BF2; resolutie past niet in laptop scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Ik heb een Dell Inspiron met een Ati 9800 kaart. Hierop staat BF2 geinstalleerd. Nu ben ik aan het proberen voor de meest fijne resolutie op dit systeem. Heeft overigens een 1680x1050 scherm. Ik ben begonnen met 800x600. Geen enkel probleem. Daarna over naar 960x720. Nu verdwijnt de helft van het beeld. Ik krijg alleen maar de bovenste helft te zien. Met de muis kan ik het beeld niet verschuiven zodat ik de rest kan zien.

Ik kan ook geen resolutie meer aanpassen omdat de bevestigingsicoon niet meer zichtbaar is op mijn scherm.

Iemand die de oplossing weet?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

johoo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:55:
Ik heb een Dell Inspiron met een Ati 9800 kaart. Hierop staat BF2 geinstalleerd. Nu ben ik aan het proberen voor de meest fijne resolutie op dit systeem. Heeft overigens een 1680x1050 scherm. Ik ben begonnen met 800x600. Geen enkel probleem. Daarna over naar 960x720. Nu verdwijnt de helft van het beeld. Ik krijg alleen maar de bovenste helft te zien. Met de muis kan ik het beeld niet verschuiven zodat ik de rest kan zien.

Ik kan ook geen resolutie meer aanpassen omdat de bevestigingsicoon niet meer zichtbaar is op mijn scherm.

Iemand die de oplossing weet?
Kun je niet gewoon op enter drukken zodra je normaal die bevestiging zou krijgen? met een beetje geluk staat hij automatisch al op Ok. ook zou je nog kunnen proberen om er een normaal beeldscherm op aan te sluiten. alleen ben ik ben bang dat je dat dan wel eerst in moet stellen ik weet niet of je daar wel bij kan?

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:58
Kan je de resolutie niet wijzigen in veilige modus?

Of misschien de drivers verwijderen, dan gebruikt Windows weer de standaard-vga driver, met een resolutie van 640 X 480.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 18:55
Gewoon ff door TAB-en tot je bij de juiste settings komt..
Met een beetje geluk kom je zo uit bij de resolutie, ff ENTER-en en wellicht heb je dan een andere resolutie..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niks123Random3 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:53:
Kan je de resolutie niet wijzigen in veilige modus?

Of misschien de drivers verwijderen, dan gebruikt Windows weer de standaard-vga driver, met een resolutie van 640 X 480.
Het gaat als ik het goed begrijp om de in game reso, dus dat zal niet heel veel helpen ;) zonder die driver start veel kans die game uberhaubt niet.
SandeR schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:56:
Gewoon ff door TAB-en tot je bij de juiste settings komt..
Met een beetje geluk kom je zo uit bij de resolutie, ff ENTER-en en wellicht heb je dan een andere resolutie..
Is maar de vraag of je in BF2 menus ook met tab door de functies kan springen?

Misschien kan je ergens in de BF2 map een bestand vinden waarin de instellingen zijn opgeslagen, en kan je het daar handmatig veranderen?
Anders even BF2 reinstallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 22-06-2005 16:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Ik bedoelde niet zozeer de oplossing om naar een andere resolutie te kunnen gaan. dan kan ik inderdaad beter uninstallen en opnieuw installeren. Met TAB of ENTER gaat hetniet lukken.
Ik zoek eigenlijk de oplossing om iedere resolutie minder dan wat mijn scherm (1680x1050) aankan beeldvullend te krijgen. 960x720 moet toch ook gewoon beeldvullend te spelen zijn?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Er is vast een safemode

En kan je nergens instellen dat je beeldscherm niet ondersteunende resoluties moet stretchen ipv afknippen? Zoiets moest wel met mijn toshiba laptop. Kon in de bios geloof ik.

[ Voor 80% gewijzigd door Omebas op 22-06-2005 16:05 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
WIJZIGINGEN IN HARDWARE NA INSTALLATIE
Problemen met nieuwe pc-hardware nadat je Battlefield 2 hebt
geïnstalleerd.

Als je na de installatie van Battlefield 2 een slechtere grafische-
of geluidskaart installeert, start het spel wellicht niet op.

- Om dit op te lossen ga je in de Windows Verkenner naar de directory:
\Mijn documenten\Battlefield 2\Profiles\JOUW PROFIEL\

- De directory met 'JOUW PROFIEL' vinden:
Om het aan te passen profiel te vinden, open je iedere directory
in bovenstaande locatie en zoek je het bestand 'Profile.con'. Zoek
in dit bestand naar 'LocalProfile.setName 'JOUW PROFIEL', waarbij
JOUW PROFIEL staat voor de profielnaam die je gebruikt als je
Battlefield 2 opstart.

- Je hebt nu de directory gevonden waarin je profiel zich bevindt:
Heb je grafische problemen, verwijder dan het bestand Video.con
Heb je geluidsproblemen, verwijder dan het bestand Audio.con.

Hiermee herstel je de standaardwaarden van je grafische- en geluidsprofielen.
Je kunt het spel nu starten en de instellingen als gebruikelijk in het
menu aanpassen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

johoo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:03:
Ik bedoelde niet zozeer de oplossing om naar een andere resolutie te kunnen gaan. dan kan ik inderdaad beter uninstallen en opnieuw installeren. Met TAB of ENTER gaat hetniet lukken.
Ik zoek eigenlijk de oplossing om iedere resolutie minder dan wat mijn scherm (1680x1050) aankan beeldvullend te krijgen. 960x720 moet toch ook gewoon beeldvullend te spelen zijn?
Ah, ok, op die fiets. Nou zoals al gezegd zul je dat misschien moeten aanzetten in je bios, dat ie dat uitrekt. Heb je dezelfde problemen ook in windows?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

hmm misschien iets bij je ati instellingen veranderen? zoals bijvoorbeeld overlay/schermgrootte etc? + probeer in de ini te rotzooien om te zoeken naar aspect ratio ofzo?

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 12:47

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Start bf2 eens op met:

BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx [breedte in pixels] +szy [hoogte in pixels]

Zou in theorie moeten werken voor iedere resolutie.

specs

Verwijderd

anders kan je m nog opnieuw installeren als uiterste noodzaak

Verwijderd

of of of... wat wat makkelijker gaat. Installer Powerstrip v3.xxxx. Dat is een programma die elke videokaart herkent en zodaanig de video uit manipuleert voor een programma en windows to wel 95 procent van alle resolutie's die bestaan in de wereld.
Heel relax programma kan ik je vertellen.

Verwijderd

_fool schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:20:
Start bf2 eens op met:

BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx [breedte in pixels] +szy [hoogte in pixels]

Zou in theorie moeten werken voor iedere resolutie.
Dat zou inderdaad moeten lukken. Zet dit dus achter je shortcut in je startmenu, het moet er zo uit komen te zien;

"C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050
Pagina: 1