via de volgende code krijg ik een lijst te zien van wat er allemaal in een bepaalde zip staat:
dit zorgt ervoor dat ik een mooi lijstje krijg met alle gegevens erin die ik eruit wil halen. Hij ziet er zo ongeveer uit:
nu wil ik alle bestandsnamen in een array gooien dit om ze dadelijk een voor 1 te laten uitpakken en bepaalde checks te doen en bepaalde acties erachteraan....
Als ik eenmaal die bovenstaande gegevens in een array heb staan bijvoorbeeld per regel of uberhaupt in 1 variabele dan kan ik doormiddel van een regexp de bestandsnamen er wel uit filteren (hopelijk).
Maar daar ligt het probleem dan ook. Ik krijg bovenstaande niet in een var.
als ik het volgende doe:
dan neemt hij niks over in de var $gegevens. Als ik er een $system($command) van maak dan spuugt hij ook alleen de laatste regel uit.. duh want dat staat ook in de beschrijving.
hoe krijg ik dus al die zooi in een var? of misschien ben ik echt vreselijk moeilijk aan het doen om de bestandsnamen in een var te krijgen.........
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $filename = "/var/www//ZIP/02.zip"; $command = "unzip -ljo $filename "; echo "<pre>"; passthru($command); echo "</pre>"; |
dit zorgt ervoor dat ik een mooi lijstje krijg met alle gegevens erin die ik eruit wil halen. Hij ziet er zo ongeveer uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Archive: /var/www/ZIP/02.zip Length Date Time Name -------- ---- ---- ---- 1619101 02-24-05 19:52 Alexandrie 1575.jpg 362936 02-24-05 19:43 bce.bmp 501545 02-24-05 19:52 New Folder/08a---The-Second-Punic-War.gif -------- ------- 2483582 3 files |
nu wil ik alle bestandsnamen in een array gooien dit om ze dadelijk een voor 1 te laten uitpakken en bepaalde checks te doen en bepaalde acties erachteraan....
Als ik eenmaal die bovenstaande gegevens in een array heb staan bijvoorbeeld per regel of uberhaupt in 1 variabele dan kan ik doormiddel van een regexp de bestandsnamen er wel uit filteren (hopelijk).
Maar daar ligt het probleem dan ook. Ik krijg bovenstaande niet in een var.
als ik het volgende doe:
PHP:
1
| $gegevens = passthru($command); |
dan neemt hij niks over in de var $gegevens. Als ik er een $system($command) van maak dan spuugt hij ook alleen de laatste regel uit.. duh want dat staat ook in de beschrijving.
hoe krijg ik dus al die zooi in een var? of misschien ben ik echt vreselijk moeilijk aan het doen om de bestandsnamen in een var te krijgen.........
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet