Toon posts:

Dual core pentium 4 vs AMD 64 bit

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben net nieuw hier op het forum dus vergeef me eventuele fouten, open deuren etc.:-)

Ben van plan een nieuwe pc samen te stellen en had eigenlijk al min of meer besloten dat het een AMD64 bit 3500 processor zou gaan worden. Nu zie ik dat Dell met de nieuwe dimension 9100 gekomen is waarin een dual core pentium 4 zit. Hoe verhouden die 2 zich tegenover elkaar?
met welk procesor doe ik een betere keuze voor de toekomst?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
pimpieter

Verwijderd

1: naar mijn advies; haal geen Dell pc.
2: ga je veel games doen?: dual core heeft dan weinig zin.
3. wil je toekomst; dual core is de toekomst...(maar nu nog wel duur) dus daar zou ik nog ff mee wachten.

Verder zijn de amd64 x2 duals wat beter en zuiniger dan de pentiums...

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

en x2 zijn 2 keer zo duur...

dit soort dingen kan je toch zo opzoeken ? ff'tjes op google intypen voila...

http://specs.tweak.to/16495

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit is echt makkelijk terug te lezen in reviews/benchmarks :) En het is hier op GoT sowieso de bedoeling dat je minimaal research pleegt, voordat je een topic start. Daarmee kun je ook de eventuele fouten cq open deuren voorkomen ;)

Onder research valt dus o.a. het lezen van de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. Hier in PMG is dat dus de PMG FAQ. In het Welke moet ik nemen? gedeelte staat haarfijn in detail uitgelegd hoe je zoiets moet uitkiezen ;) Inkoppertje: Google naar benchmarks/reviews van de beide CPU's en vergelijk ze met elkaar :)

[google=dual core pentium review]
[google=amd 3500 review]

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de schijnbaar te snel weggeklikte [faq]Registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig te doornemen :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 22-06-2005 13:10 ]

Dit topic is gesloten.