Toon posts:

Netwerkverbruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb wat problemen met m'n netwerkverbruik. De taskmanager geeft aan dat de snelheid van de verbinding 10 MBps is, maar het netwerkgebruik is stelselmatig nauwelijks 1% en valt ook steeds weer terug naar 0. Ik probeer SP 2 te downloaden, maar dit duurt tergend lang. Ik heb op verschillende topics naar een bruikbaar antwoord gezocht, maar niet gevonden. Erg veel verstand heb ik er niet van en bij termen als protocol, gateways, proxys etc, moet ik helaas een beetje afhaken.
Kan het zijn dat de taskmanager een verkeert beeld geeft en zo nee, wat kan ik dan doen om m'n netwerkcapaciteit te benutten. Ik weet niet dit genoeg informatie is, zo nee, dan hoop ik dat te horen.
Alvast bedankt.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 19:49
Op het moment is de update site van microsoft zowieso al erg traag. Dus misschien dat het daar alleen aan ligt? Hoe gaat het downloaden van andere dingen?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:23:
Hey, ik heb wat problemen met m'n netwerkverbruik. De taskmanager geeft aan dat de snelheid van de verbinding 10 MBps is, maar het netwerkgebruik is stelselmatig nauwelijks 1% en valt ook steeds weer terug naar 0. Ik probeer SP 2 te downloaden, maar dit duurt tergend lang. Ik heb op verschillende topics naar een bruikbaar antwoord gezocht, maar niet gevonden. Erg veel verstand heb ik er niet van en bij termen als protocol, gateways, proxys etc, moet ik helaas een beetje afhaken.
Is dat netwerkgebruik tijdens het kopieren van een bestand over je netwerk, of tijdens het downloaden van iets, of gewoon zo?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is bij het downloaden van de service pack. Bij het downloaden van een mp3-tje van een hele snelle server van een vriend van me, haalt hij exact 5% en niet hoger. Als ik niets download staat hij gewoon op 0.

Verwijderd

zo'n test kun je beter doen om een groot bestand intern in je netwerk
te versturen want via het internet zal je nooit op 10 mb binnen halen
dan zal de meter wel uit slaan

Als je een inet abbo hebt van 1024kb (1mb) dan zal hij nooit boven
de 10% uitkomen denk ik zo