Toon posts:

iBook / Powerbook - Docking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Na toch wat aardig speuren om het internet heb ik het niet kunnen vinden.

Bestaat er een dockingstation voor een iBook dan wel een Powerbook? Heb ook niks op hen eigen site gevonden...

Wil namelijk in de nabije toekomst een Powerbook kopen (15" Superdrive) maar vind het wel handig om met een docking te werken..

Hoop dat iemand een ander antwoordt voor me heeft....

Bedankt alvast!!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Here you go:
Klik!

Verwijderd

Topicstarter
You're the best!!

Thanks!

Wel raar dat Apple het zelf niet verkoopt... Ik bedoel; als ze dat nou zelf verkochten zouden er toch veel meer "trendy" bedrijven overgaan op iBook/Powerbook...

Zal wel aan mij liggen....

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
dockingstations werken officieel op een andere manier, en verder zijn systemen zoals deze behoorlijk prijzig, vaak meer dan 300 euro, t is maar de vraag of je dat echt wil, denk dat je dan meer hebt aan een usb-hub en netwerk via airport

als je dr nog meer wilt http://www.google.com/sea...9&q=powerbook+docking&lr=

[ Voor 24% gewijzigd door Murcielago op 22-06-2005 23:22 ]

PSN: djmurcielago

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik vraag me bij dit soort hardware eigenlijk altijd af wat nu precies het nut is.
Tegenwoordig ben ik voorzien van:

• Bluetooth toetsenbord
• Bluetooth muis
• WLAN (54mbit)

Het enige dat ik in mijn PowerBook prik als ik thuis ben is in principe:

• Cinema Display via DVI
• Netadapter
• Audio kabel

Ik moet zeggen dat dat prima te doen is :) Ik betwijfel of het me meer tijd kost dan een docking station, en if so: of zo'n dockingstation het geld waard is dat ik er voor kwijt ben.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Dat zijn "alweer" 3 kabels. Kijkend naar het feit dat je je netadapter ook nog uit je thuis moet halen (toch?), is het wel enorm makkelijk om gewoon zo van *klik* je laptop in een dockinstation te stoppen :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Ik vind die $264.95 each van de "Bookendz" wel akelig aan de prijs. Aan de andere kant: ik heb nu maar 1 firewire poort dus switch vrij veel. (LaCie HDD met iPod daaraan vast / CF-reader) In de USB-poorten zit: LaCie DVD±RW, muis, printer. Zoveel poorten heb ik niet, dus ook hier: wisselen.
Dan power, eventueel geluid, Video-out en DVI nog...

Ik denk dat ik maar gewoon een G5 moet halen voor desktop werk en mijn lappie voor de andere dingen. Een vaste werkplek is sowieso prettiger. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Kun je geen FireWire en USB hub aanschaffen? Als je het ook nog eens in het wilt wilt, ben je misschien net een paar tientjes kwijt, EN kun je al je kabels wegwerken :)

• Murcielago
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:44:
Dat zijn "alweer" 3 kabels. Kijkend naar het feit dat je je netadapter ook nog uit je thuis moet halen (toch?), is het wel enorm makkelijk om gewoon zo van *klik* je laptop in een dockinstation te stoppen :)
die netadapter zit aan de ander kant, dus zul je er toch minimaal twee moeten aansluiten
met zo'n docking station zoals hiervoor genoemd heb je er wel een groot blok aan, en het is maar net of je dat erbij wilt hebben. met een usb/firewire-hub kun je al vele kabels uit beeld halen. zo oogt het nog overzichtelijker/netter ook.

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Of een docking station nog nut heeft, vraag ik me ook af. Maar als je veel kabels hebt, dan kan het makkelijker zijn (en beter voor je 'poort-slijtage', lijkt mij).

Ok, DVI en FireWire zou je blijven gebruiken, maar de rest gaat bijna al allemaal draadloos (als je dat wilt): Muis en tobo via Bluetooth, intranet (behalve bij mij, gebruik nog gewoon UTP voor NetBoot) via Airport en muziek kan ook via Airport.

Er zijn ook card readers voor in het PC Card slot (PB 15" en 17"), staat toch netter dan een extra ding op je bureau...

En dat "release-system" van die BookEnds...ik hoop dat dat inmiddels beter geregeld is, want toen ik m'n PowerBook 1400 (inderdaad, pre-OS X) nog had werkte dat voor geen f**k.

offtopic:
PowerBook 1400...R.I.P. :'(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:44:
Wat djmurcielago hierboven zegt: het dockingstation zit ook al aan 2 kanten.

Ik moet wel bekennen dat ik een extra netsnoeradapter nog wel zou zien zitten, want dat is idd een onding om uit je tas te halen en uit te rollen :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Van die 2 kanten, daar had ik nog niet over nagedacht :) Ik bedoelde zo'n docking station:
Afbeeldingslocatie: http://nxn.netgate.net/images/ebay/dec/cdock1.jpg

Dat is echt maar 1 klik :) Ik vind (maar ik heb wel een x68 windows laptop), dat die netsnoer echt enorm lastig is, omdat ik er nog een appart power blok bij heb :{

En dan elke ochtend alles loskoppelen en in mijn laptop tas doen (muis-receiver, muis, netsnoer, adapterblok, utp-kabel (maar daar heb ik er meerdere van)), en elke keer als ik thuiskom alles weer vastmaken zeg maar. Neen, doe mij maar een dockingstation, dan koop ik mijn spullen als bv. mijn muis wel dubbel :)

• Murcielago
voor zo'n docking station moet je laptop wel een aansluiting hebben, en aangezien apple dat niet heeft voorzien gaat het hele feestje niet door, lijkt mij

maar zoals je dat nu zegt: alles loskoppelen en in je laptop tas doen, dan lijkt het mij nou niet echt handig om er dan ook nog een dockingstation mee te moeten slepen

tip: bluetooth en airport, verder de dvi-kabel, power-kabel en geluidskabel, klaar

Verwijderd

Uhm, ik weet niet hoor, maar een docking-station sleep je juist NIET mee :)
Pagina: 1