Toon posts:

"Er is geen weer te geven pagina"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat de oplossing heel simpel is maar ik ben niet echt een die-hard PC expert.

Sinds gisteravond openen bepaalde websites niet meer. Heb het geprobeert met IE6.0 en Firefox.

Enkele voorbeelden van websites zijn:

www.msn.nl
www.hotmail.com
www.startpagina.nl
www.autoweek.com
www.geenstijl.nl

Als ik een van deze websites probeer te openen krijg ik de volgende foutmelding:

"De pagina kan niet worden weergegeven.

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn
mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw
browserinstellingen aanpassen.

Kan de server niet vinden of DNS-fout"

Hebben jullie wellicht enig idee hoe ik dit op kan lossen??

Mijn PC draait op Windows XP.

Met vriendelijke groeten,

Akkers

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)

Klinkt alsof er ergens iets van spyware ofzo is binnegeslopen. Heb je een spyware-scan en een virusscan gedaan? Wat leverde dit op? Wat heb je zelf al geprobeerd om e.e.a. op te lossen?
Check even je hosts file op rare dingen :)

Kortom: we willen je graag helpen, maar we zijn geen helpdesk en verwachten wel dat je zelf het e.e.a. probeert voor je hier je toevlucht zoekt. Daarnaast hoef je niet te groeten en je naar odner een post te zetten, zie voor beide ook Algemene gedragsregels (Netiquette)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een check gedaan met Microsoft antiSpyware en die kon niks vinden. Wel las ik op een andere forum dat het wellicht iets kon zijn met mijn Ip-instellingen en mijn DNS ofzo??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:26:
Ik heb al een check gedaan met Microsoft antiSpyware en die kon niks vinden. Wel las ik op een andere forum dat het wellicht iets kon zijn met mijn Ip-instellingen en mijn DNS ofzo??
Daar kan het best aanliggen als die site cookies (soort van visitekaart :+ :) ) verstuurt naar bezoekers (zoals u) van die site. Vraag aan u provider die internet levert aan u alle instellingen nodig zijn volgens hun op het internet te kunnen surfen.
Dit is het enige wat bij mij opkomt als ik u vraag lees.

Verwijderd

Vraag bij je provider de naam van de proxy-server en specificeer deze bij de LAN-connectie.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 17:43

lordsnow

I know nothing

- Ga naar Start -> Uitvoeren -> type CMD en klik op OK
- in het DOS venster, type NSLOOKUP WWW.MSN.NL (of een van de andere sites) en druk op Enter

Als je een foutmelding krijgt dat 'ie de host niet kan vinden (o.i.d.) dan heb je een DNS probleem.

Als het IP-adres wat terug komt 127.0.0.1 (of localhost) is, dan heb je zeer waarschijnlijk last van spyware. (Er is mischien met je HOSTS bestand geknoeid).

Mocht geen van de twee bovenstaande mogelijkheden het geval zijn dan ligt het probleem bij je internet instellingen (Internet Opties, cookies, ActiveX, etc), of bij een of ander programma wat de boel blokkeerd. Heb je virusscanners, firewalls, andere beveiligingsdingen geinstalleerd?
Pagina: 1