website link naar game-server

Pagina: 1
Acties:

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 01:30
Omdat ik niet precies weet hoe zo iets heet, komt het misschien wat onduidelijk over. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat ik wil.

Ik race online bij een soort van clan. (F1challenge). We hebben ook een website.

Is het mogelijk om op die site zichtbaar te maken hoeveel gamers er op dat moment (na refresh pagina bv.) op onze server zitten?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Ligt eraan welk spel. Bijvoorbeeld voor Counter-Strike etc zal het wel lukken. Beetje googlen does the trick ;)

• Turfschipper
F1 Challenge dus.

Ik heb al wel gegoogled, maar ik weet eigenlijk niet naar wat ik op zoek ben. Ben hier niet in thuis.

Verwijderd

Mja dat zal aan de server liggen en aan u kennis van web-programmeer talen. Waarschijnlijk daarom ook meer iets voor: Programming & Webscripting? (met een goede start post en wat inzet moet dat lukken.)

[edit]
Ik neem aan dat je de statistieken van de server gewoon kunt lezen? (ergens) dan kun je ze toch ook weer importeren met bijvoorbeeld php naar de website. Hoe zien de stats er uit? Is dat een html pagina of in / op de game server zelf?

@Voutloos; ik was net te laat met de edit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 15:48 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stalscu schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:39:
Ik heb al wel gegoogled, maar ik weet eigenlijk niet naar wat ik op zoek ben.
Je bent op zoek naar de log-opties van de server van dat spel. ;)
Als de server in een bestandje het aantal speler schrijft (om maar een variant te noemen), is het noemen van dat aantal op je site vervolgens een eitje.

{signature}

• Turfschipper
Uhm, tsja, ok, ik zal wel weer verder zoeken.

''off topic''
Vind het toch wel jammer dat de hoeveelheid hulp die je krijgt bijna altijd gebaseerd is op of dat je nu wel of niet een goede/mooie startpost hebt gepost. Tenzij je een bekende bent, want ik kan legio topics opsommen waar alleen maar off topic gezeik in staat.

Ik geef al aan, ben hier helemaal niet in thuis, en veel duidelijker kan ik niet vragen, juist omdat ik er de kennis niet over heb.

edit

kijk, daar kan ik wat mee :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Turfschipper op 22-06-2005 15:52 ]

Pagina: 1