Toon posts:

downloaden files mbv wget gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik probeer het volgende te doen op mijn linux doos:

code:
1
[root@server test]# wget http://www.url.com/files/filename.zip

De file wordt echter niet gedownload omdat ik een vreemde melding terugkrijg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Resolving www.url.com... xxx.xxx.xxx.xxx
Connecting to www.url.com[xxx.xxx.xxx.xxx]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [text/html]

[ <=>                                 ] 7,355         --.--K/s

20:20:46 (54.27 KB/s) - `filename.zip' saved [7,355]

De file wordt echter niet gedownload, is dit te omzeilen door een bepaalde vlag mee te geven aan wget via de opties? Ik heb me suf gezocht maar kan helaas niets vinden..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik het zo goed zie krijgt wget i.p.v. een text/plain (wat 'ie hier krijgt met rar files) een html bestand terug... weet je zeker dat er niet iets van een referer check zit op die site? Probeer desnoods eens iets van een andere site te downloaden met wget, ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin b.v.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aikeleer schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:53:
Als ik het zo goed zie krijgt wget i.p.v. een text/plain (wat 'ie hier krijgt met rar files)
Dat krijgt ie alleen als de server zn mimetypes niet goed/incompleet heeft.
een html bestand terug... weet je zeker dat er niet iets van een referer check zit op die site?
Of er staat iets van javascript ofzo op die site (wat de text/html zou goedpraten), maar je komt er snel achter door even in dat bestand te kijken.

Trouwens, je krijgt helemaal niet een vreemde melding, of ligt het aan mij? "200 OK" en "filename saved" vind ik toch vrij duidelijk, wget doet precies wat hem opgedragen wordt eigenlijk.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wat dacht je ervan eens de echte url te geven, dan kunnen we je mss verder helpen
kan het natuurlijk ook begrijpen als je een reden hebt die niet te geven ;)
wanneer ik wget http://www.url.com/files/filename.zip intik krijg ik zoiets van iemand die domeinen opkoopt, en dat is idd text/html

[ Voor 30% gewijzigd door defusion op 22-06-2005 21:30 ]