Toon posts:

optisch-IN op aureon 5.1 FUN werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn xbox met een optische kabel aangesloten op de optische ingang van mijn mijn geluidskaart (terratec aureon 5.1 PCI). Ik wil graag dit geluid laten doorsturen naar mijn 5.1 pc-setje via 3 mini-jacks zodat ik via mijn xbox games en films in 5.1 heb. Ik ben me er van bewust dat veel mensen met deze kaart problemen hebben met de optische uitgang (geen 5.1) maar in mijn geval maakt dit niets uit. Optisch-in (digitaal) naar standaard 3 stereo-jacks (analoog) moet tog geen probleem zijn? Alleen kom ik al vast te zitten bij het optisch-in gedeelte... Hoe krijg ik het geluid via de optisch in te horen? de terratec mixer is vaag en stuurt nix door terwijl ik het wel geselecteerd heb), en in de windows mixer zie ik nix staan over de 6 (5.1) kanalen en ook niets over s/p-dif IN of OUT.
Mijn vraag is nu; waar blijft mijn optisch signaal? hoe kan ik dat AANzetten?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36
In tabblad opname: S/PDIF selecteren? Is het enige wat ik zou kunnen bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 100% zeker de goede drivers geinstalleerd, maar bij volume regeling (configuratie scherm) staan alleen de standaard ingangen (aux, line-in etc.) Bij eigenschappen staat geen sp-dif (IN), en ook geen center, front left etc. (OUT)
Is er misschien andere software die ik kan installeren en dan wel signalen door kan sturen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Je kunt met een Fun geen AC3 signaal via de SPDIF-In decoderen, dit is alleen mogelijk met de Creative Audigy2/2ZS of hoger mogelijk.

Verwijderd

mad-dog schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:09:
Je kunt met een Fun geen AC3 signaal via de SPDIF-In decoderen, dit is alleen mogelijk met de Creative Audigy2/2ZS of hoger mogelijk.
Heeft een creative audigy2 zs wel een digitale ingang?

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 12:44

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:05:
[...]

Heeft een creative audigy2 zs wel een digitale ingang?
jazeker , heb er zelf 1 hier ;)

Alleen, je moet verloopjes hebben wil je coax of optische kabel erinsteken..

[ Voor 16% gewijzigd door R-B op 23-06-2005 10:02 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Wat creative doet in z'n drivers kun je waarschijnlijk ook wel doen in graphedit. Zie dit topic voor enige indicatie hoe dat dan zou moeten: Dolby pro logic II realtime decoderen op pc -> gelukt Mij lukt het alleen nog niet helemaal om even snel de goede ac3 decoder er tussen te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door cool_zero op 23-06-2005 13:29 ]

Pagina: 1