Ik ben in het bezit van een Compaq professional workstation AP250.
Hierin zit een p3 866 mhz en een scsi controler met een 9 gb scsi disk.
Nu wil ik deze als server gaan gebruiken, snel genoeg en heb hem gratis gekregen.
Alleen is 9 gb een beedje weinig, en wil er een ide schijf bij hangen.
Onder geen mogelijkheid wil dat ding het accepteren.
Als ik de ide schijf erin hang, wil ie booten van deze schijf.
Het besturings systeem staat natuurlijk op de snelle 10.000 rpm scsi schijf.
In de bios is er, zelf na een update, geen enkele mogelijkheid om aan te geven om via scsi op te starten.
Dus denk ik, jammer dan dan maar het besturingssysteem op de ide disk zetten en die scsi disk ernaast laten draaien. Met de hdd erbij in wil de computer niet opstarten via de win xp cdrom zodat ik hem kan installeren. Ook dit heb ik in de bios goed ingesteld door middel van de opstart volgorde.
Ik heb hier op got wel wat topic's hierover gevonden, met mijn probleem, maar er is nergens een oplossing voor. Het kan toch niet zo zijn dat deze computer alleen maar op scsi schijven kan draaien?
Is er iemand met ervaring betreft deze computer's?
Hierin zit een p3 866 mhz en een scsi controler met een 9 gb scsi disk.
Nu wil ik deze als server gaan gebruiken, snel genoeg en heb hem gratis gekregen.
Alleen is 9 gb een beedje weinig, en wil er een ide schijf bij hangen.
Onder geen mogelijkheid wil dat ding het accepteren.
Als ik de ide schijf erin hang, wil ie booten van deze schijf.
Het besturings systeem staat natuurlijk op de snelle 10.000 rpm scsi schijf.
In de bios is er, zelf na een update, geen enkele mogelijkheid om aan te geven om via scsi op te starten.
Dus denk ik, jammer dan dan maar het besturingssysteem op de ide disk zetten en die scsi disk ernaast laten draaien. Met de hdd erbij in wil de computer niet opstarten via de win xp cdrom zodat ik hem kan installeren. Ook dit heb ik in de bios goed ingesteld door middel van de opstart volgorde.
Ik heb hier op got wel wat topic's hierover gevonden, met mijn probleem, maar er is nergens een oplossing voor. Het kan toch niet zo zijn dat deze computer alleen maar op scsi schijven kan draaien?
Is er iemand met ervaring betreft deze computer's?