Toon posts:

[mobo/voeding] Tyan Tiger MPX valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem speelt bij mij al een jaar, heb nu weer beetje geld om onderdelen te vervangen dus daarom post ik het maar. Oke, eerst de specificaties van mijn systeem:

Moederbord: Tyan Tiger MPX
Processors: 2x Athlon MP 2200+
Geheugen: 512 MB DDR133 (op 266 mhz dus)
Harddisks: 2x maxtor, 1 van 120gb en een van 30 GB
Videokaart: GeForce FX 5200 128MB
TV Kaart: PC TV Rave (Pinnacle)
Geluidskaart: SoundBlaster Live Player
DVD-RW Aopen
Diskettestation
Voeding 650W (eng merk...) Piekvermogen , 400W constant

Nu mijn probleem:
Af en toe wil de pc niet opstarten, alles slaat aan maar er komt geen beeld, soms wordt ook het bios gereset.

Getest:

Memtest gedraaid, geen problemen gevonden
SiSoft sandra heeft ook niets te melden
Kaartjes die niet nodig zijn er uit gehaald, deed het nog steeds.

Eerst dacht ik dat de PC niet goed gekoeld werd heb dus 2 casefans aangeschaft, PC wordt nu wel koeler (van 65 naar 55 graden) maar probleem blijft.

Gaarne uw inzichten :*) (Hoop dat dit het goede forum is)

Ohw jah, ik heb ook al gegoegeld, en dit probleem is niet echt bekend

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 08:59 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sweex toevallig? :o

Verhoog je Vcore eens, het kan voorkomen dat de cpu's te weinig sap krijgen bij een koude start. Zet 'm eens op 1,7 of 1,75V.
Shuriken schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:17:
[...]
En jij denkt dat die opties zitten op een Tyan board?
Zelfs een el-cheapo ASRock heeft het, dus waarom niet dacht ik. Maar blijkbaar heeft deze het dus niet. :z

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 22-06-2005 11:06 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Prutz0r schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:10:
[...]

Sweex toevallig? :o

Verhoog je Vcore eens, het kan voorkomen dat de cpu's te weinig sap krijgen bij een koude start. Zet 'm eens op 1,7 of 1,75V.

Ik heb een bovenstaande configuratie gehad met een 400 Watt Antec. Dat draaide prima. Misschien is het toch het enge merk voeding?

[ Voor 19% gewijzigd door Shuriken op 22-06-2005 09:18 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:17:
[...]

Ik heb een bovenstaande configuratie gehad met een 400 Watt Antec. Dat draaide prima. Misschien is het toch het enge merk voeding?
Zou kunnen maar het is al de tweede (het is een sweex, had niet zoveel geld op dat moment, nu wat meer), eerste een Q-Tec dual fan gehad, met die config het zelfde probleem alleen dan vaker. Maar de PC gaat wel draaien en hd's blijven constant aan (lampje brand continue) maar geen beeld...

En op een TYAN bord kan je inderdaad geen voltages aanpassen en niet overklokken enz...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 09:34 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je zou het inderdaad kunnen testen met een andere voeding van een A-merk (Antec/Enermax/Nexus etc.) Want het kan zijn dat de voedingslijnen bij de start soms te zwak zijn, waardoor de boel niet wil starten. Als je een mulitmeter hebt kan je dit nameten.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik nu een C merk dus een B merk kan ook nog wel, maar mijn pappa heeft een multimeter dus dan ga ik dat es proberen....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik al gelezen voor ik em kocht:
#

TYAN recommends ATX 12V power supplies. However, for your convenience, we have added an "auxiliary drive power connector" on the motherboard so that you can also use a standard ATX 2.01 or 2.03 power supply. This can be used for a system with a low to moderate power consumption. To ensure trouble free operation you need a power supply with a minimum 10A on the +12V output & 30A on +5V. Make sure that you do not plug any other drives into the auxiliary drive power connector that is plugged into the motherboard. If your system draws a lot of power, TYAN strongly suggests using an ATX 12V power supply.
Beide voedingen hadden ATX 12V en die gebruik ik ook, kan ik ook beide gebruiken (die auxilery en de ATX12V connectors tegelijk of maak ik dan iets stuk?)
Pagina: 1