Toon posts:

Asus ax800 pro service database is vergrendeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.047 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuw gekocht asus ax800 pro. Nieuwe drivers van Ati geinstaleerd en daarna smart doctor nu krijg ik de volgende foutmeldingen bij het opstarten:

- servicedatabase is vergrendeld
- cant start kernel mode driver service
- cant load EIO.dll

Ook het opstarten van beeldscherminstellingen loopt vast.

Geeft in apparaatbeheer weer dat apparaat goed werkt. heb m'n bios aangepast.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen:?

Erwin

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 21:17

aapelite

Do the kirby!

Heb je de vorige bios van je vorige kaart verwijderd indien dit een ander merk was. nieuwe drivers proberen kan ook helpen. Smart doctor is niet zon boeiend programmaatje dus je kan gewoon bij www.ati.com even de nieuwste downloaden ipv de bijgeleverde driver te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
hoe verwijder je de bios ik had een 9600 XT... thanx!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

je hoeft/kan de bios van je vorige kaart niet verwijderen. Dit heeft er totaal niets mee te maken. Zorg gewoon dat je de laatste drivers van ati.com vist.

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik geinstaleerd 5.6. die drivers werken ook gewoon met smart doctor?

ik heb in m'n bios wel het geheugen aangepast van 128 naar 256.

Als ik smart doctor start geeft tie aan: cant find graphicscard information......

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 18:33 ]

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 21:56
verander je geheugen weer eens van 256 naar 128 en kijk dan is of hij het weer doet.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uninstalleer de drivers eens, en dan weer opnieuw erop zetten. Probeer anders ook een andere driverversie :)

Verwijderd

Topicstarter
alles lijkt nu te werken, thanks voor de tips :)

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 21:56
zou je mss kunnen vertellen wat je precies gedaan hebt om het probleem te verhelpen? is mss voor de volgende persoon met hetzelfde probleem net zo handig. :)

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was even kwijt waar topic stond 8)7.

Het probleem zat in de update van smartdoctor. Die heeft een specifieke asusdriver nodig om te installeren. Anders werken temp, voltmetingen etc. niet. Als je die asusdriver samen met orginele atidrivers combineert gaat het fout. Wat daarnaast ook kan zijn is dat er bij de pro versie geen temp meting mogelijk is en dat ik daardoor die foutmelding kreeg in combinatie met driver conflict.

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb ook die kaart gekocht. werkt lekker he.

Maar smartdoctor laat bij mij ook geen temp en zo zien. alleen de overclock functie.

Ondersteund de kaart dit niet.

Ik het de asus advanced drivers. asus vga driver en laaste smartdoctor.

Werkt dit nu bij jou wel??
Met atitool kan ik wel de temp uitlezen
Zou het kunnen dat de drivers(ook ati) van mijn vorige kaart nog conflictyen geeft(zijn er wel afgehaald met ati driver uninstall/removal tool)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ati catalyst drivers geinstalleerd en niet de asus vga drivers.

Logisch dat dit mij conflict gaf :). Enhanced driver en update smartdoctor weer gedeinstalleerd. Volgens mij zit er geen tempmeter op de pro versie. Ik dacht dat dit alleen op de Xt versies zit....

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:31:
Volgens mij zit er geen tempmeter op de pro versie. Ik dacht dat dit alleen op de Xt versies zit....
Ik heb hier ook een Asus x800 pro, het ding lijkt wel degelijk een tempsensor te hebben... AtiTool ziet een temp en SpeedFan ziet op mijn A7N8X naast de standaard tempsensoren nog een ACPI temp.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat de temp van mijn x800 is :)

• asarian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05-2016
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:34:
Sorry was even kwijt waar topic stond 8)7.

Het probleem zat in de update van smartdoctor. Die heeft een specifieke asusdriver nodig om te installeren. Anders werken temp, voltmetingen etc. niet. Als je die asusdriver samen met orginele atidrivers combineert gaat het fout. Wat daarnaast ook kan zijn is dat er bij de pro versie geen temp meting mogelijk is en dat ik daardoor die foutmelding kreeg in combinatie met driver conflict.
Betekent dat nu dat ik nooit SmartDoctor kan installeren in combinatie met de catalyst drivers? Dat zou nogal lomp wezen, want ik wil zeker de laatste ATi drivers installeren.
Pagina: 1