[Showcase] Badkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik lag pas in bad en begon even rond te kijken, er bleken toch wel een aantal leuke dingetjes te zijn om te fotograferen. :) Vanmorgen dus de camera erbij gepakt en een aantal foto's gemaakt.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.urlz.nl/img/2095_1119440844.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.urlz.nl/img/795_1119442266.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.urlz.nl/img/258_1119440824.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.urlz.nl/img/1834_1119442209.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.urlz.nl/img/7664_1119441094.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.urlz.nl/img/7479_1119440811.jpg

Allemaal gemaakt met een Canon EOS10D + 70-200F4 L. Exif staat nog in de foto's.

Eigen commentaar:

1. - Hoe kan ik hier de lijnen duidelijker maken? Moet ik dan met extra lampen gaan werken? Wat vinden jullie van het Zwart-Wit?

2. - Alhoewel de bovenste lijn wel helemaal horizontaal is lijkt het alsof de links rand schuin loopt. Wat kan ik daar aan veranderen, want ik stond er recht voor.

3. - Is deze té leeg voor een abstracte foto?

4. - Beetje zelfde sfeer als 3, is deze beter?

5. - Is deze scherptediepte goed, of had hij groter gemogen?

6. - Wat vinden jullie van de kleuren hier?

Als een mod even de titel kan veranderen in Testcase? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Impry op 22-06-2005 14:27 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:56
nofi, maar ik vind dit dus echt duffe fotos, ze zijn allemaal technisch niet slecht, maar wel super saai... Het zijn wat lijntjes, wat gespeel, maar een showcase?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik voorzie ze wel even van eigen commentaar zodat er een Testcase van gemaakt kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik vind een, drie en vier zeer geslaagde foto's. Het zijn leuke composities en gelukkig weer eens wat anders dan huisdieren, bloemen en landschappen (niet dat die niet mooi kunnen zijn). Ik vind het hele leuke compostities. Foto twee vind ik alleen echt niet passen, die haalt de hele serie onderuit met de harde kleuren van je kleding en de humor die nergens anders in terug komt. Foto zes is ook heel goed, kan zo als een (kleine) detailfoto in een interieurmagazine, maar is iets te duidelijk (uitgezoomed) voor in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb al beswel veel showcases en testcases gezien hier.. Als ik het zo bekijk vind ik de laatste foto echt heel erg mooi, maar de rest echt heel erg niet mooi.. Ik weet niet waarom, ik denk dat ik niet zo houd van dat hele vage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Simon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:17:
nofi, maar ik vind dit dus echt duffe fotos, ze zijn allemaal technisch niet slecht, maar wel super saai... Het zijn wat lijntjes, wat gespeel, maar een showcase?
Niet zeuren jij gekke hagenees, jij vindt alles saai waar geen skater op staat ;)

* Pelle is er erg over te spreken _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto 1: ik vind die niet echt duidelijk..zoals ze zelf al zegt in je comment..de kleuren zijn te weinig verschillend van elkaar.
Foto 3: Die vind ik eigelijk niet zo veel bijzonders, het doet of zegt me niks.
Foto 6: Deze vind ik het mooist, dat groen van die plant springt er echt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Simon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:17:
Ben het hier wel mee eens. Maar speel gerust verder met je 10D.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Impry schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:22:
Ik voorzie ze wel even van eigen commentaar zodat er een Testcase van gemaakt kan worden. :)
Blijft wat mij betreft gewoon een showcase; uit deze serie blijkt dat je het belangrijkste van fotograferen (het zien) al aardig onder de knie hebt.

"Fotografie is de kunst van het observeren. Iets interessants ontdekken in het gewone. Het heeft weinig te doen met om je heen kijken, en het heeft alles te doen met de manier hoe jij de omgeving ziet." - Elliot Erwitt

Je hebt gevoel voor compositie, en ziet interessante dingen in situaties die de meesten hier in FG niet zien. Laat je dus niet uit het veld slaan, ik vind er niks op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Ik had er zo mijn bedenkingen bij.. showcase... badkamer?????? Hoe kan een badkamer in hemelsnaam interessante plaatjes opleveren?

Maar je hebt me toch verbaasd. Betere foto's zou je volgens mij niet uit je badkamer kunnen halen. Of ... misschien wel. Ik ga binnenkort maar eens achter een testcase toilet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Pelle schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:51:
Laat je dus niet uit het veld slaan, ik vind er niks op aan te merken :)
;) Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Pelle schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:51:
Je hebt gevoel voor compositie, en ziet interessante dingen in situaties die de meesten hier in FG niet zien.
Ik zie ook dat hij oog heeft voor fotografie op de manier hoe de platen zijn ingericht. En veel mensen zien het wel; het spreekt ze alleen niet aan. Dus om meteen iedereen als onwetende primitievelingen te betitelen gaat wat ver. B)

Dat komt denk ik omdat fotografie dat naar artistiek neigt gewoon heel persoonlijk is.
Ikzelf vind het ook wat té saai; maar tegelijkertijd vraag ik mij af hoe een badkamer spannender in beeld gebracht kan worden; tis niet gemakkelijk. :o

Misschien op een aparte manier 'n mooie dame in een schuimend bad. Eventueel in z/w om het sensuele eruit te halen en het artistieke te benadrukken (zoiets zou ik wel erin willen stoppen als ik de TS was). Maar goed, ik wil het niet helemaal afkraken hoor. Nr. 3 + 4 spreken mij enigszins aan vanwege de strakke lijnen en 2 vanwege het ''dubbele beeld''; de rest niet zo...

[ Voor 39% gewijzigd door Silent Thunder op 22-06-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

2 vind ik wel grappig. en 6 vind ik super. rustige kleuren en een super compositie. de rest is niet helemaal mijn smaak, al moet ik zeggen dat het wel goede fotos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Petje af voor foto nr. 6. Erg mooie compositie en een juiste kadrering. De hoeken van de badkamer zijn op een mooie manier weergegeven en idd zoals er hierboven gezegd wordt: groen is mooi aanwezig!

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Interessante foto's :D

Ik vind het jammer dat je foto 2 en 6 erbij hebt gezet. Prima foto's, maar ze passen niet echt in de serie. Als je alleen 1, 3, 4 en 5 bij elkaar zet heb je namelijk een hele leuke abstracte serie, maar dat raak je nu kwijt door 2 en 6.

Desalniettemin leuke platen uit je badkamer :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:08
3,4, en 6 springen er wat mij betreft uit: ik vind bij foto 3 absoluut niet dat deze tè 'leeg' is voor een abstracte foto, juist door de eenvoud wordt deze mooi. bij foto 4 vind ik het contrast tussen rechte lijnen en de cirkelvorm van de spiegel, en het mat/glanzend effect erg mooi, (ook al zijn de tegels natuurlijk niet helemaal mat. En 6, tja, die is gewoon precies zoals hij zijn moet, zou zo in een woonmagazine kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ik vind dit ook hele lekkere foto's, hier hou ik wel van, vooral de laatste vind ik erg sterk, mooie toning ook. :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De balans in foto 3 is niet je dat. Je had beter het donkere gedeelte klein kunnen houden en het lichte gedeelte groter kunnen maken.
Pagina: 1