Waarschuwing in logboek m.b.t. Browser

Pagina: 1
Acties:

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 13:38
Op mijn stage vind ik in het logboek van een Windows 2000 server de volgende waarschuwing terug:

De browser kan geen lijst met servers bij de masterbrowser \\SRVUDENFS1 op netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{D2DE529A-820D-4454-A433-BFB5DD1D6723} ophalen. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

De server waarop deze melding verschijnt staat op het hoofdkantoor in Cuijk. De server die in de melding voorkomt staat in een filiaal in Uden.

Deze melding komt tot 5 keer op een dag voor.

Hoe kan ik dit nou oplossen?

Ik heb de search al gebruikt, maar daar ben ik niet wijzer op geworden..

Verwijderd

Elke melding in het logboek heeft een ID, je kan op internet zoeken naar dat ID (of op www.eventid.net) , deze sites hebben meestal uitgebreide info

• Timmetjuh
Oké, ik heb gezocht naar het Event ID (8021).
Hier kwam uit dat dit er hoogstwaarschijnlijk mee te maken heeft dat dit veroorzaakt wordt door 2 netwerkkaarten in 1 systeem, waarop of hetzelfde subnet ingesteld staat, of ze zijn via een aantal andere subnets met elkaar verbonden.

Het probleem is nou dat de systemen waarop deze foutmeldingen voorkomen helemaal geen 2 netwerkkaarten hebben.

• Timmetjuh
Oh ja.. Hier hebben eigenlijk alleen maar servers van die hier intern op het hoofdkantoor.
Een aantal servers van filialen geven ook deze melding weer, maar daar is deze melding al een aantal jaren oud. Waarschijnlijk is dit dus gebeurd tot ze na het assembleren hier op het hoofdkantoor in het netwerk hebben gestaan om ze te testen.

Weet er iemand nog een mogelijke oplossing?