Mijn glftpd server (deze ftp server draait op Suse 9.1 pro) is geconfigureerd en klaar voor gebruik. Verbinden vanaf mijn locale netwerk gaat perfect. Maar iemand die van buiten mijn netwerk probeert te verbinden, kan geen verbinding krijgen. Ik neem aan dat dit probleem wordt veroorzaakt door mijn router. (speedtouch 510). De server draait op poort 8000 (tcp). Deze heb ik dan ook open gezet.
De client van buiten mijn netwerken heeft zowel met passive mode, als active mode proberen te verbinden.
Active mode levert de volgende error:
200 PORT command successful.
[R] LIST -al
[R] 425 Can't build data connection: No route to host.
[R] List Error
Passive mode levert de volgende error:
[R] Data Socket Error: Connection timed out
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (10,0,0,152,128,183)
[R] Opening data connection IP: 213.10.98.119 PORT: 32951
[R] QUIT
[R] 221- Goodbye
[R] 221
[R] Logged off: deus
[R] Data Socket Error: Connection failed
Nu weet ik dat ik bij passive mode een range van poorten moet open zetten, maar dan valt het nut van mijn router toch weg als ik gelijk een groot aantal poorten open zet? Is hier een oplossing voor? Kortom hoe los ik dit probleem zo practisch+veilig mogelijk op?
De client van buiten mijn netwerken heeft zowel met passive mode, als active mode proberen te verbinden.
Active mode levert de volgende error:
200 PORT command successful.
[R] LIST -al
[R] 425 Can't build data connection: No route to host.
[R] List Error
Passive mode levert de volgende error:
[R] Data Socket Error: Connection timed out
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (10,0,0,152,128,183)
[R] Opening data connection IP: 213.10.98.119 PORT: 32951
[R] QUIT
[R] 221- Goodbye
[R] 221
[R] Logged off: deus
[R] Data Socket Error: Connection failed
Nu weet ik dat ik bij passive mode een range van poorten moet open zetten, maar dan valt het nut van mijn router toch weg als ik gelijk een groot aantal poorten open zet? Is hier een oplossing voor? Kortom hoe los ik dit probleem zo practisch+veilig mogelijk op?