[BF2] installatie battlefield 2 kan niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
nadat ik op deze pc toch maar een schone install van winxp heb gedaan heb ik het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img248.echo.cx/img248/6408/untitled6gv1.png

deze error krijg ik dus bijna direct als ik hem wil installeren..
ik open eerst de dvd, dan krijg ik het kiezen van de taal.
nadat ik 'englisch' of whatever heb gekozen, dan krijg ik heel even een soort van splash screen, en een balkje gaat lopen.. bijna aan het einde van het laden van dat balkje gooit die installer dan die (bovengeposte) error naar me hoofd, en kapt er dan mee.

ik heb me rotgezocht op internet, maar kon maar 1 persoon vinden met hetzelfde probleem, namelijk deze:
http://www.gamedev.net/co...5145&whichpage=1&#2098186

ik heb dus:
schone install WinXP SP2
voledig up to date (windowsupdate)
directX9c
goede drivers voor geluid/video etc. etc. (deze versies werkte eerder wel bij oude install)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
heb ff gekoekeloerd op de site van electronic arts en kwam dit tegen mss zit hier een oplossing bij? http://eatech.custhelp.co...c?%20echo%20$p_sid%20?%3e

tis ff een lijst maar wie weet. suc6 iig.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• BasieP
dankje mrboomblaster, meestal zijn dit topics waar niemand ze handen aan vuil wil maken..

helaas zat er niks tussen wat daadwerkelijk hielp.. heb het hele rijtje langsgelopen, en de meeste dingen zijn vrij standaard..
het op pio mode zetten van de drive heeft te maken met slecht kunnen lezen (overdrachtsfouten), maar ik heb ook al een image gemaakt, en daarvan geprobeerd, maar dat wilde ook niet.. :'(

ook safedisc install deed niks :'( had ik beetje stiekum op gehoopt

* BasieP is drietug...

ben nu de demo maar weer aan't downloaden, kijken of ik die nog wel kan installeren

maat van mij zei dat het misschien wel aan de installer software kon liggen, maar ik heb echt geen idee hoe ik installshield dingen kan updaten oid

[ Voor 28% gewijzigd door BasieP op 22-06-2005 20:48 ]

• mrboomblaster
heb je wel iets van emulatie software op je pc staan? zo ja, ff proberen alles te verwijderen, rebooten en nogmaals proberen. het zijn drastische maatregelen maar af en toe wil het wel eens werken.

meestal zit de laaste versie van installshield , dacht ik, bij de windows update. mss dat je dat ff nog kan proberen.

• BasieP
mrboomblaster schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:51:
heb je wel iets van emulatie software op je pc staan? zo ja, ff proberen alles te verwijderen, rebooten en nogmaals proberen. het zijn drastische maatregelen maar af en toe wil het wel eens werken.

meestal zit de laaste versie van installshield , dacht ik, bij de windows update. mss dat je dat ff nog kan proberen.
ja heb ik idd ook al geprobeerd, ik draaide deamon tools, maar zelfs na complete uninstall werkte het nog niet..

windowsupdate weet ook niks meer wat ik nog niet heb.. en kan op de installshield site ook geen client upgrades ofzo vinden

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 20:14
Hmm, veilige modus al geprobeerd?

• mrboomblaster
mss dat je beperkte rechten hebt? ff checken dat je als admin bent aangemeld.

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 21:48
"work-arounds" :
Als je de middelen hebt kun je proberen om BF2 op een andere comp te instaleren en de game-files over te zetten naar je eigen PC, erg omslachtig maar beter dan niets.
Aternatief kun je ook nog een illegale (warez) versie proberen, aangezien je het orrigineel hebt liggen lijkt me dit wel moreel verantwoord...
edit:
@hier onder: great minds think alike ;)

[ Voor 10% gewijzigd door J!M!B op 22-06-2005 21:22 ]

• mrboomblaster
J!M!B schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:11:
"work-arounds" :
Als je de middelen hebt kun je proberen om BF2 op een andere comp te instaleren en de game-files over te zetten naar je eigen PC, erg omslachtig maar beter dan niets.
Aternatief kun je ook nog een illegale (warez) versie proberen, aangezien je het orrigineel hebt liggen lijkt me dit wel moreel verantwoord...
zat net aan hetzelfde te denken :P

hier is btw voor de zkerheid een linkje naar een meukpost. tis een update windows installer. windows installer update tis mss al zo dat je deze hebt maar je weet maar nooit.

[ Voor 23% gewijzigd door mrboomblaster op 22-06-2005 21:19 ]

• BasieP
ik heb inmiddels ook al geprobeerd in safe mode, (tnx Shizzar) maar dat maakte ook geen verschil.
ook ben ik gewoon adminstrator op me systeem, dus dat zou ook moeten werken

verder heb ik op me laptop ook de full version geinstalleerd, maar na het kopieren van de game files zegt hij dat hij een file niet kan vinden. ik denk dat er ook een berg registry settings missen, maar kan het nog eens proberen.

eventueel kan ik ook nog even de missende files overzetten, en nog wat regkeys aanmaken.
het is het proberen waard.

over die illigale versie:
ik kan het idd wel eens proberen, maar tegen de tijd dat ik die gedownload heb is het alweer een week verder.. dus ga eerst eens dat overzetten proberen

btw: de demo download ook nog steeds ;)

edit:
de windows installer update had ik ook al een keer gedownload, maar haalde helaasch ook niks uit :(
* BasieP word wanhopig

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 22-06-2005 21:24 ]

• mrboomblaster
tja we blijven proberen he. mss dat het aan je cdrom drive ligt ofzo. mss dat je de cd in de laptop kan doen, die drive delen en zo proberen te installeren. lijkt me dat het gewoon zo zou moeten werken mja.

• J!M!B
Laaste red-middel?
nl-support@ea.com
Who knows...
Maar wel ff duidelijk vermelden dat je alle basic trouble-shooting al ruimschoots hebt doorgelopen, anders krijg je zo'n domme reply terug als "is de cd wel goed schoon?".

• mrboomblaster
J!M!B schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:32:
Laaste red-middel?
nl-support@ea.com
Who knows...
Maar wel ff duidelijk vermelden dat je alle basic trouble-shooting al ruimschoots hebt doorgelopen, anders krijg je zo'n domme reply terug als "is de cd wel goed schoon?".
lol heb je dat ook al gedaan eigenlijk? :+

• BasieP
mrboomblaster schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:36:
[...]

lol heb je dat ook al gedaan eigenlijk? :+
:P ja duh, eerste wat ik deed..

maareuh, het ligt niet aan dat ding, want ik kon hem foutloos kopieren, en heb de install ook al vanaf mijn schijf gestart.. dan krijg ik precies dezelfde fout.

ligt denk ik toch aan mijn systeem.. ergens is iets niet goed gegaan.. maargoed...
WAT~!??? ... :|

• mrboomblaster
BasieP schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:40:
[...]

:P ja duh, eerste wat ik deed..

maareuh, het ligt niet aan dat ding, want ik kon hem foutloos kopieren, en heb de install ook al vanaf mijn schijf gestart.. dan krijg ik precies dezelfde fout.

ligt denk ik toch aan mijn systeem.. ergens is iets niet goed gegaan.. maargoed...
WAT~!??? ... :|
tja wat je mss in het laaste geval kan doen is een reinstall van windows. tis wel heel erg maar het zou mss de oplossing kunnen zijn.

• BasieP
oke nu word ie helemaal maf:

ik heb dus de battlefield 2 directory gekopieerd van me laptop (waar install wel werkte) naar me desktop.

nu start ik bf2.exe en krijg deze fout:
this application has failed to start, because d3dx9_25.dll was not found. reinstalling might fix the problem
maarrrr nu komt het leuke.. heel d3dx9_25.dll is niet aanwezig op me laptop... dus WAAROM start ie daar wel :S :S

[ Voor 7% gewijzigd door BasieP op 22-06-2005 21:57 ]

• mrboomblaster
ach ja gewoon downloaden http://www.m3fe.com/files/d3dx_dlls.zip in C:\WINDOWS\SYSTEM32 folder doen en proberen maar.

• J!M!B
Na een beetje googlen kwam ik erachter dat je dat (mogelijk) kan verhelpen door deze versie van DirectX te instaleren...
Oke nevermind, thanks mrboomblaster :P

[ Voor 10% gewijzigd door J!M!B op 22-06-2005 21:59 ]

• BasieP
j!m!b, het had idd misschien wel de oplossing geweest kunnen zijn, maar mrboomblaster was je voor, en dat werkte ook :)

tnx allemaal, eindelijk lekker spelen :)

• mrboomblaster
J!M!B schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:58:
Na een beetje googlen kwam ik erachter dat je dat (mogelijk) kan verhelpen door deze versie van DirectX te instaleren...
Oke nevermind, thanks mrboomblaster :P
no problem, alleen is het raar want in zun begin post staat dat tie DX9.0c heeft! mss toch vergeten om te installeren? anders is een herinstall nooit verkeerd hoor. gebruik die Redistributable die J!M!B aangaf.

oh het werkt al :P. have phun.

[ Voor 4% gewijzigd door mrboomblaster op 22-06-2005 22:08 ]

• J!M!B
Jééééhhh!!
You happy, me happy
Enjoy!
Enne thanks voor de samenwerking boomblaster ;)

• mrboomblaster
J!M!B schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:10:
Jééééhhh!!
You happy, me happy
Enjoy!
Enne thanks voor de samenwerking boomblaster ;)
is goed heej. altijd blij om iemand te kunnen helpen en nog lukken hoop. teamwork is tha keyword ;P ^^

Pagina: 1