Toon posts:

[HTPC] De-interlaced video Hauppage PVR150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Als ik op mijn htpc live video bekijk dan lijkt het wel of het beeld de-interlaced is.
Ik heb het gevoel dat het een stuk 'schokkeriger' is dan op mijn normale tv.
Het valt helemaal op bij titels enzo.

Mijn setup:
P4 1.8 Ghz
256 MB intern
Radeon 9250 vidkaart met tv out (128 MB)
Hauppage PVR150 (niet MCE)
120 GB Harddisk
onboard audio

Ik gebruik de normale 'pal' uitgang van mijn videokaart voor gebruik op mijn tv.

Software: GB-PVR
http://www.gbpvr.com/

Ik kan nergens vinden waar ik de tv-kaart (als het daar aan ligt) op interlaced kan zetten
of waar ik uberhaupt kan vinden waar die op staat.

Kent iemand dit probleem ? of heeft iemand hier misschien een oplossing voor...

Verwijderd

Misschien FFDShow installeren, aanvinken in het programma dat je dit wilt gebruiken en vervolgens de instelling in FFDShow doen?

Verwijderd

Topicstarter
FFD Show... staat er al op en daarin staat de-interlacing uit... dus dan zou het nog interlaced moeten zijn.

Verwijderd

Ik ken het programma wat je gebruikt niet, maar heb je hierin wel ingesteld dat hij FFDShow moet gebruiken (zag het in 1 van de screenshots)?

Verwijderd

Topicstarter
'Use FDDShow with transcode' is inderdaad aangevinkt...

Verwijderd

Ik heb zelf een pvr 350, ik gebruik winTV. Inderdaad het beeld is soms wat schokkerig, vooral als er bv op het einde van een programma horizontale onderschriften komen. Interlaced kan ik het echter niet noemen. Ik blijf het topic volgen, wie weet vind ik een oplossing 8)

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:20
ik denk zelf dat het met je mpeg decoder te maken heeft, deze zal misschien geen hardwarematige decoding ondersteunen..

Probeer de stream van de pvr eens op te slaan, en met bijvoorbeeld powerdvd af te spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Het programma dat ik gebruik kan alleen werken met hardwarematige decoder.
En de HP PVR 150 heeft er een aan boord, dus mag ik aannemen dat deze dan
ook gebruikt word.

Verwijderd

De PVR150 heeft een hardwarematige MPEG2 encoder, geen decoder.
Pagina: 1