Toon posts:

[sbs 2003] vpn via ipsec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om een ipsec verbinding op te zetten naar een sbs 2003 server? misschien dat het geblockt is omdat het sbs is?

Als ik dit namelijk wil dan krijg ik foutmelding 786 De l2tp verbndingspoging is mislukt omdat deze computer geen geldig machine certificaat heeft.

Ik heb dit wel ingesteld, aangevraagd en geinstalleerd.

iemand enig id?

een pptp verbinding werkt wel zonder problemen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 13:16 ]

Verwijderd

Dit heeft niks te zien met de SBS. We hebben trouwens een identiek probleem in onze omgeving. SOMMIGE pc's kunnen geen VPN verbinding starten met l2tp terwijl dit wel gaat met pptp. Een identieke foutmelding als hiervoor wordt weergegeven.

Een machine certificaat is een OS aangelegenheid en de enige oplossing was dan ook om de machines van scratch te herinstalleren (aangezien na een deftige zoektocht geen andere oplossing werd gevonden). Een FDISK is soms sneller dan aan foutoplossing te doen.

Anderzijds, iemand die zou kunnen weten waaraan dit probleem ligt, die mag het mij nog altijd vertellen:
ter info: Ja, via MMC heb ik gezien dat ik een geldig machinecertificaat heb.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:08:
Een machine certificaat is een OS aangelegenheid en de enige oplossing was dan ook om de machines van scratch te herinstalleren (aangezien na een deftige zoektocht geen andere oplossing werd gevonden). Een FDISK is soms sneller dan aan foutoplossing te doen.

Anderzijds, iemand die zou kunnen weten waaraan dit probleem ligt, die mag het mij nog altijd vertellen:
ter info: Ja, via MMC heb ik gezien dat ik een geldig machinecertificaat heb.
En waar kwamen die machine certificaten dan wel vandaan?
(strikvraag, ik geef het toe)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device