Toon posts:

loginscript

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met met een project voor school waarbij we een netwerk moeten opbouwen.
Nu moeten de gebruikers een afdelingsschijf krijgen bij het inloggen waar de hele afdeling bij kan..
Is er een andere manier omdat voor elkaar te krijgen i.p.v een loginscript??
en heeft iemand een loginscript om dat voor elkaar te krijgen..ik heb overal al gezocht maar kan niets vinden..
wij gebruiken Windows Server 2000

bvd

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
beetje zoeken kan geen kwaad, dit is wel erg basic.

logon share aanmaken,
login.bat aanmaken met daarin net use x: \\server\share
in user profile login.bat invullen als loginscript..

eventueel kun je ook met KiX32, VB, of andere talen werken met meer mogelijkheden.. maar voor 1 share is een batchfile het makkelijkst.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:33

Turkish

zhé germans

Je hebt gezocht en kan niets vinden :X

Als je active directory gebruikt kan je zo gebruik maken van een loginscript en dan via bijvoorbeeld kixtart een drivemapping scripten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:25:
beetje zoeken kan geen kwaad, dit is wel erg basic.

logon share aanmaken,
login.bat aanmaken met daarin net use x: \\server\share
in user profile login.bat invullen als loginscript..

eventueel kun je ook met KiX32, VB, of andere talen werken met meer mogelijkheden.. maar voor 1 share is een batchfile het makkelijkst.
moet ik dan in de AD de het loginscipt naar login.bat laten verwijzen??

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Ja.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:22:
Ik ben bezig met met een project voor school waarbij we een netwerk moeten opbouwen.
Nu moeten de gebruikers een afdelingsschijf krijgen bij het inloggen waar de hele afdeling bij kan..
Is er een andere manier omdat voor elkaar te krijgen i.p.v een loginscript??
en heeft iemand een loginscript om dat voor elkaar te krijgen..ik heb overal al gezocht maar kan niets vinden..
wij gebruiken Windows Server 2000

bvd
Loginscripts, afdelingsschijven; da's allemaal jaren '80 automatiseringstalk
De moderne beheerder gebruikt shortcuts naar UNC paden en zet die klaar met GPO's

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Zie de hierboven gegeven antwoorden. Verder is dit wel heel erg basis en doet het mij een beetje denken aan een huiswerkopdracht, die je natuurlijk zelf moet doen :) Kant en klare scripts aanleveren doen we ook niet aan :) Ga je eerst maar eens verdiepen in de materie en lees dan gelijk Windows Operating Systems - Policy nog even door (zodat je de volgende keer het OS in de topictitel zet) en ook Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.