Toon posts:

footer onderaan de pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website. Aangezien XHTML flink in opkomst is ben ik me daar in aan het verdiepen. Ik ben ondertussen al een heel eind gekomen. Ik moet alleen de footer nog goed positioneren. Ik ben al de hele middag bezig om het voor elkaar te krijgen, maar krijg het maar niet voor elkaar. Door Google en GOT topics maak ik ook nog niet echt progressie.

http://www.maximize-mm.nl/temp/index.html

De footer komt nu wel onderaan de pagina, maar als de pagina meer tekst bevat dan het scherm groot is moet je scrollen, en blijft de footer staan op de plek waar die stond. Ik wil hem graag onder de content hebben staan.

Hebben jullie een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 17:09 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook gekeken jah, maar daar worden geen oplossing geboden voor mij

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 18:31 ]

Verwijderd

Zou het zo kunnen zijn dat als je er niets over kunt vinden, en je hebt alles al geprobeerd, dat het dan toch niet kan?
Nee.

Verwijderd

<knip>

Ok buh.. conclusie: wat 'n ramp.. Hier moeten ze nodig 'n oplossing voor verzinnen binnen CSS.

Je kan natuurlijk met Javascript gaan stoeien. Niet geheel CSS meer, maargoed, het is iets.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<head>
  <script type="text/javascript">
    <!--
    function resize(){
    var frame = document.getElementById("div_id");
    var htmlheight = document.body.parentNode.scrollHeight;
    var windowheight = window.innerHeight;
    if ( htmlheight < windowheight ) { document.body.style.height = windowheight + "px"; frame.style.height = windowheight + "px"; }
    else { document.body.style.height = htmlheight + "px"; frame.style.height = htmlheight + "px"; }
    }
    -->
  </script>
</head>
<body onload="resize()"></body>

Hiermee kun je een bepaalde div laten rekken, verander dus "div_id" in de naam van de juiste div. Stel je positioneert je footer-div ónder je content-rechts-div. Die content-rechts kan namelijk gaan rekken door de inhoud. Normaal zou de inhoud dan buiten de content-rechts div komen te liggen. Wanneer je dit scriptje gebruikt zou hij de hoogte van contentrechts aan moeten passen aan de hand van de inhoud, en dus de footer altijd netjes eronder plaatsen.

Succes :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 21:47 ]