Toon posts:

Server onbereikbaar via Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er ontzettend veel topics over dit probleem zijn maar kon met al deze voorbeelden niet verder.

Ik heb de volgende situatie:

Internet >> Thompson SpeedTouch (510i) >> Linksys

Aan de speedtouch hangen een aantal pc's + sbs-server, aan de Linksys router hangen een aantal computers en zorgt voor een wireless verbinding. Het internet werkt allemaal prima. Maar nu wil ik een aantal poorten open gooien waardoor mijn server vanaf buiten te benaderen is. Je zou denken dat is appeltje eitje met al die beschrijvingen op internet. Maar toch werkt het niet.... :?

Ik dacht eerst dat de VPN verbinding wat problemen zou geven. Maar kom al niet verder bij het openen van een standaard poort. Als ik via http://www.radiotoolbox.com/online_tools/cantheygetin.php dit tooltje een poort scan doe, geeft hij aan dat de poort open is. Dus het lijkt te werken maar als ik dan bijvoorbeeld poort 80 heb toegevoegd aan mijn NAPT en ik ga via de internet explorer via mijn extern ip naar poort 80 kan hij de pagina niet vinden. Via het lokale ip krijg ik gewoon keurig de website.

Zelfs als ik de server instell als default-server werkt het niet..... :'(

Ik kan gewoon op geen enkele manier vanaf buiten de server bereiken. Weet zeker dat de server goed is geconfigureerd.

Het enige waar het nog aan kan liggen is dat de LinkSys router de het verkeer van buiten tegenhoud. Maar volgens mij kan dit niet omdat de server aan de speedtouch hangt...

Ik hoor graag als mensen ideeen hebben wat er fout gaat...

P.s. Is het mogelijk dat de Speedtouch 510i alleen dient als modem en dus al het verkeer doorstuurt naar de linksys router deze zorgt voor de forwarding naar de server.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:00

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 02:00:

...

P.s. Is het mogelijk dat de Speedtouch 510i alleen dient als modem en dus al het verkeer doorstuurt naar de linksys router deze zorgt voor de forwarding naar de server.
Ja, zoek eens op alcatel SIP spoof.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 02:00:
Dus het lijkt te werken maar als ik dan bijvoorbeeld poort 80 heb toegevoegd aan mijn NAPT en ik ga via de internet explorer via mijn extern ip naar poort 80 kan hij de pagina niet vinden. Via het lokale ip krijg ik gewoon keurig de website.
Je weet dat je niet op de server je server kan benaderen door middel van je eigen externe IP adres? Voor het opzetten van bijvoorbeeld een FTP server kan je dan web2ftp.com gebruiken om het te testen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Naar Modem omzetten naar Sip Spoof of PPTP is een nood oplossing. Het liefst heb ik het gewoon op de normale manier werken. Niemand een idee waar het fout gaat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:27:
Naar Modem omzetten naar Sip Spoof of PPTP is een nood oplossing. Het liefst heb ik het gewoon op de normale manier werken. Niemand een idee waar het fout gaat?
Omzetten naar Sip Spoof of PPTP is ideaal in dit geval. Dan hoef je maar 1 x de poorten openzetten en is volgens mij ook de normale manier.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 09:01
Je probeert vanaf je interne netwerk, via het externe adres op je server te komen ?

Gebruik een proxy en kijk vervolgens wat het doet. Je kan standaard vanaf je eigen netwerk niet kijken of het extern werkt.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu mijn Thomson SpeedTouch 510(i) het bestand ADSL_pptp.INI upload naar mijn Modem. Zal deze exact het zelfde gaan werken als een Speedtouch Home??

Dan laat ik mijn Router gewoon de verbinding opzetten en dan laat ik die ook meteen voor de Port-Forwarding zorgen. Dan ben ik toch van het hele probleem af dat de portforwarding niet werkt op de Thompson SpeedTouch?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:54
...en ik ga via de internet explorer via mijn extern ip naar poort 80 kan hij de pagina niet vinden. Via het lokale ip krijg ik gewoon keurig de website.
Vanuit je lokale netwerk kan je niet via je externe ip naar je server als je niet via een proxy surft.
Edit: mmm is net ook al gezegd... beter lezen...

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 22-06-2005 10:20 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Dat zou inderdaad moeten werken op die manier

edit: Je router intern opvragen met extern adres werkt inderdaad niet. Maar poorten openzetten gaat dan wel beter. Als je de speedtouch 510i omzet naar alleen een modem.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:19:
Dat zou inderdaad moeten werken op die manier

edit: Je router intern opvragen met extern adres werkt inderdaad niet. Maar poorten openzetten gaat dan wel beter. Als je de speedtouch 510i omzet naar alleen een modem.
Hoe bedoelen jullie dat? Ik heb thuis namelijk ook een server staan en ik kan gewoon vanuit mijn lokale netwerk via het externe ip de server benaderen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:28:
[...]

Hoe bedoelen jullie dat? Ik heb thuis namelijk ook een server staan en ik kan gewoon vanuit mijn lokale netwerk via het externe ip de server benaderen.
Wat benader je dan op de server (en met welk protocol) ?
Heb je iets ingesteld in de hostfile ?
Is "kan de pagina nie vinden" de exacte melding ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:35:
[...]

Wat benader je dan op de server (en met welk protocol) ?
Heb je iets ingesteld in de hostfile ?
Is "kan de pagina nie vinden" de exacte melding ?
  • Ik kan gewoon via http://extern-ip naar mijn website vanuit het lokale netwerk.
  • Ook kan ik een vpn verbinding maken met de server in het lokale netwerk met gebruik van het externe ip.
  • Ik kan gewoon de ftp-server benaderen vanuit het lokale netwerk met behulp van het extern ip...
  • ect...
Het voor de rest niks in de hostfile ingesteld... Dit hoort normaal niet te kunnen???? :X

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:39:
[...]
  • Ik kan gewoon via http://extern-ip naar mijn website vanuit het lokale netwerk.
  • Ook kan ik een vpn verbinding maken met de server in het lokale netwerk met gebruik van het externe ip.
  • Ik kan gewoon de ftp-server benaderen vanuit het lokale netwerk met behulp van het extern ip...
  • ect...
Het voor de rest niks in de hostfile ingesteld... Dit hoort normaal niet te kunnen???? :X
Je bedoelt dat je thuis deze dingen kunt doen? Dan heb je thuis wellicht een proxy server op het internet ingesteld. En daarom kun je thuis van je interne netwerk naar het externe IP van je server. Doe dat ook eens op je werk en post even wat het resultaat is. Dat zou moeten werken :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je thuis dan wel dezelfde router enzo? Er zijn namelijk routers die dat wel ondersteunen, maar de meeste routers snappen het niet als je vanaf intern probeert je portmaps te testen.
Dus vraag ff aan iemand anders of hij eens echt vanaf buiten kan testen of het werkt ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:20:
Heb je thuis dan wel dezelfde router enzo? Er zijn namelijk routers die dat wel ondersteunen, maar de meeste routers snappen het niet als je vanaf intern probeert je portmaps te testen.
Dus vraag ff aan iemand anders of hij eens echt vanaf buiten kan testen of het werkt ofzo.
Thuis heb ik gewoon een simpele Speedtouch Home Modem en een Syslink Router. (Planet)

Het probleem is dus waarschijnlijk dat de Thompson SpeedTouch 510(i) niet ondersteund dat je vanuit je lokale netwerk kan testen of de portmapping daadwerkelijk werkt.

Of ligt het aan de provider waardoor het niet kan? Planet Vs KPN Het Net??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

en
je kunt vanuit je loke netwerk inderdaad niet testen of je portmapping werkt (geen loopback support op de speedtouch 510 r4) tenzij je in je browser uiteraard een proxy invult en je dus buitenom gaat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oké super!

Ik ga vanavond nog een poging wagen om de server vanaf buiten afbereikbaar te maken. Ik laat horen of het gelukt is...

Alvast bedankt voor de hulp en tips... :)
Pagina: 1