Toon posts:

Hoe een port dichtmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een port blokkeren. Ik wil namelijk dat mijn broertje niet meer zoveel chat op deze computer. Daarom wil ik gewoon die port blokken die voor MIRC bestemd is. Hoe doe ik dat?

:z

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Firewall erop knallen... ;)

Ik weet dat Zonealarm progjes gewoon kan 'weigeren' gebruik te maken van internet.. Lijkt me een goede oplossing voor je probleem ;)

Verwijderd

Borton Personal Firewall 2001, ben er 1 week mee bezig gewesst op mirc er al door te laten komen dus

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Gewoon net als alle andere poorten.

Slot erop.

Je broertje er gewoon niet achter laten. :)

Firewall is meteen zo drastisch..
Kun je zelf niet meer tjetten :)

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

gewoon de deur dicht doen.... graaf een greppel om je pc.... met een ophaalbrug......
zet je pc onder hoogspanning......

weet ik veel verzin wat leuks

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:44

Exterazzo

Qeasy

Op vrijdag 12 januari 2001 17:26 schreef The_Master_ofUT het volgende:
gewoon de deur dicht doen.... graaf een greppel om je pc.... met een ophaalbrug......
zet je pc onder hoogspanning......

weet ik veel verzin wat leuks
lol :)

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het niet zo drastisch doen zodat hij het merkt. Hij weet niets van porten en zo. Kijk als ik slot op PC doe dan is het zo over duidelijk. Een port dichtmaken niet. Dan zeg ik dat het de schuld is van windows. En dat leert hem wel af. Ik chat al lang niet meer. Dus dat is niet interessant meer.

Welk programma kan ik een port dichtgooien?

Verwijderd

Met Atguard bv, of die Norton Internet Security (is ook Atguard*D).

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Touwtje d'r om.. Schoppie d'r tegen..

>:)

Verwijderd

Ik zou toch gaan voor ZoneAlarm... die kun je helemaal instellen. En hij is gratis voor de thuisgebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 17:57 schreef Straatje het volgende:
Met Atguard bv, of die Norton Internet Security (is ook Atguard*D).
Atguard bestaat toch niet meer?

waar kan ik dat nog downen?

Verwijderd

Yvess dat mag je niet vragen dan gaan sommige mensen weer huilen..... sorry..... ik heb hier alle software waar je van droomt en de links maar ja sorry guys

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Op vrijdag 12 januari 2001 18:25 schreef Jorden het volgende:
Ik zou toch gaan voor ZoneAlarm... die kun je helemaal instellen. En hij is gratis voor de thuisgebruiker.
Alleen met ZoneAlarm Pro kun je specifieke ports dichtspijkeren (als je niet alleen mIRC ofzo wilt blokkeren maar gewoon de hele poort). En laat die nou net niet gratis zijn :)

Verwijderd

Gewoon neerslaan...

Nee ehh gewoon deze pakken:

http://www.sygate.com

Goed en voor niks

Verwijderd

Zie ook : http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14169

In een tijd waarin continue openstaande internetverbindingen steeds gewoner worden is er een steeds groter wordende behoefte aan firewalls. Er zijn tientallen van zulke softwarepakketten die allemaal beloven dat je bij gebruikt ervan veilig bent voor aanvallen van hackers en scriptkiddies. Om de keuze van een firewall wat makkelijker te maken heeft SysOpt.com een review geschreven waarin vijf bekende firewalls worden vergeleken: BlackICE Defender, Internet Firewall 2000, McAfee Personal Firewall, Sygate Personal Firewall en ZoneAlarm. Om ze te vergelijken werden op elke firewall een aantal online testen losgelaten, verder werd er onder andere gekeken naar de interface en configuratiemogelijkheden.

Opvallend genoeg komen de gratis pakketten ZoneAlarm en SyGate Personal Firewall als beste uit de test, de duurdere pakketten zijn volgens de review te ingewikkeld of missen een aantal features, zoals ondersteuning voor LAN's en het in de gaten houden van uitgaande verbindingen:

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12-2025
Tsja, ik ken niet al die hierboven genoemde programma's, maar Atguard is toch wel het simpelst om ff een poortje te sluiten (voor zover ik weet)...

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11-2025
Op zaterdag 13 januari 2001 12:15 schreef Klont het volgende:

[..]
Alleen met ZoneAlarm Pro kun je specifieke ports dichtspijkeren (als je niet alleen mIRC ofzo wilt blokkeren maar gewoon de hele poort). En laat die nou net niet gratis zijn :)
NIET gratis? huh? niet gratis? wat is da? ooit al eens van KABEL gehoord?

what is your major malfunction???

Verwijderd

Hmmmm....
Als je broertje Ctrl-Alt-Delete weet te vinden, kan ie die proggies uitschakelen.
Bye bye beveilliging >:)

• Patser
  • Laatst online: 17-12-2025

Patser

this.Close();

Even als achtergrond vraag:
waarom beslis jij dat je broertje minder moet chatten?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zaterdag 13 januari 2001 23:33 schreef Mihoen het volgende:
Even als achtergrond vraag:
waarom beslis jij dat je broertje minder moet chatten?
broertje chat -> computer bezet -> geen getweak! dat kan dus niet he? Ik d8 dat dat toch wel duidelijk was :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Als je zelf niet meer chat, hoe makkelijk is het dan om mIRC gewoon van jouw (??) PC te kieperen? ;)

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik denk alleen dat z'n broertje www.mirc.com zo snel weer vind... moet je die ook maar ff van het internet afkieperen ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zie dit nou wel vaker. Waarom altijd broers pesten?

* jelmervos doet dit ook

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

ICQ me anders ff

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Op zaterdag 13 januari 2001 22:38 schreef Doerak het volgende:
Hmmmm....
Als je broertje Ctrl-Alt-Delete weet te vinden, kan ie die proggies uitschakelen.
Bye bye beveilliging >:)
Een system process kun je nie killen met ctrl-alt-del, dat staat namelijk niet in de lijst :)

(Het kan wel, maar dat blijft mijn geheimpje :P)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... welk proggie draait niet op de taskbar en ook niet op de tasktray??

Ik heb onder W2K een user account aangemaakt met restricties. Stomme ding wat mijn broertje nu doet is dat hij programma mirc van de zipdrive draait. What the F**k?? Word hier niet goed van.

En Mcafee firewall draait ook onder de useraccount. Hup closen onder zijn account en hij kan weer chatten.

Dat hele chatgedoe is niet goed voor zijn studie. Zijn studie lijdt er onder. Dus het is gewoon voor zijn bestwil. En na een tijdje zal hij de lol van het chatten niet meer van zien. En op die manier hoop ik zijn verslaving te kunnen doorbreken.

Nukenabber doet niet veel. en is ook makkelijk van de systray weg te halen.

Wat kan ik doen?? ik ben ten einde raard :'(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Crazy D

I think we should take a look.

Kun je McAffee als service laten starten? als je 'm dan laat starten met een sysadmin account. Je broertje heeft neem ik aan geen rechten om services te stoppen, zou moeten werken.
Of de netwerkkaart in zijn user profile disablen en geen rechten geven dat 'ie 'm weer kan aanzetten >:)

Exact expert nodig?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
kweenie hoor, maar als je een upstream router in beheer hebt (dat ding waar je je internetverbinding mee deelt dus ;)) moet je gewoon daarop de poorten blokkeren, dan kan hij helemaal niets meer doen vanaf die w2k machine (want op de w2k machine word niets veranderd)..

maar als ik dat zo zie heb je geen router...

misschien kun je je ISP vragen of ze IRC kunnen blokkeren voor je? (zou wel service zijn als ze dat doen ;))

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

snoei je broer zijn mogelijkheden in win2k.. is niet zo moeilijk.
Volgens mij heeft analogX nog een prog dat poortblocker heet die niets anders doen dan een bepaalde poort sluiten.

Probleem is dat meeste van dat soort progs gemaakt zijn om mensen buiten te houden (redelijk succesvol) maar niet om mensen binnen te houden |:(

Verwijderd

Uhmmm tja
gewoon mIRC Client instellen
bijv chatcity.hetnet.nl:6667
gewoon naar 6668 ofzo, of snapt hij het dan al hoe hij het op kan lossen

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op vrijdag 12 januari 2001 17:02 schreef IceStorm het volgende:
Firewall erop knallen... ;)

Ik weet dat Zonealarm progjes gewoon kan 'weigeren' gebruik te maken van internet.. Lijkt me een goede oplossing voor je probleem ;)
ZoneAlarm Pro kan ook specifieke poorten dichtspijkeren

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zou ook gaan voor zonealarm http://www.zonelabs.com

Na de installatie van zonealarm en je start je mirc weer op wordt er gevraagd of dit mag zeg hier dus nee op en klik het vinkje aan bij remember this setting en het werkt *D
Pagina: 1