Ik heb thuis een FreeBSD 5.3 server draaien, met hierop Postfix geïnstalleerd. Het inloggen op de POP3 gaat zeer traag. Dit probleem heb ik als ik via Outlook probeer in te loggen (zowel op het interne netwerk als van buitenaf) en ook als ik via Telnet een verbinding ga openen. Zelf als ik op de server zelf een telnetverbinding naar 127.0.0.1:110 open.
USER gebruikersnaam gaat goed, krijg meteen de melding:
+OK User name accepted, password please
Daarna doe ik PASS wachtwoord, en dan heeft hij een hele tijd werk om daadwerkelijk ingelogd te zijn.
Wat het probleem kan zijn, ik weet het niet. Heb al wat op internet gezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Wel iets gevonden van dingen waar men extern traag inlogt, en waar het intern wel goed gaat, maar dat heeft ook geen oplossing geboden voor mijn probleem. Tevens op GoT niks kunnen vinden verder...
USER gebruikersnaam gaat goed, krijg meteen de melding:
+OK User name accepted, password please
Daarna doe ik PASS wachtwoord, en dan heeft hij een hele tijd werk om daadwerkelijk ingelogd te zijn.
Wat het probleem kan zijn, ik weet het niet. Heb al wat op internet gezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Wel iets gevonden van dingen waar men extern traag inlogt, en waar het intern wel goed gaat, maar dat heeft ook geen oplossing geboden voor mijn probleem. Tevens op GoT niks kunnen vinden verder...