Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vilt als demping?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mezelf af of vilt nut heeft als demping?

Ik bedoel dus zoiets als dit, alleen dan gewoon wit/zwart en natuurlijk wat groter:
Afbeeldingslocatie: http://img146.echo.cx/img146/6522/11625200033dn.jpg

Iemand ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 16:32 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Als het zoiets is waarmee ik en mijn zus mee speelden vroeger (nee geen pr0n related thingies) wat een beetje rubber achtig is, wel.

het is vrij zacht en ik denk dat als je een pomp of HDD erop legt en het is dubbel laags dat het dan best een stuk minder is.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 23:11

Turkish

zhé germans

Hoe wil je daarmee dempen eigenlijk? Dempen heeft het meeste effect als je trillingen laat absorberen door het vilt. Met andere woorden de implementatie van het materiaal zal het meeste uitmaken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gedacht aan eerst alle vilt (een soort van stofachtig material, maar beetje pluizig) op maat te snijden als soort van compleet pakket voor mijn PC. Dan alles erin lijmen (met zo'n spuitbus, die je ook voor in auto bekleding kunt gebruiken), en dan genieten van de demping :) Als het werkt natuurlijk ...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat heb je gewoon ook al voor standaard kasten. Die dempingsmatten is ook een soort vilt.

Freezinghardware bijvoorbeeld heeft ze ;)

bedoel je zoiets?

Verwijderd

probeer het anders gewoon eens, pak een herrie makend ding in met het spul en kijk of het minder geluid maakt

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Ik heb niet het idee dat het zo gaat werken. Jij wil het gewoon aan de binnenkant van je kast hangen. Dat doet denk ik niet zo heel veel. Wat misschien meer aan geluidshinder weghaalt is dat je al je apparaten van je kast probeert te scheiden met het vilt (geen ijzer op ijzer vibraties meer). Denk er dan ook over na dat de schroefjes ook moeten worden omwikkeld met vilt en de gaatjes voor de schroefjes groter moeten worden gemaakt...

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Pagina: 1