[BBG:juli] Multimedia Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
We zijn als crew weer bezig om een aantal systemen samen te stellen voor de Best Buy Guide van Juli. Ik heb deze keer het multimedia systeem samengesteld maar voordat we hem als best buy in de guide kunnen zetten willen we graag nog een extra kijkje op het systeem hebben. Vooral voor goede tips voor een betere samenstelling houden we ons altijd open. Of kritiek is ook altijd welkom zodat we nog een dingetje hier en daar kunnen aanpassen.

Multimedia systeem moet natuurlijk overweg kunnen met je normale multimedia eisen, zoals lekker een film kunnen kijken van dvd, tv of gedownload bestand natuurlijk, muziek luisteren en opnemen en niet te vergeten een spelletje (actie of adventure) moet natuurlijk ook lekker gespeelt worden.

We hebben als maximum budget 1200 euro staan en de onderstaande config komt daar bijna aan.

2 x 512MB PC4200 DDR2 [Merkloos] € 71,90
Acer AL1751ms (17", 8ms, DVI, D-sub) € 260,58
AOpen H450B (mATX, 300W, Zwart) € 46,36
Asus P5LD2-VM, 945G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, VGA) € 110,-
Creative Inspire T7900 (7.1) € 96,86
Hauppauge WinTV PVR-500MCE € 103,95
Intel Pentium 4 530J (S775, 3,0GHz, 800MHz FSB, 1MB, NX, Boxed) € 172,-
Kingston DataTraveler 256MB (USB 2.0) € 21,48
Logitech Cordless Internet Pro Desktop € 25,85
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB, NQ (RoHS)) € 116,-
NEC ND-3540 16x (Dual-layer) € 44,50
Sapphire Radeon X700 Pro 128MB DDR3 (PCI-e, DVI) € 130,-
Totaal € 1199,48

Opmerking: De monitor zal vanaf eind juni beschikbaar zijn volgens verschillende winkels. Vandaar dat hij in dit systeem al opgenomen is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk systeem, misschien nog 'n Audigy erbij. Maar dat is niet persé nodig, de onboard kaarten leveren ook een prima kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:32
zo dat noem ik nog is budgeteren :9 op 52ct helemaal vol . Ziet er wel fijn uit al zeg ik het zelf ( doe ik ook )

[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 22-06-2005 19:56 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou een videokaart nemen die goed is in HDTV content decoden, eentje die een hele goede TV-out heeft en handige features om films op TV weer te geven. Een Nvidia Gforce 6200 of als 3d games spelen belangrijk is een 6600 bijvoorbeeld.

Daarnaast zou ik behoorlijk letten op herrie bij het afspelen van DVD's. De NEC is erg populair, maar is nou niet echt de uitblinker bij rustig DVD afspelen. Hij maakt zegmaar nogal wat herrie

Ook zou ik niet een mATX behuizng nemen, maar eentje die netjes in een stereo installatie past, 43cm breed en plat.

Ik zou het systeem zonder monitor adviseren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Het is dan ook een stand-alone multimedia systeem. De vorige keer op basis van een barrebone van shuttle die eigenlijk dan direct op tv/stereo wordt aangesproken. dit keer stand-alone.
De Ati X700 Pro is vergelijkbaar met de nVidia 6600 GT zover ik in diverse reviews hebben kunnen ontdekken.
Inderdaad geluid van de DVD-speler kan ik nog een kijkje naar nemen. Eventueel andere dvd-brander (ook dl voor extra capaciteit) en iets stiller.
De audio van tegenwoordig zijn inderdaad goed (ok niet perfect maar wel goed voor normaal gebruik) zeker de HD-Audio chips van tegenwoordig bieden veel.

[ Voor 15% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-06-2005 20:07 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Momenteel nog niet echt veel op aan te merken.
Echter zou ik die 256mb stick removen, en voor merk geheugen gaan.

Ik bedoel, die pc zal vast en zeker wel in verbinding staan met een netwerk? ;)

Verder ook idd zonder monitor, ik ben sowieso al geen fan van het Acer desing. Maar er zijn ook teveel verschillende smaken.. de een heeft liever een scherm met een iets hogere reponse time maar wel goede kleuren, en de ander... die niet ;)

Mogelijk nog die maxtor vervangen voor een iets stillere schrijf? Geloof dat de samsung's net paar tikken stiler zijn dan de huidige maxtors

[ Voor 54% gewijzigd door Roberto op 22-06-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Hij staat in verbinding met je internet natuurlijk. Maar voor bijvoorbeeld je documenten mee te nemen naar school/werk/vrienden heb je iets van draagbaar geheugen nodig. Floppy of USB stick. Voor het laatste gekozen vanwege de makkelijkheid om het mee te nemen en de eigenlijk al bejaarde floppy.

Heb ook gekeken naar de samsungs, maar ze hebben alleen als 250GB een SATA-II harde schijf die toch net iets duurder is dan de Maxtor. Waardoor je weer net over het budget gaat. Maar zal het wel meenemen als overwegings punt in de guide.

[ Voor 29% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-06-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

De Ati X700 Pro is vergelijkbaar met de nVidia 6600 GT zover ik in diverse reviews hebben kunnen ontdekken.
Waar heb je naar gekeken? Naar 3d spel performance of naar video-decoding prestaties en kwaliteit van TV signaal?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
misschien een AMD64? of zijn er daarvoor geen goede m-ATX mobo's? want de Cool&Quiet functie van de AMD proccesoren is ook erg handig :), en de prijs ligt nog lager ook...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 22-06-2005 21:12 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Misschien kunnen jullie er dan een asus dvd-brander in doen want die hebben vaak een extra systeem tegen herrie.

Asus DRW-1608P
Superior Stability with DDSSII

zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:45:
Waar heb je naar gekeken? Naar 3d spel performance of naar video-decoding prestaties en kwaliteit van TV signaal?
Op 3D gebied in de meeste spelen is de nVidia 6600 GT iets sneller dan de Ati X700 Pro, behalve in bv half life dacht ik waar de ati net één puntje sneller is. Maar voor verschillende grafische pakketen en decoding punten kwam de Ati net weer ietsje sneller uit de test. Al met al ligt het zeer dicht bij elkaar en is het eigenlijk een eigen voorkeur voor Ati. Beide zijn ongeveer gelijk overal.
BiG-GuY schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:12:
misschien een AMD64? of zijn er daarvoor geen goede m-ATX mobo's? want de Cool&Quiet functie van de AMD proccesoren is ook erg handig :), en de prijs ligt nog lager ook...
Voor de AMD64 zijn ook goede mATX moederborden maar in het geheel ben je dan nog voor het zelfde bedrag thuis. Dat maakt eigenlijk geen verschil meer in dit type systeem volgens mij.
The_nv40_man schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:43:
Misschien kunnen jullie er dan een asus dvd-brander in doen want die hebben vaak een extra systeem tegen herrie.

Asus DRW-1608P
Superior Stability with DDSSII

zoiets misschien?
Ik zal eens kijken naar reviews van de asus dvd-branders en het prijskaart hoe ze in te passen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-06-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
RIKZ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:33:
[...]

[...]

Voor de AMD64 zijn ook goede mATX moederborden maar in het geheel ben je dan nog voor het zelfde bedrag thuis. Dat maakt eigenlijk geen verschil meer in dit type systeem volgens mij.
Mja. de AMD's hebben dan wel cool 'n quiet.
Waarbij zon Intel zijn boxed cooler nou ook niet echt een uber stil machien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RIKZ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:33:
[...]

Op 3D gebied in de meeste spelen is de nVidia 6600 GT iets sneller dan de Ati X700 Pro, behalve in bv half life dacht ik waar de ati net één puntje sneller is. Maar voor verschillende grafische pakketen en decoding punten kwam de Ati net weer ietsje sneller uit de test. Al met al ligt het zeer dicht bij elkaar en is het eigenlijk een eigen voorkeur voor Ati. Beide zijn ongeveer gelijk overal.

[...]

[...]

Ik zal eens kijken naar reviews van de asus dvd-branders en het prijskaart hoe ze in te passen zijn.
des ondanks zou ik toch voor een AMD64 want een multimedia systeem in de huiskamer dat een herrie maakt is niet echt leuk, de intels maken gewoon veel lawaai
en ik zou ook voor een 6600GT gaan, die is gewoon net iets beter op alle vlakken maar dat is maar weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Merkloos geheugen ben ik niet zo'n voorstander van, op een vergelijkbaar i915 bordje had ik enorm gezeik, toen er kingston in ging draaide t als een zonnetje.

Een andere cpu cooler zou ook aan te raden zijn, een std Intel boxed cooler is niet echt stil. Als je je al "druk maakt" om het geluid van de dvdspeler dan is een CPU cooler ook het overwegen waard.

Zo'n USB stick kun je idd laten vervallen, veel mensen hebben toch al zo'n ding.

Die stick vind ik net als een OS: De meeste hebben 't al of niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ach met geheugen moet je gewoon geluk hebben.

Ik heb 3! merk geheugen dimms gehad (allemaal 512mb) en geen van de 3 wilde werken op mijn Abit nf-7s rev 2.0

daarna 2x MDT PC 3200 gekocht (en veelste veel er voor betaald bij Alternate maargoed) en nooit meer problemen gehad :)

Dus tja... je moet geluk hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke opsomming.... alleen de Asus P5LD2-VM is volgens mij niet in m-ATX te krijgen, of kijk ik verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:23
Deze best buy systeems worden samengesteld vanuit de laagste prijzen dus verschillende leveranciers. Is het wel verstandig om componenten bij verschillende leveranciers te kopen of geven jullie in het algemeen toch wel de voorkeur aan 1 leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat je fabrikant bedoelt ipv leverancier, want dat maakt natuurlijk al helemaal niets uit. Verschillende fabrikanten maakt doorgaans ook niets uit, de standaarden zijn onderling over het algemeen zo goed uitgewerkt dat alles wel met elkaar praat mits het bij elkaar past.
Pagina: 1