beveiligingscamera aansluiten op computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 18:25
Ik heb hier tijdens een afbraak een "oude" beveiligingscamera op de kop kunnen tikken
Het is een buisvormig toestelleke Diameter ongeveer 3cm, lengte 10 cm.

aan de buitenkant staat enkel AIS200307 - constant current 120mA - AD51652

kheb al google zitten afzoeken, maar tevergeefs...

als ik hem openvijs is hij aangesloten via 2 draadjes, maar nergens een duidelijk merk/fabrikant erop...

Nu vroeg ik me af of deze te gebruiken is via computer/video, of als ik hem moet doorverwijzen naar z'n oorspronkelijke bestemming...de vuilbak :(

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37

_Ernst_

Mark It Zero!

Als hij een gewone analoge uitgang heeft kun je hem makkelijk op je pc aansluiten. Heb je wel een vivo videokaart of tvkaart voor nodig. Dus als je die eentje hebt zou je dat eens kunnen proberen.

Staat er wel op wat voor voedingsspanning ie nodig heeft? Zoniet dan zou je dat eventueel experimenteel uit kunnen vinden, op 5 volt beginnen en dan langzaam omhoog, kans dat ie dan kapot gaat door overspanning is dan redelijk klein.

Last.fm

• Promy
voedingsspanning is er niet echt aanwezig denk ik :? , enige aansluiting is een coax waar de video ook over gaat...

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Promy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:55:
voedingsspanning is er niet echt aanwezig denk ik :? , enige aansluiting is een coax waar de video ook over gaat...
Zal toch echt extern gevoed moeten worden, power over coax zie ik niet echt zitten ;)
Kijk eens op de printplaat of er ergens (afgebroken) aansluitingen zitten oid.

Last.fm

• Promy
nope, nergens nog externe connecties aanwezig...enkel die coax aansluiting... staat wel op sticker dat het constant current 125mA is..dus veronderstel toch eens soort 'power over coax'

Verwijderd

power over coax is zeker mogelijk! philips heeft van die camera's gehad. deze sloot je aan dmv een ontkoppelcondensator.

ff schematje..

Afbeeldingslocatie: http://www.kuijpers.nu/tweakers1.jpg

Succes verzekerd.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 00:08 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:01:
power over coax is zeker mogelijk! philips heeft van die camera's gehad. deze sloot je aan dmv een ontkoppelcondensator.
Als ik het goed heb dan kan bij het gebruik van een elco kan de parasitaire inductie die hij heeft voor problemen zorgen.(HF + inductie werkt niet echt).

Waarschijnlijk geen probleem in dit geval, maar je hebt dus een excuus als het niet werkt ;)

• Promy
dus als ik het goed begrijp, mag ik gewoon een voeding van 120mA - en eventueel 12V gebruiken om te power te geven.
Terwijl ik de andere gewoon aan tvkaart hang (natuurlijk de coax in - niet tv in)

Verwijderd

er komt een standaard composiet viedo uit die camera. deze gaat dus in de video in van je tv-kaart.. niet de cai ingang..

• Promy
misschien een stomme vraag...maar moet de aansluiting net 120mA zijn? of kan een voeding van pc hier ook voor werken? Is het mis om te denken dat het toestel maar zoveel ampere zal trekken als het nodig heeft?

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Promy schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:37:
misschien een stomme vraag...maar moet de aansluiting net 120mA zijn? of kan een voeding van pc hier ook voor werken? Is het mis om te denken dat het toestel maar zoveel ampere zal trekken als het nodig heeft?
Ja, alleen weten hoeveel mA hij trekt is niet genoeg, je moet ook weten bij hoeveel volt dit is. De voeding die er aan hangt moet namelijk een geschikt voltage afgeven, en _minimaal_ 120 mA. Meer stroom maakt niet uit, te veel of te weinig spanning wel.
Aangezien je de spanning niet weet zul je er een beetje experimenteel achter moeten komen, of het proberen af te leiden uit de elektronica in de camera.

Last.fm

Pagina: 1