Jamo E350 of Studio 180

Pagina: 1
Acties:
  • 3.564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik weet dat het niet zonder meer de bedoeling is om hier te vragen welke luidspreker ik zou moeten kopen, maar ik heb de keuze over twee tweedehandse speakers, dus naar de winkel gaan is geen optie. Tevens kan ik weinig informatie vinden via google.

Ik kan de volgende Jamo luidsprekers overkopen:

Jamo E350

of

Jamo studio 180

Voor beide komt de tweedehandse prijs neer op ongeveer 100euro. Hoewel de e350 modellen nieuwer zijn twijfel ik of ze theoretisch ook beter zijn. Ik kan nergens een duidelijke nieuweprijs vinden, deze varieert van 180euro tot 300euro en hoger. Voor de Studio180 kan ik al helemaal geen nieuwe prijs meer vinden.

Laagste tonen van de studio180 zou 50Hz moeten zijn, die van de E350 55Hz... maar ik denk dat dit soms ook maar met een korrel zout genoemen zou moeten worden.

Zijn er toevallig tweakers die ervaringen met beide luidspreker hebben, of met 1 van de 2?
Heeft iemand een idee wat ik vanuit het oogpunt van beste kwaliteit het beste zou kunnen kopen?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Heb j geen mogelijkheid om te gaan luisteren? Imho zegt in dit geval de nieuwprijs of frequentiebereik niet zo heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:18

JT

VETAK y0

Frequentiebereik zegt niet veel, nieuwprijs ook niet. Het geluid wel. Kan je niet bij beiden gaan luisteren ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ik kan ze allebei beluisteren, maar dat houdt wel in dat ik letterlijk de breedte van Nederland moet overbruggen, hoewel ik er wel wat voor over heb, neemt dat wel heel erg veel tijd in beslag :)

Daarom hoopte ik op wijze ervaringen

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58
Ik heb de studio 180 inmiddels een jaar of 3 staan, waarvan een jaar als fronts. Ze kunnen een goed beeld neerzetten en die frequentie kan wel ongeveer kloppen een subwoofer is dus sterk aan te raden .....

De prijs die ik er toen voor betaalde was 90 euro/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Soryr, is niet echt antwoord op jouw vraag, maar voor dat geld kun je veel betere tweedehands speakers kopen! Denk bijvoorbeeld aan de B&W DM2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78880

Ik heb Jamo Studio 180's, al jaren. Destijds 200 gulden per stuk voor betaald, daarna nog vaker gezien voor 150 gulden per stuk. En ik moet zeggen dat het geen slechte speakers zijn voor het geld. Maar 100 euro is ook weer teveel 2e hands. Ik heb de E350 nooit gehoord, maar de drivers zien er beter uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Ik heb de Jamo E350's overgenomen. Ze klinken vrij goed. Ik ben van mening dat mijn oudere Jamo SL80's een beter geluid beeld neer weten te zetten.

Naast de E350's heb ik ook een Yamaha YST-SW105 subwoofer van iemand overgekocht welke al mijn verwachtingen overtreft.

Het groepje van luidsprekers zal naar mijn verwachtingen een mooi geluidsbeeld neer gaan zetten. Wanneer ik de hele zooi heb opgebouwd ga ik nog wel foto's posten in het altijd lopende HiFi topic op GoT.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilt
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-03-2022
heb de Studio 180 speakers hier al bijna 30 jaar in gebruik, nieuwprijs was destijds omgerekend 175 euro per paar,
ze klinken goed voor alle soorten muziek die ik ermee afspeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ok, dit topic is bijna 17 jaar oud. Niet handig om dat weer op te pakken. De topic starter zal wel een keuze gemaakt hebben. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.