Syncbare smartphone voor OSX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57
Nou is er voor telefoons natuurlijk een ander gedeelte op het forum, zijn wij hier bij elkaar als Apple gebruikers toch allemaal telefoonbezitters en is het toch wel echt een Apple-gerelateerde vraag en dus Apple Talk..

Zijn er smartphones die goed samenwerken met OSX?

Ik ben aan het kijken voor een high-tech foontje waar eigenlijk wel in moet zitten. Neem bijvoorbeeld de Qtec 2020i. Maar is met zo'n windows-based apparaatje een beetje te syncen met OSX..? Ik heb nu een D500 van Samsung, dat geeft zo'n beetje de slecchtst mogelijke compatibiliteit.. Die kan er na twee maanden alweer uit dus.. Ik woon zo'n beetje in m'n PowerBook, dus compatibiliteit is een vereiste..

Ik weet dat Palm goed overweg kan met Apple, maar de Treo 650 lijkt me nou net niks..

Zal waarschijnlijk wel even duren voordat de iPhone ;) in de handel komt met alles aan boord, tot die tijd moeten we toch een beetje kunnen TomTom-en, bellen, internetten, syncen, agenda-en, contacts beheren, WiFi-en, Blauwtanden, fotograferen, filmen enz enz via een apparaatje dat wat toch wat kleiner is dan een PowerBook.. Wat zijn jullie ervaringen, wat is de ultieme non-Apple gadget voor de Apple gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

T610 is geen smartphone, maar mijn ervaringen met Sony/Ericcson spulletjes op de Mac is dat het gelijk werkt. Nokia werkt ook fijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ook geen smartphone maar mn sony z600 kan mailen addressen beheren, calender bijhouden etc dit werkt perfect samen met OSX..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obi schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:25:
TomTom-en, bellen, internetten, syncen, agenda-en, contacts beheren, WiFi-en, Blauwtanden, fotograferen, filmen enz enz via een apparaatje dat wat toch wat kleiner is dan een PowerBook.. Wat zijn jullie ervaringen, wat is de ultieme non-Apple gadget voor de Apple gebruikers?
Ik doe het met de Nokia 6670, gaat prima.
Om bestandsbeheer (mbv gsm) uit te voeren is aanvullende gratis software vereist. Om grote bestanden naar de gsm te kopieren is een kaartlezer bij de powerbook aan te bevelen (bluetooth is wat traag voor de wegenkaart van Duitsland). De usb-kabel bij de telefoon heb ik niet aan de praat gekregen, maar ik heb toch een hekel aan kabels.

Voor syncen heb je apple software nodig (iSync Agent)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mn Nokia 6600 doet het perfect onder OS X, afspraken en contacts worden perfect gescynced via bluetooth :)
Er zit een Mobile Isync gedeelte voor deze telefoon in Isync die hij installeerd als je hem de eerste keer aanmaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door Bierkameel op 23-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een qtek 2020 , synct perfect met pocket mac pro , maar ik vind de microfoon inferieur. En denk aan de nokia 9300 als opvolger. Er bestaat hier een hack voor om te syncen met isync zonder 3part software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

Cybje

First Post!

Ik ga waarschijnlijk wel voor de Treo 650. Palm werkt wel fijn vind ik, zeker in combinatie met Mac OS X. Wat zijn jouw redenen om niet de Treo 650 te nemen dan?

Edit: Windows devices syncen met OSX wil neit echt is mijn ervaring. Mijn Windows Mobile 2003 PDA wordt niet eens herkend door OSX.

[ Voor 30% gewijzigd door Cybje op 26-06-2005 12:44 ]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cybje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:43:
Edit: Windows devices syncen met OSX wil neit echt is mijn ervaring. Mijn Windows Mobile 2003 PDA wordt niet eens herkend door OSX.
Mijn ervaring is toch anders, mits je een apart programma erbij koopt, zoals The Missing Sync. Had hier slechts 1 probleem mee, maar dat kwam omdat ik sync met Outlook en iCal, lees hier verder.
Obi schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:25:
Zal waarschijnlijk wel even duren voordat de iPhone ;) in de handel komt met alles aan boord, tot die tijd moeten we toch een beetje kunnen TomTom-en, bellen, internetten, syncen, agenda-en, contacts beheren, WiFi-en, Blauwtanden, fotograferen, filmen enz enz via een apparaatje dat wat toch wat kleiner is dan een PowerBook.. Wat zijn jullie ervaringen, wat is de ultieme non-Apple gadget voor de Apple gebruikers?
Ik heb zelf een i-mate Jam (Qtek S100, HTC Magician) en die bevalt prima. Is wat kleiner dan de Qtek 2020i en dus wat makkelijker mee te nemen, maar heeft geen WiFi standaard aan boord. Is dus prima met bovengenoemde software te syncen, zelfs via Bluetooth. Echter ik sync nu alleen nog maar met Outlook omdat dit op mijn desktop computer staat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

blackd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:52:
Mijn ervaring is toch anders, mits je een apart programma erbij koopt, zoals The Missing Sync. Had hier slechts 1 probleem mee, maar dat kwam omdat ik sync met Outlook en iCal, lees hier verder.
Beginnen een beetje veel nadelen aan PocketPC's te zitten dan. Betaal je dus extra voor een zinnig sync programma (is-ie nog duurder), de resolutie van de schermpjes is vaak erg laag (320x240, terwijl Palm voor een lager bedrag vaak 320x320 heeft) en ik vind de schrijf-herkenning van Palm echt stukken beter (weinig foute letters, bij de PocketPC gaat bij mij echt een derde mis).

Zitten er uberhaupt nog voordelen aan een PocketPC ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Cybje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:36:
Zitten er uberhaupt nog voordelen aan een PocketPC ? :P
offtopic:
De meeste PocketPC's met telefoonfunctionaliteit hebben niet zo'n middeleeuwse antenne als de Treo ;) En wat zijn de mogelijkheden van 802.11b op de Treo? Palm is maar traag met WiFi functionaliteit op zijn PDA's. Ze hebben het nu eindelijk eens door met de LiveDrive. Maarja, daar kan je weer niet mee bellen 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door blackd op 26-06-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik vind zelf 802.11b redelijk onbelangrijk, maar de Palm's zijn dacht ik gewoon SDIO uitbreidbaar. Meeste plekken waar WiFi is, gebruik ik me laptop, dus dan ga ik niet op een kleine PDA werken.

Antenne boeit me ook nooit zo eigenlijk. Ik snap niet wat iedereen tegen een antenne heeft? Zolang er niet een asociaal grote antenne op zit hoor je mij niet klagen. Daarnaast staat het ook niet lelijk op de Treo.

Ik kom overigens net de Nokia 7710 tegen, ook een erg leuk dingetje. Al te krijgen vanaf rond de 450 euro (t.net pw), daarmee dus zo'n 150 euro goedkoper dan de Treo. De schermresolutie is 640x320. dus dubbel zo hoog als de Treo 650 en zelfs ruim 2,5 keer zo hoog als de gemiddelde PocketPC. Enige nadeel is dat ik nog weinig heb kunnen vinden qua OS X sync mogelijkheden.

Als je geen 802.11b nodig hebt en OS X sync zou werken, zou dat haast de beste/goedkoopste smartphone zijn volgens mij.

Info over de 7710 is te vinden op: http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/7710/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Cybje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:53:
Ik vind zelf 802.11b redelijk onbelangrijk, maar de Palm's zijn dacht ik gewoon SDIO uitbreidbaar.
Ja, maar de Palm WiFi kaart is weer niet compatible met de Treo. En zo heel veel SDIO kaarten met drivers voor de Palm waren er niet, toen ik mijn PDA ging uitzoeken. Weet niet exact hoe het er nu voor staat, behalve dat de Palm eigen WiFi kaart niet zou werken met de Treo. Kwam met een korte zoekactie wel een hack tegen, dus misschien is het toch wel mogelijk.
Meeste plekken waar WiFi is, gebruik ik me laptop, dus dan ga ik niet op een kleine PDA werken.
Voor even mail controleren is het wel handig, maar ik moet zeggen dat ik er achteraf ook niet veel gebruik van maak, behalve dan even WiFi checken / configureren of af en toe mailen. Wellicht wordt het in de toekomst nog interessanter met VoIP toepassingen oid.
Antenne boeit me ook nooit zo eigenlijk. Ik snap niet wat iedereen tegen een antenne heeft? Zolang er niet een asociaal grote antenne op zit hoor je mij niet klagen. Daarnaast staat het ook niet lelijk op de Treo.
Ik ben ooit begonnen met een eigen Nokia 3210, en daar zal al een geintegreerde antenne op. Sindsdien ook nooit meer een mobiel gehad met antenne. Zit gewoon veel prettiger in je broekzak, in vergelijking met een Nokia 6110 bijv. De Jam neem ik ook mee in mijn broekzak en ik ben blij dat er geen antenne op zit. Hij is namelijk flink forser dan een 6310i en met antenne vraag ik me af of dat nog makkelijk meenemen is. Maar goed, ieder z'n meug.

Maar inderdaad, de antenne is niet lelijk op de Treo, alleen imo wel onhandig. Wat ik de TS iig wil aanraden is zichzelf de vraag stellen hoe hij tekst/nummers wil invoeren. De Treo en de Qtek 9090 / HP iPAQ 63xx / iPAQ Mobile Messenger hebben een hardware keyboard aan boord, maar de Qtek 2020, en de Qtek S100 (Jam / Magician) niet. De schrijfherkenning van de Palm is wel makkelijker te leren en consistenter dan de Windows Mobile schrijfherkenning, dus zul je bij de PocketPC's eerder geneigd zijn om met het onscreen toetsenbord te werken. Op een PocketPC zitten dan verschillende modi; je kunt met een (optioneel T9-enabled, wel standaard in het Engels, check het grote i-mate Jam topic) numeriek keypad werken of een volledig QWERTY keyboard.

Overigens de Jam is 519 bij Expansys.nl, 529 bij de T.net pricewatch en de Treo is 575 bij de T.net pricewatch. Dus zo veel duurder is een PocketPC niet. Tel daarbij 33 euro op voor The Missing Sync en je zit nog onder de prijs van de Treo 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

blackd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:27:
Ik ben ooit begonnen met een eigen Nokia 3210, en daar zal al een geintegreerde antenne op. Sindsdien ook nooit meer een mobiel gehad met antenne. Zit gewoon veel prettiger in je broekzak, in vergelijking met een Nokia 6110 bijv. De Jam neem ik ook mee in mijn broekzak en ik ben blij dat er geen antenne op zit. Hij is namelijk flink forser dan een 6310i en met antenne vraag ik me af of dat nog makkelijk meenemen is. Maar goed, ieder z'n meug.
Als "broekzaktelefoon" heb ik inderdaad liever ook geen antenne. Daar gebruik ik de Nokia 6100 voor (erg fijn ding). Een smartphone zou ik meer gebruiken voor internet/SSH werk (ik doe veel Linux/BSD server beheer), webtoepassingen, muziekfuncties, etc. Ik heb nog nooit echt een smartphone gevonden die ik graag in me broekzak zou willen hebben, ze zijn allemaal vrij groot. Dus die komt toch in me jaszak ofzo terecht.

Anyway ... ik ben momenteel aan het twijfelen tussen Treo 650 en Nokia 7710, waarbij de 7710 voor zover ik kan zien jammer genoeg lastig te syncen is met Mac OS X. Andere Nokia's zijn wel te syncen volgens mij, dus misschien komt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:43:
Wat zijn jouw redenen om niet de Treo 650 te nemen dan?
X.
ik vind de treo een top-toestel, maar de krasbaarheidsfactor ligt net iets te hoog, de treo is niet echt een toestel dat je zomaar in je zak steekt, en met een holster wil ik nu ook niet echt rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn MDA compact doet het ook perfect met behulp van PocketMacPro. kost ff wat, maar werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:34:
[...]

ik vind de treo een top-toestel, maar de krasbaarheidsfactor ligt net iets te hoog, de treo is niet echt een toestel dat je zomaar in je zak steekt, en met een holster wil ik nu ook niet echt rondlopen.
Dan ga je wel heel erg ruig met het ding om. Ik draai dat ding continu rond op tafel maar geen krassen.
Hij is al een keer toen ik hem uit mijn zak wilde pakken op de grond gestuitert. Gevolg, een krasje op de stylus waarbij je eerst 3x moet kijken voor je het ziet. Op andere fora heb ik dat soort verhalen ook al gehoord en werd juist de build quality van de treo de lucht ingeprezen, dat is bij heel wat telefoons/pda's anders.

Over die pocketpc's die geen antenne hebben...HP heeft een model met gsm/gprs, wifi, etc. (vergelijkbaar met de treo op de wifi na dus) en die is een stuk groter, een heel stuk groter en heeft een antenne. Die antenne wordt ook weer elders geprezen omdat het ding lekker klein is en toch voor een hele goede ontvangst zorgt itt een gsm met ingebouwde antenne.
Bij de meeste pocketpc gsm's dingen is de lengte dezelfde als de treo met antenne meegerekend.
Enige nadeel is misschien zo'n stompje wat in de weg zit, maar qua afmetingen maakt het dus niks uit (en dat is dus van belang bij een broekzaktelefoon).

Toen ik een Mac overweegde om aan te schaffen kwam ik ook op Missing Sync terecht. Ik had een Sony Clie (inmiddels dus vervangen door de treo 650) en om die goed te kunnen synchroniseren met MacOS had ik dat programmaatje nodig. Ik kwam er toen ook achter dat dit ook wel verdraaide handig is bij mensen die een palm based pda van palmone hebben. Ik denk dat je vrij moeilijk om dat Missing Sync heen kunt als je echt het nodige wilt synchroniseren.

Bedenk je wel dat bij de meeste "smartphones" een apparaat krijgt dat een stukkie groter is dan de gemiddelde telefoon, zo'n holster is dan ook al snel een noodzaak als je hem niet in je zak wil houden. Overigens gaat mijn treo gewoon in mijn broekzak of jaszak en dat kan prima. Hij gaat er alleen uit als ik met het ding bezig wil of wanneer ik ga zitten (maar dat heeft meer een andere oorzaak: ik haal dan alles uit mijn broekzak zodat het niet in mijn lies prikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:08:
Over die pocketpc's die geen antenne hebben...HP heeft een model met gsm/gprs, wifi, etc. (vergelijkbaar met de treo op de wifi na dus) en die is een stuk groter, een heel stuk groter en heeft een antenne.
Je doelt op de iPAQ h6300 serie. Een stuk trager dan vergelijkbare modellen (168Mhz), zoals de Qtek 9090 (HTC Blue Angel, 400Mhz) of de Qtek S100 (HTC Magician, 416Mhz). Zou ik sowieso niet aanraden; er is beter spul te krijgen als je voor PPC Phone Edition wilt gaan.

Maar; heb je de iPAQ Mobile Messenger (hw6500 serie) al bekeken? Geen antenne. Lijkt qua vorm meer op de Treo te lijken dan de h6300 serie. Alleen dit model heeft ingebouwde GPS met navigatiesoftware en dat heeft de Treo niet.
Bij de meeste pocketpc gsm's dingen is de lengte dezelfde als de treo met antenne meegerekend.
Enige nadeel is misschien zo'n stompje wat in de weg zit, maar qua afmetingen maakt het dus niks uit (en dat is dus van belang bij een broekzaktelefoon).
Bij de meeste (vooral recente) Pocket PC Phone Editions zit geen antenne. Kijk maar eens hier of hier (zitten wel wat dubbelen en verouderde modellen tussen) voor een impressie van een aantal PPC (Smart)phone's
Bedenk je wel dat bij de meeste "smartphones" een apparaat krijgt dat een stukkie groter is dan de gemiddelde telefoon, zo'n holster is dan ook al snel een noodzaak als je hem niet in je zak wil houden.
Vergeet niet dat als je het over Smartphones en Windows Mobile hebt, dat een Smart Phone vaak een iets dikker toestel is, maar nog wel globaal de maten en vorm van een telefoon heeft. Zie de eerdergenoemde link van imate; kijk naar de SP3(i) en de Smartphone2. Een Pocket PC Phone Edition model daarentegen heeft de vorm van een PDA en is inderdaad flink groter dan een normale telefoon. De Qtek S100 / i-mate Jam / HTC Magician en volgens mij ook de E-Ten M600 zitten een beetje tussen die formaten in. De S100 is net zo groot als een iPod (2e gen, 10GB), en die maat mag in dit forum wel bekend zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

blackd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:02:
[...]
Maar; heb je de iPAQ Mobile Messenger (hw6500 serie) al bekeken? Geen antenne. Lijkt qua vorm meer op de Treo te lijken dan de h6300 serie. Alleen dit model heeft ingebouwde GPS met navigatiesoftware en dat heeft de Treo niet.
Mja, gezien de reviews is die mobile messenger absoluut af te raden. Dat toetsenbord schijnt een hel te zijn en accuduur is ook al niet om over naar huis te schrijven.
Vergeet niet dat als je het over Smartphones en Windows Mobile hebt, dat een Smart Phone vaak een iets dikker toestel is, maar nog wel globaal de maten en vorm van een telefoon heeft.
Ik weet wat een smartphone is. Namelijk een telefoon met pda functionaliteit dat draait op Windows Mobile Phone Edition (of een naam in die geest, Microsoft veranderd de naam van hun Windows voor mobile devices per release, het is dus een grote chaos.). Het is een marketing term van Microsoft wat heel erg misbruikt wordt door anderen. Is het geen telefoon met pda functionaliteit met Windows Mobile Phone Edition dan is het geen smartphone. Vandaar ook smartphone tussen haakjes :)

Gezien het feit dat een pocketpc/windows mobile/whatever je dat Microsoft geval nog meer wilt noemen eigenlijk alleen goed synchroniseerbaar is met Microsoft Outlook op Windows, is zo'n ding niet aan te raden voor mensen die een ander OS en/of andere client (mail, pim) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony Ericsson P900 ?

Zie: http://www.alfonsomartone.itb.it/nadgrs.html

en: http://www.mobile-review....onyericsson-p900-en.shtml

Volgens mij werken de meeste Sony Ericsson Pxxx smartphones goed onder Mac OS X.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:44:
Ik weet wat een smartphone is. Namelijk een telefoon met pda functionaliteit dat draait op Windows Mobile Phone Edition (of een naam in die geest, Microsoft veranderd de naam van hun Windows voor mobile devices per release, het is dus een grote chaos.).
Niet exact dus, en omdat Windows Mobile voor Smartphones anders is dan Windows Mobile (al dan niet de Phone Edition), geef ik het verschil aan. Iets wat gemaakt is voor Smartphone draait vziw niet op de normale versie van Windows Mobile, daar zijn aparte versies voor ontwikkeld. De invoer van Windows Mobile for Smartphone is namelijk heel anders, en er wordt uiteraard met een veel kleiner scherm gewerkt.
Gezien het feit dat een pocketpc/windows mobile/whatever je dat Microsoft geval nog meer wilt noemen eigenlijk alleen goed synchroniseerbaar is met Microsoft Outlook op Windows, is zo'n ding niet aan te raden voor mensen die een ander OS en/of andere client (mail, pim) gebruiken.
Onzin, zie eerdere reacties in dit topic.

Pagina: 1