A8N-SLI Deluxe: shared IRQ probleem tussen Marvell & Audigy2

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
De titel zegt het al lijkt me. Ik heb een Asus A8N-SLI deLuxe (laatste BIOS) met, naast mijn PCI-E videokaart, alleen een Soundblaster Audigy 2. Verdere onboard aansluitingen in gebruik:

-Marvell LAN controller (begrepen dat deze beter gebruikt kan worden de Nforce LAN.......?!)
-USB-poorten (2 in gebruik)
-1 IDE-poort (DVD-brander)
-Silicon Image RAID controller (begrepen dat deze beter gebruikt kan worden de Nforce RAID.....?!)
-1 SATA aansluiting

De rest van de niet genoemde onboard features staan dus uit, O/S is XP Pro SP1+alle patches. Drivers zijn voor elk apparaat "de laatste". Overigens maakt een wijziging naar oudere drivers (Marvell/SB/Nforce4) geen verschil. Zie ook mijn sig voor specs.

Nu doet het probleem z. voor dat tijdens gebruik mijn LAN/Internet-verbinding er na verloop v. tijd mee ophoudt. Er is dan geen activity waarneembaar terwijl ik, bijvoorbeeld via p2p max. aan het downloaden ben. Ik krijg min of meer een "freeze" op dat moment en ctr-alt-del geeft na enkele seconden een BSOD met de bekende IRQ_NO_LESS_OR_EQUAL melding. In dit geval is de IRQ van de Audigy2 dan ook geshared met mijn LAN-verbinding. Ik heb al geprobeerd de Audigy te verplaatsen naar andere sloten maar de share blijft (in dat geval bijv. met USB-poort, of PCI-E) en vaak wordt dan de geluidskaart ook niet eens meer herkend.
Ook heb ik geprobeerd de Audigy als eerste te installen met de rest zoveel mogelijk uit (en deze dan na install Audigy pas aktiveren of andersom. Dit werkt dus ook niet.

Iemand een oplossing, behulpzame google/forum-link of hetzelfde probleem?

Thanks

[ Voor 1% gewijzigd door b-gone op 22-06-2005 16:15 . Reden: typo ]

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09

empy

Rijdt rondjes

heee, die melding ken ik :P ben zelf de bezitter van een A7N8X-E deluxe

ik gebruik zowieso de nforce lan poort, de marvell liep idd constant vast :X en ik weet niet hoe het met jouw zit, maar als je onboard sound hebt, heb je deze ook gedeactiveerd en alle drivers er af gekeild? dat was bij mij namelijk de reden dat ie constant vast liep. heb er zelf nu ook een andere soundcard in hangen, sindsdien draait ie stabiel (en het geluid is nog beter O-) )

• b-gone
Mooi, ga ik meteen es proberen hierzo.
Merk jij trouwens performance verschil tussen Marvell en Nforce LAN?

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09

empy

Rijdt rondjes

hmm, niet echt, ik vond zelfs dat het internet en lan stabieler en sneller was met de nForce dan met de marvell, bovendien vond ik de drivers van de marvell ook wat wazig.
ik had eerst minstens 2 keer per dag een BSOD bij 6 tot 7 uur pc-gebruik, nu draait ie al sinds....
/me kijkt even naar doos geluidskaart
... 10-juni stabiel, en ik had nooit meer een stoppende lan-verbinding nadat ik alleen nog maar mijn nForce gebruikte :)

[ Voor 1% gewijzigd door empy op 22-06-2005 20:21 . Reden: woordje vergeten :P ]

• b-gone
Dat van die wazige drivers, idem hier. Heb e.e.a. aan audio-drivers verwijdert en draait tot nu toe non-stop.

Thanks
:)