[php] post formulier versturen via php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier waarbij het mogelijk is om via een php script direct een post formulier te versturen.

Het is eenbeetje lastig uitleggen... het is dus de bedoeling dat een aantal waardes (die je normaalgesproken in een <input type="text" name="var" value"waarde"> zou zetten) via de post methode naar een ander script gestuurd worden tijdens het uitvoeren van het php schript. Het mooiste zou zijn als het ook nog mogelijk is om de uitvoer van het script waarnaar de gegevens gestuurd zijn terug te krijgen.

Ik heb hiet op tweakers.net, php.net en op google gezocht, maar kon hier niets over vinden. Ik neem aan dat het wel mogelijk moet zijn. maar hoe...

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan of waar ik hier info over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor de gebruiker onzichtbaar bedoel je? Gewoon een socket-connectie openen, en een HTTP-request plaatsen vanuit je PHP script. Je kunt dan weer uitlezen wat je terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan heb je niet best gezocht ;). http://nl3.php.net/curl is een lib die dit kan en in het commentaar staat zelfs nog een voorbeeld voor het geval curl niet mee gecompileerd is met je php versie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-08 06:22
Get gebruiken ipv post, of hidden fields??

Anders snap ik je vraag niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Je bedoelt dat je via jouw script een form wilt posten en de contents wil opvangen, ofwel dat je een browser immiteert? Dat kan hoor; zoek maar op google met "class browser php post" of zoiets, maar CURL kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Janoz schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:36:
Dan heb je niet best gezocht ;). http://nl3.php.net/curl is een lib die dit kan en in het commentaar staat zelfs nog een voorbeeld voor het geval curl niet mee gecompileerd is met je php versie.
Deze user note dus. Hierbij maak je gebruik van fsockopen, een functie die eigenlijk altijd wel beschikbaar is, in tegenstelling tot de cURL functies. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1