Dag,
Dit onderwerp is al meerdere malen voorbij gekomen maar het blijkt dat dit eigenlijk weinig tot niets heeft opgeleverd. De stand van zaken:
ASUS WL-330
Is eigenlijk gewoon een accespoint en werkt 100% zeker weten, plug je gewoon in de ethernet poort.
Maar waar te koop? Nergens in NL en dat wil ik wel.
60 euro per stuk, aangenomen dat je er 2 nodig hebt.... wordt wat duur.
Belkin F5D6050
USB dongle, gaat waarschijnlijk wel goed werken met mac os x 10.3
Niet in nederland te koop?
D-Link DWL-120
Gaat misschien wel werken, maar internet staat vol met issues met deze USB dongle.
Dit is wat ik uit voorgaande topics heb kunnen filteren.
Conclusie:
Wireles 802.11g gaat *niet* werken, vooralsnog zijn er geen usb dongles die ook in een mac werken.
802.11b gaat misschien wel werken, als je die hardware tenminste kon kopen.
Dure maar 100% werkende oplossing: koop 2x accespoint en knoop die aan elkaar, wat ze wel moeten kunnen natuurlijk.
Vraag: heb ik iets over het hoofd gezien, is er wel een fatsoenlijke oplossing mogelijk met een usb dongle?
Dit onderwerp is al meerdere malen voorbij gekomen maar het blijkt dat dit eigenlijk weinig tot niets heeft opgeleverd. De stand van zaken:
ASUS WL-330
Is eigenlijk gewoon een accespoint en werkt 100% zeker weten, plug je gewoon in de ethernet poort.
Maar waar te koop? Nergens in NL en dat wil ik wel.
60 euro per stuk, aangenomen dat je er 2 nodig hebt.... wordt wat duur.
Belkin F5D6050
USB dongle, gaat waarschijnlijk wel goed werken met mac os x 10.3
Niet in nederland te koop?
D-Link DWL-120
Gaat misschien wel werken, maar internet staat vol met issues met deze USB dongle.
Dit is wat ik uit voorgaande topics heb kunnen filteren.
Conclusie:
Wireles 802.11g gaat *niet* werken, vooralsnog zijn er geen usb dongles die ook in een mac werken.
802.11b gaat misschien wel werken, als je die hardware tenminste kon kopen.
Dure maar 100% werkende oplossing: koop 2x accespoint en knoop die aan elkaar, wat ze wel moeten kunnen natuurlijk.
Vraag: heb ik iets over het hoofd gezien, is er wel een fatsoenlijke oplossing mogelijk met een usb dongle?
[ Voor 4% gewijzigd door Q op 22-06-2005 19:51 ]