[BF2] Centos Linux ; Battlefield 2 server start niet

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
hallo iedereen :)

Ik heb onlangs een amd bak in elkaar geflanst ( AMD 800Mhz met 512MB Geheugen en een 10GB hardeschijf ) om te functioneren als een linux bf2 servertje simpel voor het lannen.

ik heb een linux server gedownload voor het volledige spel omdat ik het volledige spel al voor besteld heb. de server dient dus opgestart te worden via het commando ./start.sh echter wanneer ik dat doe krijg ik de volgende error :

de server was overigens een voorgecompilde server van EA Games.

Illegal Instruction ( Core Dumped )

Naar mijn mening moet deze server toch gewoon de bf2 server aankunnen?

hier de uitvoer van uname -a :

Linux centos.mshome.net 2.6.9-11.EL #1 Wed Jun 8 16:59:52 CDT 2005 i686 athlon i386 GNU/Linux

een kamaraat van mij heeft ook een centos 4.1 servertje en daar doet hij het perfect op/// we kan mij vertellen wat ik fout doe? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 10:45
Wat heb je precies gedaan :? Je kreeg een .sh file binnen die heb je neem ik aan gerunt. Daar moest je af en toe wat invoeren. Heb je ook al settings verandert of dingen ingesteld :? Hij moet gewoon werken namelijk ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• BastiaanN
  • Niet online
als je hem download krijg je een sh file binnen. die heb ik dus gewoon uitgevoerd en ik kreeg een melding dat de installatie voltooid was, maar hij doet het gewoon niet ;(

ik heb dus niks veranderd, gewoon standaard geinstalleerd en direct daarna proberen te runnen |:(

edit :
ik moest naar ik weet alleen het path invoeren waar ik de server wou installeren hier heb ik opgegeven /server ( deze dir had ik van te voren al aangemaakt ) daarna is de server netjes geinstalleerd in /server/bf2

[ Voor 30% gewijzigd door BastiaanN op 22-06-2005 11:32 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 10:45
mm Wellicht niet de goede rechten :? Werkt je onder root :? Een tip: Installeer dat soort programma's in /opt. Dit is een apparate "partitie" waar ook de meeste andere grote programma's geinstalleerd staan. Delete dus effe die dir /server/bf2 en maar in /opt een map aan /server. Installeer daar dan je server en chmod em voor de zekerheid effe met 777. Dan zou ie echt moeten werken volgens mij 8-)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Als je een Illegal Instruction krijgt, dan komt dat meestal door een ernstige programmeerfout OF een instructie die je CPU niet ondersteunt. Ik denk dat het laatste het geval is; Wat zijn de systeemeisen voor de bf2 server? SSE, anyone?

• BastiaanN
  • Niet online
Dat kan wel zijn maar mijn vriend en ik draaien allebij met een Athlon ( ja ok hij dan wel met een Athlon XP maar goed mijne ondersteund wel SSE ? )

de systeem eisen zoals in de readme file aangegeven :

Minimum Specification, based on playing a 16 player game:
CPU: 1 Ghz Processor
RAM: 256 Mb

16 player game = 1 Ghz... ik draai er 1 voor 6 players max dus dan moet ik het met een 800Mhz afkunnen lijkt me ?

( overigens is SSE toch speciaal voor grafische instructies? ( of ben ik gek ? :9 ) dus in de shell lijkt me dat dat niet gebruikt. )

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 22-06-2005 12:16 ]

Pagina: 1