Hitteprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kom er nu ook net achter dat mn net in mekaar geketst setupje, veeeels te heet word. terwijl mn CPU fan op 4500 RPM. draait en mn system fan op 2500 RPM.. ding is nu 60 graden.. en mn hdd is gewoon zo heet dat het zeer doet als je em aanraakt.. hoe kan dit? mn fans draaien loeihard.. heb nu mn kast open en nog steeds 55C..

Intel Pentium 4 3.0 GHZ 1 mb cache Hyper Threading
Asrock 775i48 Moederbord
1024 MB RAM
Windows XP PRO NL
Radeon 9700 PRO (ook k*nker heet overigens..)
Maxtor 160 GB

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

nog 1 of 2 systeemfans erin doen voor airflow

maare.... hoe heet is het in de kamer waar die pc staat,
je kan natuurlijk niet verwachten dat iets goed gekoeld wordt als de kamer zelf ook bloedheet is

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Imperium
  • Niet online
kamer is 28C naar schatting.

Verwijderd

1. Ik heb ook wel ns zo'n probleem gehad, kwam omdat de kast beetje klein was, daarom moest de
voeding er andersom in en zat ie dicht op de cpu.

2. vergeten koelpasta te gebruiken? :P :X

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:55:
1. Ik heb ook wel ns zo'n probleem gehad, kwam omdat de kast beetje klein was, daarom moest de
voeding er andersom in en zat ie dicht op de cpu.

2. vergeten koelpasta te gebruiken? :P :X
1. dat is niet het probleem gok ik.

2. ik heb het laten doen in een pc-winkel. had zelf geen tijd

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met dit weer, wat wil je. :+

Je zou van cpu koeler kunnen veranderen. De boxed/standaard koeler eraf halen een een Zalman 7000Cu monteren, dat scheelt je weer zo'n 5C.

Maar de Prescott's worden nou eenmaal ontzettend heet, dus zo'n temperatuur is wel redelijk.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

Lijkt me wel duidelijk zat? Omgevingstemperatuur en airflow dragen ook een flink steentje bij. Zie dus de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling, zoals ook in het aangehaalde stukje uit de PMG FAQ staat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is altijd opmerkelijk hoeveel topics over te hete CPU uit de grond schieten als het buiten >25C wordt.

En dan nog, waar hebben we het over :? CPU 60C :? Die dingen mogen 90C worden, dus er is nog totaal NIETS aan de hand :Z

Investeer in airco als je een cijfertjesfreak bent, maar als het verder stabiel is, is dit een non-issue :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.