Eigen CPU fan maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
omdat het nou warm weer is, en ik wil overklokken :P zat ik er aan te denken om zelf een CPU koeler te maken (mijn processor word anders te warm) Ik zat te denken om een heatsink (kun je los kopen van Thermaltake geloof ik) op mijn CPU te maken en daarop een fan (een betere dan normaal, eentje met veel blaaskracht :P ) Maar wat nou mijn vraag was, Gaat dit allemaal lukken, en zal het uit eindelijk beter koelen dan mijn Zalman cnps7000alcu koeler?

Specs
Intel p4 2.4ghz
Asrock p4v88 mobo
512mb corsair

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
je kunt ook de fan uit de zalman halen en daar een andere opzetten, al dan niet met fanduct. Wees creatief zou ik zeggen. Zelf de fan maken raad ik je af, daar zijn de aziatische mensen 30 jaar mee bezig geweest om alles te verfijnen ;)
of het koeler wordt? Misschien wel, check eerst even of je kasttemperatuur niet te hoog is, anders helpt de grootste koeler nog niet. Verder is meer airflow meer koeling en meer lawaai over het algemeen.

[ Voor 32% gewijzigd door Initial G op 22-06-2005 13:21 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

er zijn natuurlijk mogelijkheden om zelf een cpu koeler te maken......

maar als je een betere wil hebben dan die zalman dan zal je toch eerst aan het rekenen moeten gaan ;)

welke alloy je het beste kan gebruiken, aluminium of koper, vormgeving van je heatsink (rond, vierkant of ovaal) want dat is ook best interessant om te bekijken ;) daarna --> welke fan wil je er op zetten, moet deze fan controllable zijn, of ga je hem gewoon laten draaien op 7000rpm :P, maakt geluid uit...

denk dat er nogal wat dingen zijn waar je toch eerst goed naar moet gaan kijken voordat je zoiets begint ;)

Wabbawabbawabbawabba

• ReX_NL
Initial G schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:19:
je kunt ook de fan uit de zalman halen en daar een andere opzetten, al dan niet met fanduct. Wees creatief zou ik zeggen. Zelf de fan maken raad ik je af, daar zijn de aziatische mensen 30 jaar mee bezig geweest om alles te verfijnen ;)
of het koeler wordt? Misschien wel, check eerst even of je kasttemperatuur niet te hoog is, anders helpt de grootste koeler nog niet. Verder is meer airflow meer koeling en meer lawaai over het algemeen.
Ik wil liever niet aan mijn zalmannetje gaan liggen prutselen, maar dat zou ook altijd nog kunnen ja (ik heb alleen nog geen idee hoe ik er een andere fan in zou moeten krijgen :S )

• ReX_NL
KatirZan schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:20:
er zijn natuurlijk mogelijkheden om zelf een cpu koeler te maken......

maar als je een betere wil hebben dan die zalman dan zal je toch eerst aan het rekenen moeten gaan ;)

welke alloy je het beste kan gebruiken, aluminium of koper, vormgeving van je heatsink (rond, vierkant of ovaal) want dat is ook best interessant om te bekijken ;) daarna --> welke fan wil je er op zetten, moet deze fan controllable zijn, of ga je hem gewoon laten draaien op 7000rpm :P, maakt geluid uit...

denk dat er nogal wat dingen zijn waar je toch eerst goed naar moet gaan kijken voordat je zoiets begint ;)
Ik was van plan deze heatsink te kopen: http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=I&A=650883 en daar een heel goede fan op te zetten (ik heb er al eentje liggen van thermaltake: http://www.crazypc.com/im...ly/thermaltake/fanbig.jpg dit is de x-blower)

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00081193.jpg

en daar moet deze fan op komken:

Afbeeldingslocatie: http://www.crazypc.com/images/powersupply/thermaltake/fanbig.jpg

Het lijkt me dat het er wel stoer uit ziet, maar presteerd het ook goed? (beter dan mijn zalman7000alcu)

[ Voor 24% gewijzigd door ReX_NL op 22-06-2005 13:40 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 13:54
er is een website met waar praktisch elke heatsink en fan wordt getest. helaas weet ik de URL niet meer, maar er is hier vast wel een tweaker die deze wel weet. daar kun je vast veel nuttige info vinden.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Hier kun je onderaan de pagina zien wat deze sink doet met fans met meer airflow zoals een vantec/delta. http://www.swiftnets.com/products/mcx478-V.asp

Het beste kun je kijken naar de Heatsink/fan ratio in Celsius/Watt en die afzetten tegen geluidsproductie. Dat is heel persoonlijk. Ik kan je wel zeggen dat die sink goed presteert. Om je een indicatie te geven. Ik houd er 2 xeons 2.8 nocona zonder verdere kastkoeling mee op 48 graden (idle) met dit weer. Full load blijf ik altijd onder de 60 C. Fans zijn 80mm Papst 8412N GL/E @1400rpm. (onhoorbaar dus) Ik denk dat als je op deze sink een stofzuiger fan gaat zetten er zeer goede overklokresultaten te behalen zijn. >:) bijvoorbeeld:

Vantec
80x38

TD8038H

84.1 CFM

55.2 dbA

0.145 sink/fan ratio

Deze sink is bedoeld als "Top" oplossing en daar is de prijs dan ook naar. Qua prijs zou ik nog eens beter rond kijken want je kan deze sink al rond de 50 euro krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door under-world op 22-06-2005 13:48 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Ik zou zo'n CNPS7700-Cu namaken van zilver :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• ReX_NL
Rey Nemaattori schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:38:
Ik zou zo'n CNPS7700-Cu namaken van zilver :P
kan ook, maar het gaat mij om de prestaties (ook wel een beetje om mooiheid, maar dan hoef ik geen nieuwe te maken :P )

Verwijderd

Waarom niet gelijk van goud :P Dat geleid pas goed, alleen een beetje prijzig voor het gros onder ons :)

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 11:09
Persoonlijk ben ik fan van grote ventilatoren: een fanadapter kopen met een 12 cm ventilator?
Dan heb je in ieder geval een redelijke luchtverplaatsing bij relatief weinig geluid. :7

specs

• ReX_NL
Loekie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:45:
Persoonlijk ben ik fan van grote ventilatoren: een fanadapter kopen met een 12 cm ventilator?
Dan heb je in ieder geval een redelijke luchtverplaatsing bij relatief weinig geluid. :7
Dat wel ja, maar ik wil ook nog door mijn window heen kunnen kijke :P

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Als je iets beter wilt dan je Zalman, neem een Thermalright XP-90C met een Vantec Tornado, beter kan je zo'n beetje niet krijgen op airkoeling gebied....

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op deze sink gaan standaard 80 mm fans en met een duct kun je er bij single CPU systemen ook een 92 mm opzetten. Een 120mm er boven via een "draagarmoplossing ala zalman" is ook mogelijk.

http://www.overclockers.com/articles373/socketA.asp
HIer zie je dat thermalright en swiftech momenteel de beste C/W ratio halen...

[ Voor 33% gewijzigd door under-world op 22-06-2005 13:58 ]

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:26:
[...]

Ik was van plan deze heatsink te kopen: http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=I&A=650883 en daar een heel goede fan op te zetten (ik heb er al eentje liggen van thermaltake: http://www.crazypc.com/im...ly/thermaltake/fanbig.jpg dit is de x-blower)

[afbeelding]

en daar moet deze fan op komken:

[afbeelding]

Het lijkt me dat het er wel stoer uit ziet, maar presteerd het ook goed? (beter dan mijn zalman7000alcu)
IK zou die fan er niet op zetten want die maakt heel veel herrie!!!! :r :r had hem gekregen bij mijn voeding van thermaltake maar na 5 seconden zo snel mogelijk weer uit mijn kast gesloopt!!! ik zou gewoon gaan voor een 12cm papst ofzo. ik denk trouwens ook niet dat het beter gaat koelen als die 7000... Waarom niet die nieuwe koeler van zalman? _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ http://www.nokytech.net/actualites/5060.html%20

• ReX_NL
floffert schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:53:
[...]

IK zou die fan er niet op zetten want die maakt heel veel herrie!!!! :r :r had hem gekregen bij mijn voeding van thermaltake maar na 5 seconden zo snel mogelijk weer uit mijn kast gesloopt!!! ik zou gewoon gaan voor een 12cm papst ofzo. ik denk trouwens ook niet dat het beter gaat koelen als die 7000... Waarom niet die nieuwe koeler van zalman? _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~ http://www.nokytech.net/actualites/5060.html%20
Ik weet het (hij maakt 45db, maar hij blaast wel heel hard :P ) maar zou je me kunnen vetellen waar ik die nieuwe zalman aan kan komen (das ook altijd handig, want volgens mij is ie er nog niet ;) )

EDIT:
Laat maar, ik heb hem al gevonden: http://www.ct-systemen.nl/index.php?cPath=21_153 maar kan iemand mij vertellen hoeveel graden dat gaat schelen op mijn 2.4ghz prescott? (hij is nu met dit weer rond de 45)

[ Voor 14% gewijzigd door ReX_NL op 22-06-2005 14:05 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

under-world schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:51:
Op deze sink gaan standaard 80 mm fans en met een duct kun je er bij single CPU systemen ook een 92 mm opzetten. Een 120mm er boven via een "draagarmoplossing ala zalman" is ook mogelijk.

http://www.overclockers.com/articles373/socketA.asp
HIer zie je dat thermalright en swiftech momenteel de beste C/W ratio halen...
Juist en de XP-90C is nog beter als die Thermalright die daar boven aan staan ;) En Vantec Tornado is sterkste 92mm fan dus ik zou niet zo snel weten wat nog beter koelt als die combo :)

• ReX_NL
DaWaN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Juist en de XP-90C is nog beter als die Thermalright die daar boven aan staan ;) En Vantec Tornado is sterkste 92mm fan dus ik zou niet zo snel weten wat nog beter koelt als die combo :)
Zal een combo van: Vantec Tornado + XP-90C beter zijn dan die nieuwe zalman, of dat dan ook weer niet? en zou deze combo ook beter zijn als de combo die ik voor me had?? :p of ook niet?

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:14:
[...]

Zal een combo van: Vantec Tornado + XP-90C beter zijn dan die nieuwe zalman, of dat dan ook weer niet? en zou deze combo ook beter zijn als de combo die ik voor me had?? :p of ook niet?
Zeker beter als die je voor je had. Ik denk ook wel dat ie beter is als de zalman omdat de fan meer airflow kan opbrengen, als de XP-90C een 2200rpm fannetje als van de zalman had zouden ze elkaar niet zoveel ontlopen denk ik maar met een Tornado is hij denk wel beter als de zalman :)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

wat je ook kan doen is een gave led van ofzo er op zetten :D

• ReX_NL
gakkethijs schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:27:
Kan ook, maar zoals ik al zij, het gaat mij meer om de prestatie als om de mooi-ig-heid :P Maar ik weet niet of ik nou beter kan wachten op de niewe zalman, of dat ik er beter 1 zelf kan maken ;)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

gakkethijs schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:27:
Tja dat kan ook maar (zo ver ik weet) presteerd er niet veel fan's beter als een Vantec Tornado. Probleem is wel dat die Tornado duur is, groot is (38mm hoog) en veel stroom verbruikt (1A op 12V !)
Misschien kun je daarom beter een leuke led fan ofzo nemen. Wat trouwens ook nog opties zijn voor CPU koeler is een Coolermaster Hyper 6 of een ThermalRight XP-120 of een ThermalTake BigTyphoon, die blijken ook allemaal goed te zijn.

• ReX_NL
DaWaN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:32:
[...]

Tja dat kan ook maar (zo ver ik weet) presteerd er niet veel fan's beter als een Vantec Tornado. Probleem is wel dat die Tornado duur is, groot is (38mm hoog) en veel stroom verbruikt (1A op 12V !)
Misschien kun je daarom beter een leuke led fan ofzo nemen. Wat trouwens ook nog opties zijn voor CPU koeler is een Coolermaster Hyper 6 of een ThermalRight XP-120 of een ThermalTake BigTyphoon, die blijken ook allemaal goed te zijn.
Dat zijn ook heel mooie koelertjes, maar volgens de meeste tests komt de zalman 7000 toch het beste uit de test (meestal ;) ) en aangezien ik geen 1 of 2 graden verschil wil, maar 10 ofzo, moet ik toch egt iets beters hebben ;)

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:36:
[...]

Dat zijn ook heel mooie koelertjes, maar volgens de meeste tests komt de zalman 7000 toch het beste uit de test (meestal ;) ) en aangezien ik geen 1 of 2 graden verschil wil, maar 10 ofzo, moet ik toch egt iets beters hebben ;)
Ik vraag me af hoeveel verschil er dan gaat komen want de Zalman 7000 is een behoorlijk goede koeler die op stock cpu speed niet zo veel onderdoet voor een andere koeler.

• ReX_NL
Effe om alles wat duidelijker te maken (voor mij) heb ik even een Poll gemaakt:

Poll: Wat is de beste koeler?
Zalman cnps9500
XP-90c + Vantec tornado
Swiftech MCX478-V1 + Vantec tornado
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=72997&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 11% gewijzigd door ReX_NL op 22-06-2005 14:48 ]

• Initial G
  • Nu online
Ik denk dat je wel moet realiseren hoe irritant fangeluid kan zijn/worden. Zeker nu je een Zalman gewend bent. Je hebt verder nog niks over je temperaturen vermeld, dus misschien is een nieuwe helemaal niet nodig. Ik weet hoe leuk het kan zijn om te prutsen met je PC, maar het gaat ook om effectiviteit :)

• ReX_NL
Initial G schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:53:
Ik denk dat je wel moet realiseren hoe irritant fangeluid kan zijn/worden. Zeker nu je een Zalman gewend bent. Je hebt verder nog niks over je temperaturen vermeld, dus misschien is een nieuwe helemaal niet nodig. Ik weet hoe leuk het kan zijn om te prutsen met je PC, maar het gaat ook om effectiviteit :)
Dat is waar, mijn temperaturen zijn: idle 45 en stressed: 49 (ik weet het, het is niet veel voor dit weer, maar toch (ik heb liever temps rond de 30 ;) ) en ik weet wat lawaai is met een ThermalTake PurePower 480w (high @ 45db :P )

Verwijderd

zalman maakt goede koelers. ( ik heb zelf de zalman 700cu voor vga en ben van plan om ook een zalman voor men cpu te kope :P ) maar ik vind dat je met een temp. van 45 graden helemaal niks te klagen hebt. btw. je 7000alcu is toch ook goed genoeg :? :P

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 21:05 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ja tuurlijk, als je alleen uit gaat van wat Zalman zegt en dat klakkeloos overneemt wel ja. Ik wacht liever eerst op tests uit labs ipv op basis van fabrieksopgaven nietszeggende aanname te doen. Hoe kun je nu zeggen dat die Zalman beter is als ie nog nier eens in de winkel ligt. Bezitten die tweakers allemaal een glazen bol ofzo of baseren ze meer hun mening op het feit dat ze zelf een Zalman hebben... :+
Die koeler is zelfs meer gericht op stilte qua design dan op overklokken. En over dat Zalman per definitie de beste koelers maakt...noem mij eens 1 Zalmankoeler met een in het lab gemeten C/W ratio < 2 ? De beste koelers voor wat ? Stilte ? Overklokken, Prijs/kwaliteit ? Dat is een wereld van verschil. Neemt niet weg dat Zalman hele mooie producten maakt en voor veel doeleinden inderdaad de mooiste oplossing biedt. Over de hele lijn is echter nooit zo simpel even te zeggen dat en dat merk is de beste.

[ Voor 36% gewijzigd door under-world op 22-06-2005 15:33 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:41:
kan ook, maar het gaat mij om de prestaties (ook wel een beetje om mooiheid, maar dan hoef ik geen nieuwe te maken :P )
En jij denkt dat ik zilver zeg omdat het zo mooi glimt? 8)7

Zilver geleidt warmte veeel beter dan koper of aluminium...tis alleen zo verdomt prijzig...
Dangerden heeft al waterblockjes van zilver, maar die zijn wel a 150 euro perstuk oid
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:43:
Waarom niet gelijk van goud :P Dat geleid pas goed, alleen een beetje prijzig voor het gros onder ons :)
Stroom ja, en da's wel het laatste wat je wilt. Goud is een belabberde thermische geleider...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Rey Nemaattori schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:28:
Stroom ja, en da's wel het laatste wat je wilt. Goud is een belabberde thermische geleider...
Zilver en Koper geleiden zelfs beter stroom, de enigste reden waarom goud wordt gebruikt voor b.v. pluggen en CPU pinnetjes (Beide verguld, waarbij de pinnetjes iig van Nikkel zijn) is omdat goud niet oxideerd en daarom langer goed (NIET Beter!!) blijft geleiden.

Overigens kun je beter een koeler van Diamand maken (Geleid warmte 2x zo goed als Zilver).

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:58:
[...]

Dat is waar, mijn temperaturen zijn: idle 45 en stressed: 49 (ik weet het, het is niet veel voor dit weer, maar toch (ik heb liever temps rond de 30 ;) ) en ik weet wat lawaai is met een ThermalTake PurePower 480w (high @ 45db :P )
Heel veel lager ga je dat niet krijgen denk ik. Overigens klopt van die poll geen hol want niemand heeft ooit nog die Zalman-9500 getest dus niemand kan weten dat ie beter is. En die temps die jij haalt zijn gewoon goed en niets om over te zeuren dus ik zou lekker die Zalman 7000 houden, just my 2 cents

• under-world

under-world

ooh-la dots

^ ;) 10 graden minder ga je zeker niet halen dan zul je toch echt van luchtkoeling af moeten stappen en de stap naar waterkoeling maken. Als je ziet wat je dan straks kwijt bent (>60 euro) voor een paar graden verschil ben ik het met DaWan eens.

Verwijderd

ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:58:
[...]

Ik vraag me af of jij het wel snapt. Heb jij door wat voor weer het is en wat de invloed daarvan is? Verder vraag ik me af waarom jij denkt dat 49 graden uberhaupt te heet is. Je gaat in ieder geval niet naar 30 graden op lucht, en al helemaal niet met dit weer. Als jij op lucht wilt blijven koelen en lagere temperaturen wilt, kan je beter een airconditioning aanschaffen en proberen je airflow te optimalliseren. Als herrie je niet uitmaakt, moet je die herriefans als casekoeling gebruiken, die airco zal ook niet stil zijn.

Het nut snap ik ook niet helemaal, zulk weer hebben we maar een paar dagen per jaar, zet die PC uit en ga zwemmen ofzo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 16:30 ]

• ReX_NL
Ik weet ook dat ik niet heb te klagen, maar ik wou weten of er nog een betere koeler was (te maken was) Want ik vind 45 graden zelf heel veel :P (ben AMD temps gewend ;) ) Maar aangezien ik dan nog tot augustus moet wachten (Zalman cnps9500 ) zal ik het hier dan maar mee moeten doen.

• ReX_NL
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:27:
[...]

Het nut snap ik ook niet helemaal, zulk weer hebben we maar een paar dagen per jaar, zet die PC uit en ga zwemmen ofzo :)
dat is idd ook nog een oplossing :P

• Xander
  • Laatst online: 14:11
Naast het feit dat je met luchtkoeling echt niet 10 graden onder je huidige temperatuur komt.... Wat maak je nu zelf bij de tot nu toe genoemde oplossingen?

De topictitel "Eigen CPU fan maken?" klinkt nog best interessant, maar een standaard heatsink kopen en daar een standaard fan op schroeven is tegenwoordig een CPU fan maken? :P

En 45 graden is niet veel. 49 stressed is met dit weer helemaal niet veel. Ga je eens zorgen maken bij de 65 ofzo... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

45 graden is idd niet echt om je zorgen over te maken.. 8)
Die van mij is 50 graden idle... })
Ik zou gewoon de zalman laten zitten.. en een extra casefane maken... 120 mm... (heb ik ook _/-\o_ ) en als de nieuwe zalman in de winkel ligt.. koop je die gewoon.. :9~

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 19:21
ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:32:
Ik weet ook dat ik niet heb te klagen, maar ik wou weten of er nog een betere koeler was (te maken was) Want ik vind 45 graden zelf heel veel :P (ben AMD temps gewend ;) ) Maar aangezien ik dan nog tot augustus moet wachten (Zalman cnps9500 ) zal ik het hier dan maar mee moeten doen.
Die snap ik ff niet; je bent AMD temps gewend ?
AMD's worden gemiddeld toch warmer dan Intel's ?
Nou moet ik daar wel bijzeggen dat ook ik Intel's heter heb zien worden dan AMD's...
Maargoed.. ik zou me ook geen zorgen maken als ik jou was.
Alssie te warm word krijg je vanzelf spontane reboots onder het gamen ed. :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door sjhgvr op 22-06-2005 16:55 ]

oisd.nl

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

DapinododiadeaL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:47:
[...]

Nou moet ik daar wel bijzeggen dat ook ik Intel's heter heb zien worden dan AMD's...
thunderbirds worden idd wel warm en zijn zowat niet (nu weer wel) onder de 50c te krijgen. maar de nieuwe AMD64's worden niet zo heel erg warm. de presscots weer wel (intel) die slurpen even 110 wattjes op :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ReX_NL
DapinododiadeaL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:47:
[...]

In mijn vorige pc zat een amd xp 2000+ die werd maar rond de 30 graden, en een vriend van me heeft een AMD Duron, en die word dat ook ongeveer (vandaar dat ik denk dat AMD's koeler zijn ;) )

• Initial G
  • Nu online
ReX_NL schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:34:
[...]

In mijn vorige pc zat een amd xp 2000+ die werd maar rond de 30 graden, en een vriend van me heeft een AMD Duron, en die word dat ook ongeveer (vandaar dat ik denk dat AMD's koeler zijn ;) )
Nou, dan is het ofwel gemeten met een sensor die niet goed tegen de CPU aanzat, of het is magic :)

Verwijderd

Al overclock je niet zou ik dit zo laten.
Al overclock je wél zou ik wachten op de vapochill micro (bij ceBIT was ie getest en werd ie 8 graden koeler dan zalman 7000B-cu ongeveer)
Anders is het een idee om gewoon low end waterkoeling te nemen zoals de ThermalTake BigWater :Y) en daar gelijk ook een peltier op de zetten :*)
Pagina: 1