Toon posts:

wirwar in laptopland, centrino, Turon, Athlon of toch nog P4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn van plan onze huidige desktop (Dell, P4-1.8ghz, 512 MB) te verhuizen naar de zolder wegens plaatsgebrek.
We willen overgaan op een laptop, die deze desktop goed kan vervangen. We gaan deze gebruiken voor internet, office-programma's, mp3, fotobewerking en opslag en in de toekomst voor videobewerking. Allereerst zijn de meningen van testen en electrozaken nogal uiteenlopend. De 1 adviseert een P4, de ander een Athlon en weer een ander de snellere Centrino (Dothan of Sonoma).
Ook qua merken lopen de adviezen nogal uiteen: Asus, Acer en de Duitse sites adviseren FujitsuSiemens.
We hebben een voorlopige keuze gemaakt:

Asus A6Va-Q016H (centrino Dothan 1,73)
Asus A4KA-Q003H (Athlon 64, 3200)
Acer Aspire 1693WLMI (centrino Dothan 1,7)

Kunnen jullie mij adviseren of zou je mij een andere aanraden (max. 1245 Euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hij hoeft dus niet draagbaar te zijn en lang met zijn accu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O, ja niet geheel onbelangrijk: er wordt nauwelijks gegamed op deze machine. Hoogstens een spelletje GrandPrix of World of Warcraft via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, da's inderdaad niet zo heel belangrijk, de laptop blijft meest thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
als de batterijduur je wat intresseert zou ik voor de centrino gaan, anders voor die athlon64 :)

EDIT: boeit dus niet zo erg, ik heb ff wat opgezocht over die met athlon64, en lijkt me best aardig dingetje :)
maar let wel ff op garantie en hoe degelijk hij aanvoelt, ik heb met mijn laptop (acer aspire, dus goedkoop dingetje) al wat probleempjes gehad de afgelopen 3 jaar, en ben dus blij dat ik 3 jaar garantie had genomen. Maar ik raad dus aan om echt goed lang garantie te nemen :)
Heb overigens geen ervaring met asus, maar acer aspire's zijn niet erg degelijk vind ik. De travelmate serie daarintegen weer wel.

[ Voor 80% gewijzigd door defusion op 22-06-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien jullie reacties gaat het tussen DE athlon en de centrino. Is Asus voor dit buget de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag idd nogal wat klachten over de degelijkheid van de Acer, een verlengde garantie is dus onontbeerlijk.

Zijn de laptops, die je bijvoorbeeld in Duitsland koopt altijd voorzien van een "Duits toetsenbord"?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus levert wel goede laptops heb ik gehoord. mijn plaatselijke pc zaak verkoopt alleen maar meer deze door weining of geen garantie procedures maw ze zijn niet snel stuk. centrino lijkt me beste keuze als je toch eens in de trein ofzo filmpje wilt bekijken of ergens draadloos surfen is het wel erg als je laptop ineens te weining batterij duur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De keuze blijft toch moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Tja het is moeilijk, dell heeft ook goede laptops. Zelf wou ik eigenlijk voor een turion gaan, maar toch voor een dell i9300 gekozen. Dit voornamelijk voor WUXGA scherm 1920 bij 1200, wat overigens heel goed is voor photoshop,of premiere. :9

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even naar deze Dell gekeken. Ik kom wel belangrijk hoger uit dan de gestelde 1250 Euro. Ziet er idd gelikt uit en de meningen zijn unaniem: zeer goede laptop. Helaas boven mijn buget :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In jouw geval, als batterijduur niets uitmaakt, zou ik voor de Asus A4KA-Q003H gaan. Hele centrinogebeuren gaat een beetje aan je voorbij als je hem toch maar op je bureau zet en aan het lichtnet hangt.

Wat kwaliteit en degelijkheid betreft, heeft Asus allessinds een van de beste namen in notebook-land. Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn (door Asustek gebouwde) PowerBook G4 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57
wuxga lijkt me niet erg fijn. Nogal klein worden de lettertjes dan lijkt me.
Als ik jouw, zou ik op zoek gaan naar een 17" laptop, met een p4 of athlon 64. Persoonlijk heeft de athlon dan mijn voorkeur vanwege de 64bit mogelijkheid. Een centrino lijkt me in jouw geval overbodige luxe. Asus heeft standaard 2 jaar pick up and return garantie, itt de (vaak belabberde) 1 jaar garantie van acer waarbij je zelf de laptop moet opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 22-06-2005 21:23 ]

Pagina: 1