[FreeBSD] Postfix trage login POP3

Pagina: 1
Acties:

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik heb thuis een FreeBSD 5.3 server draaien, met hierop Postfix geïnstalleerd. Het inloggen op de POP3 gaat zeer traag. Dit probleem heb ik als ik via Outlook probeer in te loggen (zowel op het interne netwerk als van buitenaf) en ook als ik via Telnet een verbinding ga openen. Zelf als ik op de server zelf een telnetverbinding naar 127.0.0.1:110 open.

USER gebruikersnaam gaat goed, krijg meteen de melding:
+OK User name accepted, password please

Daarna doe ik PASS wachtwoord, en dan heeft hij een hele tijd werk om daadwerkelijk ingelogd te zijn.

Wat het probleem kan zijn, ik weet het niet. Heb al wat op internet gezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Wel iets gevonden van dingen waar men extern traag inlogt, en waar het intern wel goed gaat, maar dat heeft ook geen oplossing geboden voor mijn probleem. Tevens op GoT niks kunnen vinden verder...

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12

ShadowBumble

Professioneel Prutser

itern heb je dus ook problemen met het inloggen als ik het goed begrijp ?

Hoe is de load op het moment dat je probeerd in te loggen ? gewoon even een termpje of ssh sessie naar de machine doen en dan "top" in tikken. Die ernaast laten lopen en kijken of er opeens extreem veel load veroorzaakt word. Bovendien wat zijn je machine specs hiervan ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• f.grijze
Intern heb ik het probleem inderdaad ook.

De load is net zoals normaal: 0% of 0,2%.

Specs van de server zijn:
SuperMicro P4SCT+ moederbord
Intel P4 3.0GHz
1024Mb DDR RAM
Maxtor 80Gb SATA (in IDE-modus)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sowieso moet je even voor jezelf duidelijk krijgen hoe een smtp en een popserver werkt. Postfix heeft niks te maken met je trage logins, want dat doe je op een popserver. Last time I checked: postfix is een MTA. Dus wat ik van je verwacht is wat meer info m.b.t. de pop/imap server die je gebruikt, of je dns-instellingen kloppen, je resolving aan hebt staan op je popserver etc. etc.
Met deze info kunnen we namelijk niks ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ja als je even aangeeft wat voor een pop3 daemon je gebruikt dan komen we daar verder mee...

Gaat het inloggen via een MYSQL query of via PAM (hoe je normaal ook inlogt via een shell)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 11:32 ]

• f.grijze
Het inloggen gaat via PAM. De POP3-deamon die ik gebruik is UW IMAP (+ DRAC).

[ Voor 6% gewijzigd door f.grijze op 22-06-2005 12:12 ]

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit klinkt weer als een resolving issue. Fix je DNS.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• f.grijze
jant schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:59:
Daar dacht ik dus ook al aan, maar kan daar geen problemen in vinden...

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Frank-2k schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:42:
[...]

Daar dacht ik dus ook al aan, maar kan daar geen problemen in vinden...
Welke problemen heb je niet kunnen vinden? Het kreng resolved goed? Staan de clients van het interne netwerk in een eigen zone? Of heb je die in /etc/hosts file gezet?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 15:37
afaik is uw-imap een imapd, en geen popd...

Verwijderd

jant schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:59:
Als je ip adress gebruikt dan heb je geen DNS resolve tool nodig...
Dus dat lijkt me uitgesloten. Zodra je inlogt op localhost dan zou je daar al een timeout moeten krijgen. De daemon kan die al vinden dus dat dan kun je geen DNS resolve fout krijgen.
Pagina: 1