Presto SE440BX met Intel E139761 mobo, hoe met cd booten?

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Ik heb een systeem van mn pa's kantoor weg gehaald omdat ie verouderd is. Deze wil ik booten met cd maar ik kan nergens vinden hoe of wat. Ik weet niet eens of het mogelijk is. Wie kent dit systeem... en kan me er meer over vertellen. Ik heb al heel wat afgestruind maar heb niks gevonden...

Splash screen van de bios zegt: Intellect Presto SE440BX
en het moederbord is een Intel E139761.

Bvd

ps niet teveel moeite doen...

als de zon opkomt wordt het licht

Verwijderd

offtopic
Bij deze.. geen idee B)
/offtopic

ontopic

Al gegoogled op moederbord type?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij draai je die twee namen om. Wat je daar hebt is een Intel SE440BX 'Seattle' moederbord met een OEM BIOS van Intellect :z

Verder is de SE440BX een typisch werkpaard van een vroege i440BX mobo. Kaal, efficient. Nieuwste BIOS kun je op de Intel site vinden. Of je van CD kunt booten weet ik niet (lang sinds ik zo'n beest van dichtbij gezien hebt), maar dat staat vast in de manual die ook op de Intel site vinden is.

In ieder geval kun je op die planken tem een P3-600 zetten, mits Katmai core en 100MHz FSB. Qua Celera kan alles tem de C533 Mendocino op socket-slotconverter. Ik weet niet meer zeker of CuMine CPUs (Celeron >533A, P3 >500E) werken, hangt af van BIOS support en of de benodigde lage voltages haalbaar zijn.

Tenslotte zijn er zoals een OEM bord betaamt geen overclockinstellingen te vinden, hij kan op 66MHz of 100MHz. Maar met SoftFSB is FSB iig op 60, 66, 68, 75, 83, 100, 112, 120, 124 en 133MHz in te stellen ;)
Het betreft hier wel een eerste revisie BX chipset, dus boven de 112MHz stabiel is onwaarschijnlijk

Oslik blyat! Oslik!

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:49:
offtopic
Bij deze.. geen idee B)
/offtopic

ontopic

Al gegoogled op moederbord type?
ja al gedaan maar niks gevonden over booten van cd
dion_b schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:57:
Volgens mij draai je die twee namen om. Wat je daar hebt is een Intel SE440BX 'Seattle' moederbord met een OEM BIOS van Intellect :z

Verder is de SE440BX een typisch werkpaard van een vroege i440BX mobo. Kaal, efficient. Nieuwste BIOS kun je op de Intel site vinden. Of je van CD kunt booten weet ik niet (lang sinds ik zo'n beest van dichtbij gezien hebt), maar dat staat vast in de manual die ook op de Intel site vinden is.

In ieder geval kun je op die planken tem een P3-600 zetten, mits Katmai core en 100MHz FSB. Qua Celera kan alles tem de C533 Mendocino op socket-slotconverter. Ik weet niet meer zeker of CuMine CPUs (Celeron >533A, P3 >500E) werken, hangt af van BIOS support en of de benodigde lage voltages haalbaar zijn.

Tenslotte zijn er zoals een OEM bord betaamt geen overclockinstellingen te vinden, hij kan op 66MHz of 100MHz. Maar met SoftFSB is FSB iig op 60, 66, 68, 75, 83, 100, 112, 120, 124 en 133MHz in te stellen ;)
Het betreft hier wel een eerste revisie BX chipset, dus boven de 112MHz stabiel is onwaarschijnlijk
heel erg bedankt. Ik zal eens een bios update doen als ik die kan vinden, mischien is de mogelijkheid er dan wel.

als de zon opkomt wordt het licht

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
http://support.intel.com/...se440bx2/sb/cs-013633.htm

Daar van alles over jouw moederbord, staat ook link naar BIOS bij.

Enne, bang dat we je niet goed kunnen lezen/verstaan met die bold + underlined zinnen? :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

als aanvulling op bovenstaand
zieher de link naar de eerste BX met aller info O-)

het mag een geluk heten dat ik zelf op zoek was naar info over dit mooie bordje :D
Pagina: 1