Ik heb een pc die deel uitmaakt van een netwerk. De router deelt ip-adressen uit in de range 192.168.0.x, een aantal pc's hebben een vast ip in diezelfde range. Nu zit er in de betreffende pc ook een draadloos netwerkkaartje, en ik wilde via internet connecton sharing de internetverbinding die via het netwerk loopt met de draadloze verbinding delen. Bij de wizard netwerk instellen kreeg ik een lekker vage foutmelding ('probeer het nog eens' of iets dergelijks) maar toen ik bij de eigenschappen van de netwerkverbinding internet delen aan wilde zetten kwam de volgende foutmelding:
'Er is reeds een lan verbinding geconfigureerd met het ip-adres dat voor automatische ip-adressering
noodzakelijk is'
Dus ik vermoed dat windows alleen maar ip-adressen in de 192.168.0.x reeks gebruikt voor internet delen, en dat niet kan omdat het netwerk al deze range heeft (met 192.168.0.1 voor de router). Ik vond 1 topic met dezelfde foutmelding, maar daar stond geen nuttige info in, alleen een voorzichtige bevestiging van mijn vermoeden. Kan ik internet delen op een of andere manier met een andere range laten werken, of kan windows echt alleen maar met 192.168 werken?
'Er is reeds een lan verbinding geconfigureerd met het ip-adres dat voor automatische ip-adressering
noodzakelijk is'
Dus ik vermoed dat windows alleen maar ip-adressen in de 192.168.0.x reeks gebruikt voor internet delen, en dat niet kan omdat het netwerk al deze range heeft (met 192.168.0.1 voor de router). Ik vond 1 topic met dezelfde foutmelding, maar daar stond geen nuttige info in, alleen een voorzichtige bevestiging van mijn vermoeden. Kan ik internet delen op een of andere manier met een andere range laten werken, of kan windows echt alleen maar met 192.168 werken?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary