Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Hallo,

Ik heb met het programma makingwaves een liedje gemaakt. Dat programma doet niks anders dan wav-bestanden op een bepaald moment afspelen kort gezegd. Uiteindelijk krijg je dus een liedje dat eigenlijk bestaat uit heel veel kleine wavjes. Dit geheel kun je dan weer opslaan als wav die wav heb ik vervolgens geconverteerd naar mp3. So far so good, als ik deze mp3 afspeel in winamp klinkt ie prima. Maar als ik 'm kopieëer naar m'n telefoon (nokia 6230) en 'm daar wil afspelen worden bepaalde delen van het liedje zo goed als onhoorbaar. De delen die onhoorbaar worden zijn "live ingesproken", de delen die normaal blijven, zijn op de computer gecreëerd (bijvoorbeeld met hammerhead). Blijkbaar kan mijn telefoon mp3-tjes die opgenomen zijn dmv een microfoon (bijna) niet afspelen. (Ik heb dit ook gecontroleerd door een los ingesproken wavje op m'n telefoon te zetten). Ik heb ook geëxperimenteerd met VBR en CBR en het aantal kbps tijdens het omzetten...
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en of er een oplossing bestaat?

Groet, Rijk

P.S. Sorry als dit topic niet op de goede plek staat, maar het raakt nogal veel onderwerpen. Ik wilde het eerst in het grote Nokia 6230 topic zetten maar het is niet alleen een probleem van deze telefoon. Een vriend van mij heeft precies hetzelfde met een andere telefoon.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Het geluidsniveau van je hammerhead wavjes is waarschijnlijk veel hoger dan die van je zelf ingesprokenwavjes. Met een beetje sample-tooltje kun je die niveau's wel rechttrekken. Normaliseren heet dat.

• Rijk Lemming
Ik heb het geprobeerd maar dat helpt niet. Dat had ik ook niet verwacht, want zoals ik al schreef: hij klinkt prima op de pc. Pas als ik het liedje kopiëer naar mijn telefoon krijg ik problemen.

Rijk

• Rijk Lemming
Ik heb nog iets ontdekt. Als je 'm met koptelefoon luistert (op je telefoon) doet ie 't wel. Het ligt dus aan de speaker van de telefoon... Maar nog vind ik het gek dat ie met stemmen blijkbaar nogal veel moeite heeft, maar dat de rest wel goed doorkomt.

Rijk