Probleem met 2 netwerkkaarten en Internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 23:37
Hallo,

Ik had het volgende bedacht. Gezien het feit ik 1 netwerkaansluiting heb en ik mijn XBOX regelmatig aanlsuit op die aansluiting en ik het lastig vind om telkens de kabels te verwisselen leek het mij handig om een 2de netwerkkaartje erbij te kopen.

Ik heb hem erin gezet in een PCI slot maar nadat ik dit doe dan werkt het internet dus niet meer.. Hij heeft wle verbinding alleen dat "beperkte verbinding"gedoe.

Ik heb hem in 2 verschillende sloten gehad maar dit had geen effect, Ook had ik geprobeerd de internet kabel in de nieuwe kaart te doen, ook zonder resultaat. Zodra ik de kaart eruit haal werkt alles weer :)

Trouwens, de standaard netwerkkaart is gewoon onboard, ik heb namelijk de Asus A8v deluxe.

Wat is het probleem? ik kan er namelijk niet achterkomen. Ik dacht zelf eerst aan een IRQ conflict, maar dit was het blijkbaar ook niet.

help :'(

(Kaartje is niet kapot, hij werkt gewoon normaal en hij installeert hem goed :? )

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 22-06-2005 20:14 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Ik heb ff extra research gedaan en hoor mensen praten over een gateway.

Ik heb geen gateway ingesteld op mijn 2de kaartje, heb gewoon bij Ip instellingen 192.160.0.100 ingevuld en subnet 255.255.255.0 (voor de XBOX dus), ik weet niet of die automatisch een gateway instel, maar ik heb het in ieder geval niet gedaan.

Als ik een pagina wil bezoeken vind hij de pagina wel, ik zie dan een IP nummer maar hij opent hem niet.

Ook als ik de 2de kaart uitshakel krijg ik geen internet. Pas als ik de kaart uit de kast haal doet alles het weer..

Ik kon trouwens eerst wel pingen naar www.chello.nl en ik had ook een Ip adres gekregen van de DHCP server. Later na een keer opnieuw opstarten had ik geen IP adres meer, maar de standaard 169 reeks.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Een tekening zegt meer dan duizend woorden. Doe eens een poging, want ik begrijp niet hoe je opstelling in elkaar steekt

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 17:21
Probeer eens de 'Network Setup Wizzard' te draaien.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 10:31
Op deze manier zou je het in moeten stellen:

kaart 1 (verbinding met modem) --> internet delen aanvinken
kaart 2 (X-BOX) alles op automatisch

DIT IS MIJN WEBSITE

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je koopt gewoon een routertje met ingebouwde switch. Scheelt je een hoop ellende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• havana
Voordeel van zo'n routertje is ook nog eens dat je compu niet 24/7 hoeft aan te staan.... en daarmee bespaar je weer stroomkosten en zo heb je dat routertje in een mum van tijd terugverdiend :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dannydekr
De opzet was dus gewoon dit:

Ik gebruik de xbox niet voor internet etc, het is alleen om bestanden erop te zetten zo nu en dan.

maar, ik moet als ik dit wil elke keer de kabel v.d modem eruit halen en de cross voor de xbox erin doen, en ik ben lui dus ik word er gek van om elke keer die kast opzij te halen als ik een film op die xbox wil zetten.

Ik had dus gewoon een nieuw netwerkkaartje in de PC gezet zodat de cross er voor altijd in kan blijven zitten. Maar, als de kaart erin zit werkt mijn internet niet meer.

HIER EEN TEKENING:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akruik/OPZET.JPG

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

Kan je misschien een screenshot maken met de info die er uit het commando: ipconfig/all komt als je alles gewoon aan hebt staan...

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Netwerkkaart Internet:
-instellingen van provider
-internet delen aanvinken

Netwerkkaart 2
-ip: 192.168.0.1
-subnet masker: 255.255.255.0
-gateway: leeg
-WINS: leeg

XBox
-ip: 192.168.0.2
-gateway: 192.168.0.1

Nu zou je op het netwerk moeten zitten en wordt internet via je PC doorgegeven. Ik weet alleen niet wat je allemaal kan instellen op de XBox. Ik ken dat ding niet.

edit: Lees nu dat je geen internet hoeft. Dan zou dit, plus dezelfde Workgroup naam voldoende moeten zijn. Anders wordt het toch met een beetje pech toch een hardware conflict :|

[ Voor 18% gewijzigd door MaDDoG op 23-06-2005 10:39 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• havana
Wat ik me net bedacht...

Is het niet zo dat je kabel van NIC2 --> XBOX een crosscable moet zijn?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Speeder

Speeder

42 ;)

MaDDoG schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:38:
Netwerkkaart Internet:
-instellingen van provider
-internet delen aanvinken

Netwerkkaart 2
-ip: 192.168.0.1
-gateway: leeg

XBox
-ip: 192.168.0.2
-gateway: 192.168.0.1

Nu zou je op het netwerk moeten zitten en wordt internet via je PC doorgegeven. Ik weet alleen niet wat je allemaal kan instellen op de XBox. Ik ken dat ding niet.

edit: Lees nu dat je geen internet hoeft. Dan zou dit, plus dezelfde Workgroup naam voldoende moeten zijn. Anders wordt het toch met een beetje pech toch een hardware conflict :|
Ik weet het niet hoor maar volgens mij word 192.168.0.1 vaak zelf door het modem cq router gebruikt..

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• Dannydekr
mijn modem gebruikt 192.168.100.1, en hier is een screenshot van IPCONFIG/ALL":

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akruik/TEST.JPG

ziet er goed uit volgens mij, maar toch geen internet ;) en alle wizards heb ik al geprobeerd, ook zonder resultaat..

[ Voor 33% gewijzigd door Dannydekr op 23-06-2005 11:04 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Eerst zeg je dat je de kaart eruit moet halen voordat het weer werkt en later zeg je dat je alleen de kabel eruit trekt?
Daarnaast is er wel het e.e.a. te vinden over de onboard Marvell Yukon adapters.

• Speeder

Speeder

42 ;)

Dannydeman schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:03:
mijn modem gebruikt 192.168.100.1, en hier is een screenshot van IPCONFIG/ALL":

[afbeelding]

ziet er goed uit volgens mij, maar toch geen internet ;) en alle wizards heb ik al geprobeerd, ook zonder resultaat..
Als ik het goed zie is die met 192.168.0.100 voor je verbinding naar je XBOX. Dat is dus die losse netwerk-kaart.

Het onderste deel is van je internet-verbinding.

Het IP-adres voor naar je XBOX moet je in een andere range plaatsen dan je het IP-adres van je modem. Bv. 10.0.0.100 ipv 192.168.0.100 en dan als subnet-mask 255.0.0.0

Ik denk dat dan je probleem is opgelost.

Verwijderd

Aantal tips:

* doe een route print in een commandshell en post de route tabel
* ping 80.57.120.1 (als dat niet lukt, probeer eens tracert 80.57.120.1)
* als bovenstaande lukt, probeer dan eens ping (c.q. tracert) 62.179.104.200
* als dat ook lukt, probeer dan eens ping www.google.com

Met de resultaten hiervan kunnen we wellicht het probleem beter uitsluiten :)

• Dannydekr
Dankje wel allemaal voor de tips,

ik ga als het wat kouder is buiten eens het een en ander uitproberen en post hier de resultaten

Pagina: 1