Ik heb vorig jaar een nieuwe CPU koeler erop laten zetten, zown zware met aan beide kanten een 80 mm fan! 635 gram, maar deze hadden ze toen met tirips aan me chieftec behuizing gemaakt. Dus na een paar daagjes begon die lekker warm te worden en toen begonnen die tirips op te rekken en ging de CPU koeler scheef hangen. Dus ik kreeg die blauwe schermen, uitzonderlijke fouten ofzo en toen kapte de pc er helemaal mee. Heb ik weer een nieuwe normale amd athlon xp koeler met pasta erop gezet en toen was het weer goed maar hij krijgt nu weer last van die blauwe schermen en die hoge temps. Om de paar tellen gooit de pc me uit het spel, hij doet dit vooral met warm weer. De koeler draait gewoon maximaal en er staat nu zelfs nog een huisventilator voor om de pc koel te houden, en nog is die 62 graden. Ligt de temperatuur nou aan de proc? of is de koeler of koelpaste versleten/vergaan? Vorig jaar is er nieuwe koelpasta opgekomen dus en de voltages zijn gewoon 1.65/66 dus die zijn ook gewoon normaal, deze leest ik dan uit met everest zou het nog kunnen dat deze het misschien verkeerd uitleest? De bios geeft dezelfde waardes weer.
hoe veel pasta zit er op? Te veel pasta kan een verschil tussen 82 graden (of hoger) en 48 graden uitmaken....(heb gisteren nog kunnen laten zien
)
Ik ben spuit 1011, aangenaam!
Ja, wijst wel op dat de koeler of wel niet goed gemonteerd is of dat er teveel pasta opzit.
Ik heb geen id hoeveel pasta eropzit iemand anders heeft de koeler voor mij geinsteleerd. Hij zit er nu al 6 maand op. Kan het ook zijn dat de pasta is opgedroogd of uitgehard ?
als de koeler er scheef aan hangt helpt de koelpasta ook niet 
dus zorg er eerst maar voor dat die koeler er goed opgezet wordt en niet met een paar bindertjes aan de case
dus zorg er eerst maar voor dat die koeler er goed opgezet wordt en niet met een paar bindertjes aan de case
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Zomer of niet, ik heb een 3000+ @ 11*220=2400Mhz @1.85v en ik kom niet eens verder dan de 55C stressed en me kamer is nog wel naar het zuiden ook.
Ik zou je proc er af halen en 1/2mm aan koelpasta gebruiken: more=less and less=more
Ik zou je proc er af halen en 1/2mm aan koelpasta gebruiken: more=less and less=more
jah idd ik laat ook wel even een andere koeler monteren maar wat adviseren jullie mij? heb een abit an7 ultra 400 bord (socket A)
Gisteren stond de pc van een maat van me te stressen op 84 graden als hij idle stond... Koelprut van CPU en keler af gehaald en heel dun laagje opnieuw aangebracht.. toen maar 45 graden... Die PC had het ook 6 maanden goed gedaan...
liever dan nog artic silver 5, scheelt ook zowat 4 a 5 gradenSpoooky schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:03:
Gisteren stond de pc van een maat van me te stressen op 84 graden als hij idle stond... Koelprut van CPU en keler af gehaald en heel dun laagje opnieuw aangebracht.. toen maar 45 graden... Die PC had het ook 6 maanden goed gedaan...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik vind zelf deze ook wel wat voor me.... http://bigbruin.com/revie...es/cut%20thru%20large.jpg ik heb alle fans ook blauw duss deze past er mooi bij maar koelt die ook goed?
Ik zou gewoon een Zalman 7000cu nemen (niet de 7700 versie die past officieel niet). Deze koeler heeft erg goede koelprestaties en is ook nog lekker stil, daarnaast is deze op meerdere sockets te gebruiken. Dat is handig voor een eventuele toekomstige upgrade, daarnaast vind ik hem persoonlijk ook erg mooi en goed afgewerkt. Met de bijgeleverde fancontroller kun je de koeler naar wens harder of zachter laten draaien ( van 5v naar 11v).
die wilde ik er ook eerst op hebben maar volges perfect-systems in oldenzaal zou die niet passen, had je 4 gaten ofzo in je bord voor nodig maar als ik weer op de site kijk dan moet die gewoon op socket A passen
neej ik heb het ook nog nagekeken op zalman: http://www.zalman.co.kr/p...000(AB)_462MBlist_eng.htm hij was heel mooi hoor, bedankt maar jammergenoeg gaat die nie passen
Zou je misschien deVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:48:
neej ik heb het ook nog nagekeken op zalman: http://www.zalman.co.kr/p...000(AB)_462MBlist_eng.htm hij was heel mooi hoor, bedankt maar jammergenoeg gaat die nie passen
sorry tuurlijk!Ricardo87 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:51:
[...]
Zou je misschien de [afbeelding] kunnen gebruiken om je berichten aan te passen?
Verwijderd
zorg gewoon dat je een goede cpu cooler krijg.... ik denk dat de degene die de proc erop heeft gezet veel te veel met de pasta heeft gesmeerd.
En het koelblok uitstofzuigen wil ook wel eens helpen
En het koelblok uitstofzuigen wil ook wel eens helpen
zit er niet toevallig stof in je koeler, mijn cpu werd 75 graden voordat ik besefte dat er tsof in t blok zou kunnen zitten
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Haha jah daar kwam ik ook iets te laat achter, heb um vanmiddag schoon gezogen maar hij blijft nu nog mij uit spellen gooien zonder waarschuwing, het duurt wel langer maar nog niet helemaal goed! 55 graden zit de cpu nu op maar zou het kunnen dat de airflow niet goed is? ik heb een chieftec dragon big tower helemaal vol zitten dus (bovenin 90 mm, in de side pannel 1 keer 80 mm, achterin zitte er dan 2 keer 80 mm en voor de hd nog 1 keer 80 mm) maar wat is nog een goede cpu cooler? abit an7 ultra400 moederbordExphy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:35:
zit er niet toevallig stof in je koeler, mijn cpu werd 75 graden voordat ik besefte dat er tsof in t blok zou kunnen zitten
misschien is dit nog wat http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=54242 ik weet alleen niet of dat nog op me moederbord past en of het niet veel te zwaar is....
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 22:41 ]
Die maat van me had toevallig een chieftec dragon met zo'n 2l die jou ook wel leuk lijkt... Echt, nooit geweten dat zoveel koelprut zo'n heftig effect kan hebben... Dus hoogst waarschijnlijk is de koeler gewoon nog goed... Maar die 2L is echt een aanrader... Heb zelf 2 spire whisperrocks, maar die 2L is net iets beter.. En inderdaad, ik zou ook een tubetje arctic silver meenemen als je er toch bent.. Maar 55 graden is niet echt dramatisch..
[ Voor 7% gewijzigd door Spoooky op 23-06-2005 07:16 ]
Die Arctiv cooler die je hebt gepost voldoet prima, koelt nog aardig ook.
Zoals Spooky ook al zegt, ze koelen erg aardig. Mijn server heeft er ook 2 op zitten, ik hoor ze amper, en toch houden ze de CPU's koel op zo'n 55 graden stressed.
Zoals Spooky ook al zegt, ze koelen erg aardig. Mijn server heeft er ook 2 op zitten, ik hoor ze amper, en toch houden ze de CPU's koel op zo'n 55 graden stressed.
Jah en die cpu vreet ook niet zoveel energie als het goed is dus dan kan ik de proc wel onder de 50 graden krijgen:) dat hoop ik tenminste! Maar denk dat ik vanmiddag even zo cooler ophaalBredeP schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:52:
Die Arctiv cooler die je hebt gepost voldoet prima, koelt nog aardig ook.
Bedankt allemaal
Zoooh nieuwe koeler erop, werkte allemaal perfect... maar was wel wat werk want artic silver + een thermal paste zat helemaal over de processor verspreid, mooi boeltje dus!
maar na alles te hebben schoongemaakt was het wel beter, processor loopt weer als een trein en op 45 graden dus
maar ieder geval bedankt voor al jullie hulp! Hier is nog een foto van de processor voordat ie schoonwas, alleen b-tje onduidelijk!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 15:30 ]
Wat je dan niet moet doen en vooral moet laten is um d'r gewoon op rammenVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:33:
condensators zouden in de weg zitten dat was het
Heeft me een keer een dikke 500 gulden gekost toen ik mijn Athlon Thunderbird 1ghz gefrituurd heb....sinds dien houd ik altijd me hand bij de stekker als ik een nieuwe koeler geinstaleerd heb...
Mja, dan krijg je idd problemen
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Verwijderd
Hey,
Ik heb een AMD 3200+ lopen op een Zalman 7700 (op mijn a8v past ie wel hoor), op 31 grade idle:), ik vroeg me af.. hoever kun je die 3200+ overclocken op die zalman zonder schade:? 2000mhz vind ik maar aan de krappe kant
Asus a8v deluxe
AMD 3200+ (zalman 7700)
transcend 2x512 ddr400
ATI Radeon 9800Pro 128(zalman ZF-700)
Ik heb een AMD 3200+ lopen op een Zalman 7700 (op mijn a8v past ie wel hoor), op 31 grade idle:), ik vroeg me af.. hoever kun je die 3200+ overclocken op die zalman zonder schade:? 2000mhz vind ik maar aan de krappe kant
Asus a8v deluxe
AMD 3200+ (zalman 7700)
transcend 2x512 ddr400
ATI Radeon 9800Pro 128(zalman ZF-700)
Pagina: 1