Toon posts:

Breinreactie

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand me te vertellen hoe het stofje heet wat in je brein actief word als mensen samen zijn?
Ik stel me twee situaties voor.

1) iemand is alleen en zit me een brein waarin niet word opgevallen dat je samen bent..
2) Je bent in een gezelschap, je brein doet dat opvallen en geeft je het teken van dat je niet alleen bent.

Hoe heet dat stofje wat de persoon laat weten dat je niet alleen bent is mijn vraag..

Ik heb het nodig voor een onderzoek..

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:50:
Weet iemand me te vertellen hoe het stofje heet wat in je brein actief word als mensen samen zijn?
Ik stel me twee situaties voor.

1) iemand is alleen en zit me een brein waarin niet word opgevallen dat je samen bent..
2) Je bent in een gezelschap, je brein doet dat opvallen en geeft je het teken van dat je niet alleen bent.

Hoe heet dat stofje wat de persoon laat weten dat je niet alleen bent is mijn vraag..

Ik heb het nodig voor een onderzoek..
Waarom denk je dat daar een stofje voor nodig is? Is er dan ook een stofje dat doorgeeft wanneer je een glas bier in je hand hebt? En een stofje dat aangeeft dat je een sok aan hebt?

Je ziet het toch gewoon, en dan wordt verwerkt door je hersenen, het lijkt me gek dat er stofjes bij betrokken zijn :)

Verwijderd

noemen we dat stofje niet het bewustzijn? :?

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:04
Er geen stofje in je hersen dat voor jouw waarneemt dat er iemand anders aanwezig is, wel is het zodat door jouw waarneming (bewustzijn) neurotransmiters een rol gaan spelen m.b.t. de stemming.

Dit is waarschijnlijk wat je bedoeld:
Endorfine en sertonine zijn stoffen in het lichaam die invloed hebben op de stemming, dus ook op stress. Serotonine is een stof die voor diverse functies in het lichaam verantwoordelijk is zoals spierspanning, eetlust, slaap, geheugen, stemming etc. Serotonine zorgt ook voor de overdracht van signalen tussen de hersencellen, het behoort dan ook tot de zogenaamde neurotransmitters. Endorfines zijn lichaamseigen morfines, die ook als neurotransmitter fungeren. Ze werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:50:
Daar is niet een enkel stofje verantwoordelijk voor.

Ik vind deze startpost onder de maat: je geeft niet aan of je zelf al onderzoek hebt gedaan en wat daar uitgekomen is, je geeft niet aan waarom je het wilt weten ("voor een onderzoek" is niet voldoende) en je geeft niet aan hoe je uberhaupt aan het idee komt dat er een enkel stofje voor verantwoordelijk zou zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.