Toon posts:

[XP] Ruis in Microfoon signaal (Realtek)*

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb een raar probleem.
Het gaat hier om een hp pavilion (Windows XP home SP2) (pentium 4 2,8 ghz 512 mb , ect.),met een asus moederbord met daarop onboard een realtek geluidskaart.
Nu is het geval dat er een ruis is door het geluid heen van de microfoon (zelf heb ik geen last van maar mijn vrienden wel :) ).
Nu dacht ik zelf dat het aan de headset lag dus die verwijderd uit de microfoon poort maar ook zonder headset blijft de ruis.
Daarna even een sweex 4.1 gekocht om te testen of het dan wel werkte idem... zelfde problemen.(met microfoon ruis en zonder ook).

*Ik heb het Got forum doorzocht geen oplossingen
*Ik heb met Google gezocht geen oplossingen
*Ik heb op de Hp site gezocht geen oplossingen
*Ik heb op de Realtek site gezocht geen oplossingen

Hebben jullie een Idee ?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Als je de geluidsrecorder van windows gebruikt om even wat op te nemen, krijg je de ruis dan ook?

En misschien een stomme optie, heb je niet een fan staan die ook langs je mic blaast. Daar had ik van de week last van, en iedereen maar klagen over ruis 8)7

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Geluidsrecorder gebruik ik juist om te testen
en nee ventilator is het niet dit probleem heb ik al een tijdje.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Als je het geluid niet kan reproduceren met behulp van de geluidsrecorder kan je beter gaan kijken naar het praatprogramma dat je gebruikt, dus vertel ons ook even welk programma dat is :)

Zeker omdat het probleem zich bij 2 geluidskaarten voordoet.

Edit:
Vermeld ook even welke versie windows je draait, en eventueel welke service packs je geïnstalleerd hebt staan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Morax op 22-06-2005 01:23 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows Xp home Service pack 2 (standaard installatie cd hp).
De problemen onstaan bij Skype en Ventrilo.

Verwijderd

Niet onbelangrijk, welke mic gebruik je?
een voorversterkte of een niet voorversterkte?
voorversterkte mics geven vaak meer ruis omdat de mic ingang op de geluidskaart ook al versterkt dus een voorversterkte kun je beter in de line-in gebruiken.

t'is maar een tip...

Verwijderd

Topicstarter
Op zich heeft dat er niks mee te maken, omdat ook al is er geen microfoon aangesloten er al een ruis onstaat.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Computer geaard?
Pagina: 1