tape (crappy!) kan ik dit op de geforce2GTS gewoon met arctic silver 5 vastmaken? of gaat dat niet goed vastzitten?

Derde vraag: Denken jullie dat het een groot probleem is dat de 2 geheugenchipjes (zie pic) niet geheel bedekt worden met de heatsink? (misschien de 2 rechter wel allebei, maar dat kan ik nu even niet nakijken aangezien de geforce2gts bezig is :))

even wat plaatjes om het te verduidelijken:
Aopen pa256 Deluxe
Club3d 9600xt
cooler 9600xt op Geforce2gts (ongeveer)

Verwijderd

Probeer het gewoon?
Zolang je je geheugen niet kraakt lijkt het me geen probleem geven :)

Verwijderd

Topicstarter
kan het wel proberen ja.. maar ten eerste heb ik vrijdag pas koelprut en ten tweede heb ik geen zin (hoe oud die kaart ook is :p) om een nieuwe crappy kaart te kopen omdat dit gedoemt is te mislukken :+ ... bent nederlander of niet!
Is gewone arctic silver 5 wel verstandig op memchipjes? (aangezien het geleid.. en als het er naast "valt" valt het gelijk op de connectors.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 20:46 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

en as5 blijft niet plakken dus da werkt niet. je hebt van zalman en artic silver van die speciale lijm dat goed hitte verplaats is net als da tape maar dan in 2 tubes. is speciaal gemaakt voor heatsinks op te plakken.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Als ze nu niet gekoeld worden, wrm moeten ze dat met die koeler van de 9600xt dan persee wel? Een geforce 2 wordt nu toch ook nie zo wrm hoor....Zorg gewoon dat de koeler van de 9600xt goed verbinding maakt met de core en je bent klaar. En artic silver 5 "lijm" niet, dus daarmee kun je ook niets vastmaken, hiervoor heeft men thermal adhesive uitgevonden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
neuh het is een leuke bij komst :) maar als ik ze zonder lijm oid erop zou doen, dan kunnen die geheugenchipjes wel ineens stukken warmer worden. Omdat er dan een laagje lucht tussen de chip en het koelblokje stil zou kunnen staan.. vandaar meer dus :)

en de geheugenkoelstukjes zitten vast aan de main cooler, dus ik dacht dat de 2 schroeven rondom de core al genoeg druk naar beneden zouden zetten om de geheugensinkjes vast te houden :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 20:57 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 17:07
Al weet ik wel dat een Geforce 2 GTS totaal iets anders is dan een Geforce 2 MX maar toch post ik het hier even...

Ik was bezig met mijn stille servertje en kwam tot de conclusie dat alleen de cooler van de Geforce 2 MX nog geluid maakte. Ik had nog een kapot ECS K7S5A Pro moederbord liggen en dus heb ik gewoon het heatsinkje van de ECS op mijn Geforce 2 MX geplaatst. Dit heb ik gedaan dmv tay-rebs.

Nu zou je denken dat is totaal niet stabiel of brand meteen door maar dit is allebei niet het geval. Om het te testen heb ik de Geforce 2 MX in mijn pc gestoken en 3Dmark 2001 gedraaid om de kaart te stressen. Ik heb vrij weinig cq bijna geen airflow in mijn kast maar toch bleef de Geforce 2 MX erg stabiel. Hij heeft bij mij een halve dag 3Dmark staan draaien en toen heb ik hem maar laten stoppen. Het koelblokje was wel zo warm geworden dat je hem niet meer aan kon raken maar de kaart heeft er geen problemen mee.

Nu zullen jullie denken die houdt het geen maand uit in zo'n situatie, maar aangezien mijn server 24/7 draait en dat inmiddels al weer een jaartje lang denk ik dat ik wel mag stellen dat de heatsink goed genoeg is voor deze toepassing.

Dus als mijn Geforce 2 MX gekoeld kan worden dan denk ik echt wel dat jouw GTS met een Radeon 9600 XT koeler koel kan blijven, eventueel zelfs passief.

Afbeeldingslocatie: http://www.808.dk/pics/k7s5a_heatsink.gif
Dit heatsinkje gaat het dus om op mijn MX :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Die memchips van een Geforce2GTS hebben geen koeling nodig, gewoon wat pasta ertussen doen zodat het iig niet isoleerd dan is dat wel best. Ik heb thuis ook nog een PC met GeForce 2 GTS staan, daar heb ik een Zalman ZM-47J opgezet :Y)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
okay.. het is gelukt.. alleen liep de oude fan op 5 v (en op 9600xt op 12 v).. dus de fan van het 9600xt koelblok verplaatst nu amper lucht.. waardoor het gloeiblok gloeiend heet wordt (70 graden idle 8)7 ).

Dus.. ik vrees dat ik helaas het oude kreng er weer op ga zetten |:(

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:53:
okay.. het is gelukt.. alleen liep de oude fan op 5 v (en op 9600xt op 12 v).. dus de fan van het 9600xt koelblok verplaatst nu amper lucht.. waardoor het gloeiblok gloeiend heet wordt (70 graden idle 8)7 ).

Dus.. ik vrees dat ik helaas het oude kreng er weer op ga zetten |:(
En als je je fan nu eens aan een gewone molex hangt om aan 12 V te komen (of zelfs 7 voor iets meer stilte?)

Verwijderd

Topicstarter
I386DX schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:58:
[...]

En als je je fan nu eens aan een gewone molex hangt om aan 12 V te komen (of zelfs 7 voor iets meer stilte?)
hmm slim _/-\o_
dat ga ik morgen eens met een verlengt draadje uit proberen!

to be continued ... (maak ik iemand nog gelukkig met pics of geloven jullie het zo ook wel?)

Verwijderd

Kun je er niet gewoon een molex opzetten?

Verwijderd

foto's zijn altijd leuk om te zien. :Y)
Pagina: 1