[OSX|Java] Pad van application bundle root

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Wij hebben hier een java applicatie (in een Application bundle) onder OS X draaien. Nu wil ik hier een wijziging aan doen door een tekst bestand te lezen die in de application bundle staat. Is er een manier waarop ik het pad hiernaar toe kan opvragen in Java?

Ik heb al iets gepoogd met $APP_PACKAGE/Text.txt of ./Text.txt, maar dit lijkt niet te werken. Verder ben ik nog steeds op zoek in de hoop iets te vinden

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• ^Mo^
Helaas, daar krijg ik niet het goede pad uit :| Alleen het pad waar de application bundle zelf staat. Ik vraag me af of wij wellicht die working folder zelf aanpassen...

-Edit-
Ik heb het even gevraagd, maar we passen de working folder niet apart aan.

[ Voor 12% gewijzigd door ^Mo^ op 22-06-2005 12:38 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 03:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Misschien zoiets:

code:
1
ClassLoader.getSystemResource(fileName).getPath()

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• ^Mo^
Ik ga het pogen om dit via JNI voor elkaar te krijgen, moet in C niet al te moeilijk zijn... :/

Verwijderd

Met de property com.apple.mrj.application.workingdirectory kun je de working directory voor een app bundle aanpassen (in de application plist). Misschien dat de property ook uit te lezen is?

Eventueel andere handige system properties zijn te vinden op de Java Runtim Properties for Mac OS X pagina

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 23:27 . Reden: typo ]

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest. Er lijkt niet echt een standaard oplossing voor te zijn wat ik erg jammer vindt. Ook de MRJ Uiteindelijk heb ik dit in de Info.plist gezet
code:
1
2
3
4
5
        <key>Properties</key>
        <dict>
            <key>MacOSAppBundle</key>
            <string>$APP_PACKAGE</string>
        </dict>

In de applicatie lees je deze vervolgens uit. Nadeel van deze methode vind ik dat er input van buiten nodig is om er achter te komen wat je applicatie pad is. Als dit niet door alle proggers gedaan wordt gaat er gegarandeerd iets mis.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• ^Mo^
Via JNI krijg ik het wel voor elkaar. Die externe library hadden we toch al, dus er moest alleen een functie bij komen.

Kun je trouwens die plist file wel via Java uitlezen dan?

Bedankt voor de ideeën iedereen :)

Pagina: 1