Toon posts:

Skype achter firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk het probleem. :|
ze willen hier skype gaan gebruiken het probleem is we kunnen niet alle poorten open gaan zetten op de firewall.
we willen er voor kunnen zorgen dat we per user rechten kunnen uitdelen voor het gebruik van skype.
het probleem het lukt niet om skype vast te zetten op een poort.

we grbuiken een windows 2003 server full update en isa 2004 standaard,

heeft iemand hier een idee hoe ik kan oplossen.

alvast bedankt.
steven

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:? Volgens mij zit er in Skype binnen de opties wel een mogelijkheid om een poort aan te geven. Die van mij zit in ieder geval achter een firewall en werkt gewoon over die vast poort. Op de firewall zelf natuurlijk poortje doorgemapt, dus...

zou moeten werken.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of je laat skype alleen toe via een proxy, waarbij je moet authenticeren voordat je wordt toegelaten. In skype kan je dan gewoon gebruikersnaam en wachtwoord opgeven voor proxy toegang.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
he probleem bij skype is dat als je hem een vaste pport geeft hij het gewoon weg niet doet.
en dan blijft hij als nog over poort 80 en 443 proberen ook al heb je dat uitgeschakled ik zie namelijk de hele tijd pakketjes langs komen van skype en niet op de toegewezen pport gewoon op willekurige poorten